OL. Säännöt 2008

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja SC264, 21.9.2007.

  1. SC264

    SC264 2nd gear

    Onko mitään tietoa tulevista ehdotuksista 2008 sääntöihin?.kovasti on huhuja liikkeellä. SFI runko ja 700 moottorit on kuulemma tulossa??? kokous taitaa olla 22.9 kurikan suunnalla.
    laittakaa sitten tänne tietoa mitä olette päättäneet kun ei pääse paikanpäälle.jos huhut paikkansapitävät aletaan menemään aika lähelle Pro mod sääntöjä... mut kertokaa sitten :eek:
     
  2. bbford

    bbford Gearhead

    700cid?? :eek:

    Hienoa!!!
     
  3. HEMI

    HEMI 1st gear

    Jee jo olikin aika johan nois d streetin autot rupee kulkee kohta kovempia aikoja. (joka on kyllä todella upeeta...kovempaakin vois antaa kulkee :lol: )

    Kannatan aina kaikkea mikä lisää vauhtia ja kiihtyvyyttä.
     
  4. Akke

    Akke Gearhead

    Terve
    Sittenhän pitäisi olla tulossa hurjasti uusia autoja radalle koska ei ainakaan mun muistaakseni tainnut olla montaakaan runkoa ei streetissä eikä OL luokassa millä voidaan ajaa kovempaa kun nykyiset säännöt antanee myöten. Taikka siis luokka rajan alle. Mutta tosiaan muuten aivan sama millä motilla sielä kukin paahtaa kun vain pirssejä matkassa.
    T.Akke / Sometime Racing
     
  5. Caddy Doc

    Caddy Doc 1st gear

    Olen täysin samaa mieltä HEMIn kanssa. :rotfl:
     
  6. HEMI

    HEMI 1st gear

    Tuo oli D nopeus vs OL nopeus oli vaan tollanen piikittelevä heitto :wink:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mulla täällä alemmissa luokissa eli Streetissä seikkailevan tiimin jäsenenä eka tuntemus noista SFI rungoista ja 700 cideistä vaikuttaa silleen vähän pahalle että ero katuluokista kasvaa pahan isoks eli jos auto on yli sen mitä katuluokat sallii niin siirtyminen sellasella laitteella OL:ään on ollut sellasille sit seuraava mahdollisuus mut toi muutos vie sit ainakin luokan kärjen niin kauas noista että kaikki katuautoista övereiks lipsahtaneet on siellä jatkossa ihan pelkkiä turisteja :-?
    Jos tollasia muutoksia tulee niin siinä tilanteessa pitäis mun mielestä sit miettiä sallittujen juttujen nostamista samassa suhteessa myös Street-luokkien puolella niin että Street > OL ero pysyis kutakuinkin kohdallaan.
     
  8. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Näin sivusta seuranneena. Tuntuu vähän oudolta nuo 700cid ja sfi-rungot, koska niillehän jo on oma luokkansa. Jos haluaa ajaa kovempaa kuin 7,5 sek niin silloinhan voi siirtyä ylempään luokkaan. Vai?
    Onko kynnys siirtyä siinä että jotkut ajaa jo 6,3:sia siellä?
    Eikö se ole sama asia, kun ajetaan 9sek. autolla OL:ssä tai 13 sek. autolla REEssä?
    Mikä tässä on ongelma??
    Aloitetaanko taas :mad: :argue: ja :poff:
     
  9. jussi308

    jussi308 1st gear

    Joo

    Milloinkas on streettiä koskeva kokous :lol: Käydäänkö mahdollisia sääntömuutoksia/ehdotuksia läpi missään ennakolta vai päättääkö niistä joku "johtokunta" ja milloin on suuntaviivat selvillä.

    Mun mielestä sais säännöt pysyä ennallaan. Tosin taitaa gappi kasvaa outlawiin nähden mutta kait ainakin jotkut Ree-ryhmän vehkeet menee 2008 seiskan puolelle, ainakin toivon.
     
  10. joopa

    joopa 1st gear

    Täysin samaa mieltä joteam1:n kanssa et ne kellä on sfi rungot ja 700:set nossikoneet niin ei muuta kun pm ja numero lasiin ja eikun ajeleen kisaa.Ei taida olla montaakaan sfi runkoista ol laitetta tällä hetkellä ja herää kysymys et kuinka moni on valmis leikkeleen valmiin 7.50 sekunnin rungon ja rakentaa uuden saati hommaileen bedlock vanteita(2500e)ja hommaan isoo nos konetta kun näille muutamille sfi rungon omaaville kavereille olis valmis luokka olemassa,pro mod.
     
  11. Akke

    Akke Gearhead

    Terve
    No mutta eikös jos tekisi uutta runkoa niin ole sama vaiva onko se SFI runko vai perus talli hässäkkä? ajan suhteen ainakin toki värkki vain himpunverran kalliimpaa. Elikä kaiketi melko järkevää jos lähtisi tyhjästä tekemään niin tehdä heti SFI runko sillähän on jopa ihan hyvä ajella hiljempaakin? Ja ei kaikilla joilla SFI runko niin ole tarkoitus ajella PM joskus eikä myöskään OL 700 ilokaasu motilla voihan tuota ajaa OL pienemmällä vaikka ahdetulla motilla ilman bedlock vanteita taksi kylttikatolla ja nauttia rennosta ilmapiiristä.
    OL luokkana aivan mainio välimallin luokka jossa voi olla mukana pienemmilläkin paukuilla ja katsella isompien touhuja sivusta

    T.Akke / Sometime Racing
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tollanen 700cid auto sopii hyvin myös SPETiin ja saa ajaa 7.0sekuntiin asti.
     
  13. SC264

    SC264 2nd gear

    hieno luokka tuo SEPT. vaan ainahan noita mielipiteitä piisaa kuka haluaa ajaa Mitä vehkeet kulkee. Tai sitte säädellään. no katsotaan nyt.. mitä savat tuolla kokouksessa aikaan....
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toivottavasti päättävät jotain järkevää että tääkin hieno oikeahenkinen heads up kilpaluokka elikkäs OL:kin säilyis ja pikemminkin vahvistus entisestään :wink:
     
  15. f-85

    f-85 Gearhead

    Niin palaverihan on kuskien toiveesta, kiitos puuhamiehien toteutuu nyt neljättä kertaa. Meettingissä tuumitaan tiimien kesken missä luokka on nyt ja mihin suuntaan voitais mennä. Pöytäkirja menee eteenpäin FHRA:lle joka tietysti säännöistä sitten päättää.

    Joka tapauksessa palaveri on ollut paikallaan ja hyvä osoitus luokan aktiiviisuudesta.

    OL 527
     
  16. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kuinka tämmöstä voi päättää lajista jolla ei ole järjen kanssa mitään tekemistä? :D
     
  17. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Anteeks tyhmyyteni mutta onkohan joku nyt ymmärtänyt että sfi-runko on aina automaattisesti täys-cromo-kehikko??? VÄÄRIN.
    esim. sfi 25.4 ja 25.5 ovat määritelmiä jotka sallivat kehikon tekemisen joko cromosta tai mildsteelistä. Ja ovat voimassa 7.50 - 8.49 ET:llä.
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Just näin :soosoo:

    Kyllä katuautoonkin voi tehdä SFI rungon / kehikon ilman putkimallista runkoa. Itseasiassa ne pari REE ryhmän autoa jotka ton 5.5 sekunnin pyykin alittivat joutuvat tommosen tekemään. Eli tohon kansalliseen fHRAn runkoon lisätään vaan putkia ja tosta tulee sitten tarvittava SFI runko. Eikä matskun tartte mun mielestä olla Cro Molyä vaan Mild Steel riittää.

    Korjatkaa toki jos olen väärässä :soosoo:
     
  19. joopa

    joopa 1st gear

    Tosta runko hommasta et ainakin aikasemmin on ollu semmonen juttu jos kyseisen luokan aikaraja 7.50 sek niin auton jotka siinä luokassa ajaa niin tulee täyttää ne sfi määräykset eli jos ajelee ol:ää niin eikös ne silloin ole
    sfi?jotain 7.50asti runkoja??Ja jos huhutaan et ollaan ajamassa sääntömuutosta et tarviis olla sfi rungot ryhmässä jossa ne on jo pakolliset,niin eikös se silloiin tarkota cromoa??
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllä, SFI katsastettuja runkoja saa käyttää 7.5-8.49 kulkevissa autoissa. Saa olla joko mustaa putkea tai kromimolya, mut käsitykseni mukaan, joka hyvinkin voi olla väärä, ja toivottavsati onkin, ei molempia samassa rungossa?

    Ite oon vasta pikaisesti tutustunut aiheeseen, että mitä orkkiskorisessa autossa vaaditaan tolle aikavälille, ja täytyy sanoa, ettei toi pikainen tutustuminen kovin rohkaisevalta vaikuta. Sen street- osuuden voi samantien unohtaa. Väitän, että auton vuosileimaaminen (joka senkin taas pakolliseksi tekemisen kaavailu on mielestäni vailla järkeä) tolla putkimäärällä kabiinissa ja sen alla on tekemätön paikka. On jopa kävässyt mielessä, että oliskohan mitään järkeä säätää streetille vastaava "alaraja" kun outlawssa, 8.5 sekuntia? Veikkaan kyllä ettei streetkuskit asian suhteen riemusta hihku, ainakaan ennenkuin realiteetit iskee päälle.
     

Kerro tästä muillekin!