Oikeaa harrasteautomusiikkia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja PauliP, 15.9.2004.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tossa yks hyvä video tolta Trace Adkinsiltä :rotfl:
    http://www.youtube.com/watch?v=eKgGHKD- ... re=related

    Ja sit liekö täällä vielä mainittu yhtä hyvää bändiä eli semmosta kuin Rebel Son 8)
    http://www.youtube.com/watch?v=OlRXZ50m ... re=related

    Tossa vielä toinen hyvä cruisailubiisi niiltä :poff:
    http://www.youtube.com/watch?v=jfVuyd2u ... re=related
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Johnny Cash oli kyl vakuuttava livenä ku äireen kasettei kuunteli viä ennen keikkaa että osas kaikki piisit. Vuos jotain sillon ku Country Cavalcade viel järjesteettii. Jotenkin keikasta silti jäi vahvimpana mieleen, kun yks ykätoveri kiipes kajutin tms. tellinkiin ja tippus munilleen tangon päälle. Tais sattuu ku se oli sininen tai jotai.
     
  3. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    1 Kantridiggari ilmoittautuu lisää. Suomalaisista Jussi Syren on kova sana ja kevväämmällä.. http://www.hillbillycats.fi/Luigi_%26_T ... usivu.html ..pääsee kuunteleen muutenkin, kun livenä :D
    Rock´N´Roll, Rockabilly ym. juurimusa uppoo myös, sekä suomalainen rautsikkarokki. esim. Pekka Tiilikainen ja Marko Haavisto. Jos joltain sattuis löytymääm Vanhan Isännän 4. levy ylimääräisenä, niin voisin olla kiinnostunut :)
     
  4. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Eikä sovi unohtaa Country Expess:ä :D . Soitti aikanaan Karjaan rekkafestareillakin oikein komeesti.
     
  5. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    No niimpä teki :D Ainakin 3 LP:tä löytyy. Ulkomaan elävistä olen aina tykänny kantrin saralla Garth Brooksista ja etelän meininkiä mukaan sekoittavasta Charlie Danielsista sekä Dallas Waynesta, josta meinas tulla suomalainen.
    Rokimmista (jos nyt näin voi sanoo) nimistä tulee ekoina mieleen Screaming Lord Sutch, Wanda Jackson, Freddie "Fingers" Lee ja naapurimaan Hank C Burnette ja Go Getters.
    Kotimaasta löytyy myös hyvää Bluesia kuunneltavaks! Esim. http://www.bluestrial.com/ ja http://www.ismohaavisto.com/
    A-P Sarjannon hieman folkimpi rokki soi myös joskus.
     
  6. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Vaikka nyt kuinka Texas-rekka-country-cowboy olenkin ni kyl silti yli kaikkien ajobiisiks sopii Steppenwolf Born to be Wild :D !

    Lynyrd Skynyrd tarjoo myös hyvät kyydit!
     
  7. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Juu ja Yokamin Guitars, Cadillacs etc toimii, vaik ei Cadillacia oliska :D Eli ei sillä musalla sit kait oo hitunvitulan tekemistä autoilun kanssa, vaikka mä niin koenkin :eek:
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    [quote="kenworth78"
    Ittelle mieleen painuvin kokemus oli kun Johnny Cash kävi ekan kerran Suomessa, Lahdessa, ja ajettiin puolen Suomen halki räntäsateessa sitä kattoo_Olin jotain 6v. Meillä oli kaikilla stetsonit, bootsit ja muu alan reksvisiitta tietysti päällä. Kun ekan kerran pimeessä hallissa kajahti "Hello! I'm Johnny Cash!" oli fiilikset sellaset et vieläkin iho menee kananlihalle 8) .[/quote]

    Olihan tuo ihan mukava kokemus kuulla Jussi Käteinen livenä silloin 80-luvun puolivälissä. Oli oikeestaan junnuaikojen jälkeen keikka, minne tuli oikeen varttavasten lähdettyä.
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Soitti rekkafestareilla järjesti samana viikonloppuna monena vuotena Karjaalla Country Cavalcaden, jossa vieraili myös maineikkaita ulkomaalaisia kantrimuusikkoja. Oli aina leppoisia tapahtumia, kun paikalla ei ollut sitä valtavirran kaljat kaaliin ja yrjöt nurtsille festarijengiä.
     
  10. Harald

    Harald 1st gear

    Kyllä mulla on potkinut toi Omar and the Howlers aina.Löytyypi you tubesta biisejä
     
  11. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Käytiin isän opastuksella "Käteis Jussia" kattoo kaikki sen Suomen keikat, myös Highwayman keikka, ja kyl vaan jätkillä oli sellanen karisma et oksat pois. Isä kävi heittää muutaman tarinan Waylonin kans lavan laidalla ja ai et oon kade.
     
  12. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Hienoa country ukot, jos country alkaa kiinnostaa vielä enemmän niin joka vuosi on Ruotsissa Gävlen lähellä Furuvikissa lähes viikon mittainen country-festari missä ruotsalaisten todella hyvien country bändien lisäksi esiintyy joka vuosi myös suuria ameriikantähtiä.

    on tullut käytyä jo vuodesta 2004 asti, ja joka vuosi täytyy päästä. On siellä sen verran mahtava amerikan meininki. Väkeä kuuleman mukaan 10000 - 20000 henkeä. Jo pelkästään leirielämä on upeaa kun jatkuvasti soi leireissä elävä country harrastajien aikaansaamana. Itse myös soittohommissa mukana joka vuosi...

    Näiden kuuden vuoden aikana on tullut pelkästään Ruotsin festareilla nähdyksi Marty Stuart, Bellamy Brothers, Mark Chesnutt, Billy Joe Shaver, Gene Watson,Johnny Bush,Rick Trevino,BR-5-49,

    Suomessa ei country-konsertteja juuri pääse kokemaan festareista puhumattakaan. Sen verran tiukka seula on radio-ja tv-sensuurilla...
     
  13. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Toi on totta et Ruotsissa country on saanu paljon enemmän suosioita medioissa kuin meillä. Käytiin muutama vuosi sitten kattoo Shooter Jeningssiä Tukholmassa ja loistavan keikan jälkeen päästiin koko bandin kans kiertää Tukholman baareja. Aivan mahtava ilta ja syntyi henkilökohtainen tuttavuus suhdelkin bandin basistin Ted Russel:n kanssa. Mies tekee myös hienoa omaa soolouraa. Oli Suomessakin keikalla viime talvena.
     
  14. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Suomen konserteista vielä että olisi hienoa jos olisi joku tiedotuskanava suomen niin vähäisistä kantritapahtumista ja konserteista kun tuo tieto ei leviä kuin vasta sitten kun tapahtuma on ollut ja mennyt. Vaikkapa esim.tällä palstalla.... olitko muuten Kenworth 78 katsomassa viime marraskuussa Helsingissä Toby Keithin keikkaa. Oli tosi hyvä, ainakin mää tykkäsin. Tieto ei varmaan kulkenut tästäkään riittävän tehokkaasti.
     
  15. kenworth78

    kenworth78 1st gear

    Osuit naulankantaan! Joo, empä tienny tuostakaan :( .
     
  16. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    jos sen kuitenkin laittais tänne
    esim. otsikolla vain keikat ja viestiin keskustelu erikseen.
    jos joku ilmoittaa kuukautta aikasemmin jostain keikasta niin se on jo hävinnyt monen sivun päähän kun siitä käydään keskustelua.
    tää vain minun mielipide :odroll:

    sitten musaa,
    ei nyt 50-luvun puhuva kone eikä edes räppiä mut hyvin kaveri vetää siskonsa kanssa:
    http://www.youtube.com/watch?v=13nIZN5F ... re=related
     
  17. PARTNER

    PARTNER 1st gear

  18. Topi71

    Topi71 1st gear

  19. puna niska

    puna niska Gearhead

    Tosta countrystä sen verran mun ikä polven tyypeille ikävät traumat on ilmeisesti aiheuttanu tää ruottalainen euro humppa pumppu red necks.Ne yhistää sen oikeeseen countryyn,en tiijä miten mutta tämmöstä oon kuullu useammasta suusta.Eikö oo sitte rohkeus riittäny shania twainia ja näitä muita pitemmälle.
    Itellä ykkösenä on ollu se perinteinen lynnärit ja monta muuta.
    Paikallisista yhtymistä livenä on kolahtanu cosmo jones beat machine, suo bluesia iha mielenkiintoisilla twisteillä levyllä ei oo iha ytimessä mutta keikat oon jees!
     
  20. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    Kannatan tota listaa/sivustoa jossa olis keikat näkyvillä! Ois kiva käydä livenä kuuntelemassa 8)
     

Kerro tästä muillekin!