Oikeasti hyvä moottoripukki, mistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja J.J. Laakso, 5.5.2008.

  1. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    Ostin Pölöteeman svedulelun, oli sit malli muuttunut vanhasta ja oli kyllä uskomattoman heikko esitys. Myykö kukaan mitään oikeasti hyviä?

    400 cid möpäri siihen pitäis roikkumaan pistää...
     
  2. jake81

    jake81 Gearhead

    ite ostin muutama vuosi sit bilteeman pukin ja todella hyvin on toiminut ja kestänyt ainakin seevun pikku lohkoa mut jos malli muuttunut niin sit en tiedä!! ootko farmilaitteesta kysellyt?? sieltä haettiin moottori nostin aikanaan ja on ollut todella hyvä vaikka kuormia ylitetty aika kirkkaasti!!
     
  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ma ostin us-partsista 59e se pienempi X-racer versio, on kelpo kapistus.
     
  4. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    No joo, tämä tuli tilattua ja ei kyllä vieläkään ole oikein sitä mitä toivoin. Todella vaikea uskoa, että kestäis tuota luvattua 565 kg, kun omakin kone (n. 300 kg?) sai siitä jo osia taipumaan. Näyttää aika lailla samalta kuin se Bilteman vanhempi versio. Olis kai pitänyt ottaa heti se isompi...

    Tuota hetken aikaa käytössä ollutta uutta Biltemalaista kun tutkittiin niin aika loistavasti oli osat jo mutkalla... :poff:

    Enään en pukkia vaihda, mutta jatketaan nyt juttua niin, että onko ne moottoripukkien aatelit kaikki itse tehtyjä vai onko sellaista jossa oikeasti voi isolohkoa pyöritellä (=pyöritysakseli laakeroitu ja jarrulla), laadukkaat pyörät alla (ei mitkään rautakiekot) eivätkä rupea heilumaan hullun lailla kun vähän jotain moottorin pulttia yrittää aukaista...?
     
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    tee se itse-menetelmällä saa sellaisen mikä ei notku eikä huoju mutta siitä tulee äkkiä aika painava. mutt jos paino ei haittaa niin tee itse, saat HYVÄN ja MIELEISESI, tosin nykyisillä teräksen hinnoilla myös äkkiä aika tyyriin.

    nimimerkki 80 x 80 x 4 neliöputkesta moottoripukin väsännyt.
     
  6. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Omani ostin Motonetistä. Ihan hyvä peli, kestää ainakin Chevyn pikkulohkon.
    Eikä pyöritellessä "pudota" konetta. Toisin kuin kaverin 80-luvun lopussa FinnAm:sta ostettu.
    Tosin pienellä modifioinnilla siitä saisi vielä paremman.
     
  7. speedy

    speedy Double Gearhead

    Hyvin se kesti ton ison pikkulohkon, (351 Cleve) :) Laitoin muuten heti kasatessa pyöritysakseliin tappirasvaa, eli sitä punaista sitkeää vaseliiniä, ja pyörii kevyesti.
     
  8. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Näin se menee,niin ei tarvii taiteilla noiden "rihveleiden"kaa,jotka on kuitenkin tarkoitettu hieman kevyempään käyttöön.
    Eikös tuo tuunaus ole päivän sana,niin voi itte tehä juurikin mieleisen kaikkine lisä rekkuleineen-jos on tarvetta?
    Lisäksi voi käyttää erilaista kierrätyskamaa,mitä vain mielikuvitus antaa myöten?
    Kokemuksesta voi sanoa,että tuo pyörityssydeemi kannattaa sorvata/sorvauttaa niin se ei sitten jousta.
    Itse tein joskus-80 luvulla oman"erikois"version,jossa kestää pelkäämättä lyödä kasin käyntiin,eikä lähde liikenteeseen. Myöhemmin siihen lisäsin pienen rässisysteemin jolla olen ottanut männäntapit/ristinivelet irti.
    Systeemiin olen niin "kiintynyt"että se on vieläkin käytössä,eikä ole jäänyt yhteen eikä kahteen käyttökertaan tämä peli :D
     

Kerro tästä muillekin!