olds 307/350 vesipumpun pituus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ruutihattu, 23.6.2010.

  1. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    onkos jollakulla mittaa ja tietoa?

    mulla oli oldsissa pumppu kiinni joka alkas vuotamaan, tilasin uuden ja siinä on hihnapyörä nyt edempänä!?
    vanhasta nopeesti mittasin 14cm ja uudesta noin 16cm tiivistepinnasta hihnapyörän kiinnityspintaan.
    Onko siis kahta versiota??
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    On kahta pituutta. On ilmastointimalli (pitkä) ja ei-ilmastoitu (lyhyt). Hankala juttu on se että hihnoja ei oikein saa millään linjaan etenkään jos on noinpäin se ero. Parasta hommata oikea pumppu, etenkin jos hihnapyörät ovat muutoin orkkismallisia.
     
  3. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    jahas, kiitti tiedosta.
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tai tekee kuin minä tein joskus aikoinani, kun osia ei saanut yhtä helposti kuin nykyään. Hihnapyörä sorviin kiinni ja poikki sitten hitsasin noin 2cm palan väliin. On suht kovatöinen muttei mahdoton.
     
  5. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    joo, mulla tuo pilaamisinto sammui jo ekan rodin jälkeen kun kaikki tuli tehtyä ainakin pariin kertaan kun ensiks vanhoilla tai väärillä osilla pilaamalla ja sitten uusilla tai oikeilla osilla. Sorvikin on kyllä tallis.
     

Kerro tästä muillekin!