Olds 307:n viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja toyopet, 3.6.2004.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos vielä vertaillaan eri yhdistelmiä niin toi sun 3.42 + 26" vastaa samaa kuin 3.7 + 28".
    Jos otetaan vielä vaihteiston 1. välitys huomioon niin 200:lla laatikolla sulla nyt oleva kokonaisvälitys vastaa TH350:llä ja 28" renkailla tasan 4:1 perävälitystä. Siis 1-vaihteella.
    Kuulostaako jo paremmalle?
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    kaikki o suhteellista, toi meikäläisenkin rytky "nyykähtää valoihin" kun siinä on matalastallinen vakioturbaani harvalla 3,42 välityksellä eikä ees ilokaasuja.

    tossa yks esimerkki siitä, että kun patin virkoominen kestää varttimailitouhuja slikseillä ajatellen luvattoman kauan, eli aikaa turaantuu hukkaan kun sliksien tarjoamaa koko potentiaalia ei hyödynnetä,
    yksikään manuaalikytkimenluistatuseurojapsikuski ei todennäköisesti ymmärrä näiden juttujen pointtia.

    http://www.youtube.com/watch?v=AjjdFA6MLgY
     
  3. hevimies

    hevimies Gearhead

    tiiä 307 mut 350D on ainakin luvattoman lussu mihkään liikkumaan. ei oo ilokaasuja turboja eikä muitakaan ahistimia. Onhan joku tietysti sen turbotuksenkin tehnyt 350D mutta joo.
    Onko kukaan kasvattanut öljypohjan tilavuutta levittämällä sitä pattia eteenpäin? Mietin lähinnä olisko se iso homma ajaa pikkusen isommaksi vaikka sinne vanhan alitusputken kohdalle. tällä haetaan sitä vaihtovälin pitenemistä ja onko saavutettu hyöty minkälainen verrattavissa menetettyyn aikaan ja tiiveyteen.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun 403 oldskoneinen pommi polttaa tyhjäkäynniltä kaasua tällätessä helposti viivaa ja Kiikalassa sitä tuli melkoisen pitkät pätkät. Sitten pistin ET streetit alle ja polttaminen lakkas siihen paikkaan ja vaikka aika parani melkein 2sekkaa niin 60jalkaa ei juuri muuttunut. Jos nokka alkaa vetämään jostain 2tonnin paikkeilta ja turbiini on yhtä puuta jossain 1500jenkan paikkeilla niin siellä on 500jenkan melkoisen hidas kohta. Puoltoistalitrainen euroauto taas keulii ensmäisen sata metriä jos on liikaa pitoa.
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    ja jos tohon vaihtaa 2500rpm nokan jolla koneen alavääntö heikkenee entisestään niin toi sama turbiini on "yhtä puuta" vieläkin alemmilla kierroksilla,
    eli kuollut alue kasvaa molemmista päistä,

    Mondeomiäs voi demota aihetta köröttelemällä pysähtymättä kakkosella valoihin ja siitä sit melkein paikaltaan täyskaasukiihdytys kytkimeen koskematta,
    saattaa 2 litranenkin voortti "nyykähtää" hetkeks. :lol:
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mites transbraken kanssa? Kierrokset voi nostaa niin ylös kun se suostuu nousemaan mut "melkeinvakio" kiinaturbiinilla ei välttämättä nouse paljon yli flash-stallin?
     
  7. SauliK

    SauliK Gearhead

    dx llä hyvä vertauskuva, vähänkuin joku ihmettelee jos vakio 307 farkku custom cruiser ei polta kumia 295 takarattailla vaikka on viien litran kasi sentään ja vääntöä pitäisi olla. kokeilkaapa polttaa sillä 1,6 corollalla ratasta niin että aloituksessa ei kiekat käy yli 1500 :lol:

    tässä ei sitten ollut yhtään katkeruutta havaittavissa D:
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Brakea olen omaankin toosaan fundeerannu mutta pihi mikä pihi ja hylsy on kuitenkin kesäkäyttis. 9" limpulla jossa stalli ~3000jenkaa ei enää paljon mieti ja taitaa tassun allekkin ilmestyä ilmaa hetkeks :rotfl: .
    http://s1175.photobucket.com/user/Mudra ... sort=3&o=3
    Tossa on 200R4 toosalla Breikkilähtö
    Ja tossa tavisjousilla ja iskareilla perän liikkeitä.
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Batbrake/Stageright olis 150 taaleria plus kulut eikä ilmeisesti vaikuta normikäyttöön paitsi et ygönen ei toimi pakkovaihteella?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jep mutta toi voi olla paha kun ajossa unohtaa että sellainen on ja lyö kepin pakkoykköselle vauhdista ja muutenkin valoista pitää lähteä keppiä sohimalla. Nooh kaikkeen tottuu mutta sähköisen itelle laitan jos laitan eli en kun se on +500€ . Toi sähköinen on siitä hyvä että ite lootan toiminta ei muutu mitenkään pakilla vaan pitää painaa napista ja senkin saa ohitettua silleen että vetää pakkivalosta piuhan brakelle.
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Kiitos tyyppi OD:lta. Tän aattelin liittää vielä lohkonhelmoihin kiinni ni voi huoletta rundata kiertokanget banaaneiks.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Täähän on tavis GM helmaton lohko, niin miten meinasit liittää?
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Just ton takia kysysinkin ja samalla pitää kysyä että miksi vain 4 pukkia on "sidottu".
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    Hyvä kysymys, tossahan on selkeesti koneistettu reikä tohon alempaan rautaan kumminki etummaiselle ja takimmaiselle pukille.

    Ja siis mun girdle on tuommonen kun se on tehty tuommoiseksi. Itse olisin laittanut takimmaisenkin kiinni mutta valmis oli helpompi ostaa.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eiku käy tolleen vaikkei oo voortti.
    http://www.youtube.com/watch?v=4-YIDmwv4pE
     
  17. E.Rummukainen

    E.Rummukainen 1st gear

    Mitä sanoo raati, tarjoaako HIGH VOLUME öljypumppu lisäarvoa kyseisessä moottorissa?

    Runkolaakereissahan on 360ast ura. (Paitsi 1. kaulalla)
    Kiertokankien kaulat oli kampurassa siten ollen erittäin hyvinä säilyneet, Runkolaakerit taas ei.

    Mitä pitää ottaa huomioon kun käyttää HV puNppua?

    Omakin rojekti etenee, tänään fiilasin kansia.
    Josko sitä sais aikaseks huomenna kuvia ladata..
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    Se HV-öljypumpun tarpeellisuus riippuu siitä mihin kone rakennetaan. Isommilla laakerivälyksillä tai kuluneilla laakereilla se voi olla hyväkin juttu. Mutta kohtuu vakiokoneessa siitä on tuskin mitään hyötyä. Haittana on se että jakopää ja virranjakajan ratas joutuu kovemmille, etenkin kylmäkäynnistyksissä.

    Ykkösen runkolaakeripukissa ei poraus osu kai koskaan kokonaan laakerin reiän kanssa kunnolla linjaan, liekö sillä joku tarkoitus, en tiedä. Olen usein viilannut sen laakerin reikää auki sivusuuntaan.

    Hyvä ja helppo konsti parantaa voiteluvarmuutta on asentaa dieselin öljypohja, siinä on isompi öljytilavuus ja lisäloiskelevy. Samoin dieselistä saa helpoilla öljyn jäähdyttimen liitännöillä varustetun suodatinjalan. Mutta jos lisäjäähdytyksen asentaa, ne linjat pitää olla reilukokoista putkea/letkua ja liittimet isoreikäisiä, ei mitään hydraulinippoja siihen (-kään).
     
  19. E.Rummukainen

    E.Rummukainen 1st gear

    Itse asiassa mulla on jo noi molemmat, Dieselin öljypohja ja se suodatinjalka. Sen jalan mukana tulikin ne putket joitten suurta halkaisijaa hämmästelinkin.
    Tota öljyn jäähdytintä tuskin ekaan kombinaatioon asennan, laitan sitten jos tarvetta ilmenee.
     
  20. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla on mellingin hi-volume. Tuskin sen kummempi kun tavallinenkaan.
    Arvon vielä tuon öljynjäähdyttimen kanssa, laitan jos kuumenee tms.

    Projekti siin vaiheessa et oon lyöny imupuolelle epoksia iha vittuna ja odottelen nokka-akselia ja venttiileitä.
     

Kerro tästä muillekin!