Olds 350, öljykanavat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JB, 28.4.2012.

  1. JB

    JB 1st gear

    Missä kulkee oldsin 350 koneen öljykanavat? jos vaikka räjäytyskuvat koneesta löytäis, niin näkis miten nuo öljykanavat kulkee lohkossa.
    Ölynpaine tulee kellolle mutta, ei nouse kansiin asti. todennäköisesti tuosta on nostajat entiset, mutta tutkaillaan nuo kanavat samalla.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    itse omakohtaisena katastrofi-kokemuksena voin kertoa, että yksi mahdollisuus on virranjakajan takana oleva tulppa joka valskaa/on pudonnut.

    helpoin kokeilla kun otat jakajan poies, sopivaa kuusiokolotankoa, en muista ulkoa paljon pitää olla vahvuus, mutta siis samaa vahvuutta kuin öljypumpun akseli ja porakoneella pyörittää vastapäivään paineet ja jos kusee siihen virranjakajan reiän luokse niin sit on tulppa löysässä/irti ja si ei auta kuin ottaa vähintää loota pois, koska siellä on lyöntitulppa lohkon takana jonka takaa näkee virranjakajan akselin ja akselin takana on kierretulppa joka itsellä vuoti aikanaan....

    siitä kannattaa lähteä kokeilemaan... se tulppa on siis toisen pääöljykanavan päätytulppa ja jos se on vuotaja niin kohta menee kuskinpuolen keinut uusiks jos käyttelet.... nimim. yhdet keinut sen takia vaihtanu.... :oops:
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    ps... aiheuttaa mm. nostajien mökäämisen, eli ei välttämättä ole siis nostajissa vikaa vaikka ääntäisivät...
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Joskus ongelmana on että keinuvipujen kupit ja työntötankojen pallot on kuluneet niin että se öljykanava ei enää aukea vivun kääntyessä. Tai jos on vaihdettu keinuvivut siten että niiden kuppi on tarkoitettu uudemmille isopalloisille työntötangoille.
    Keinuvivun kupin kuluman tai vääräparisuuden työntötankojen kanssa voi pääteltä kun irrottaa yhden parin ja tutkii että aukeaako se kanava kun työntötankoa kääntelee keinuvivussa sopivasti sitä normaalia liikerataa mukailen.
    Nuo työntötankojen ja keinuvipujen malli muuttui joskus 80-luvun taitteessa.

    Isopalloisessa keinuvivussa on se kupin stanssaus ylhäältä katsoen aikalailla puolipyöreä, ikäänkuin pallon muoto. Pienikuppisessa se pallomuoto loivenee uloopäin sieltä juuresta missä se yhtyy keinuvivun pintaan. Vähän vaikea selittää ilman mallikuvia.
     

Kerro tästä muillekin!