Olds 350 tehomietintää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.9.2012.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mitä jos noihin kansiin teetäis isommat venat? Vaatii varmaan "hieman" koneistusta että saa mahtumaan sivusuunnassa. Toi nyt vaan potuttaa toi 307:n tuhoutuminen....... Onhan mulla yks ylimääräinen 350 hyvillä kansilla mutta kun se olis mukava säilyttää vielä tulevaisuuteen ja johonkin spesiaali projektiin. Mitähän tuosta DXlohko+425kampi+5A kannet kombinaatiosta vois haaveilla niin kuin tehollisesti?
     
  2. SauliK

    SauliK Gearhead

    Ei varmaan paljoa. Tilavuus on jo isolohko tasoa niin kannet jää kuristamaan
     
  3. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Olisko iso homma sovittaa ISOlohkon kannet pikkulohkoon? :odroll:
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kyllä isolohkon kannet pikkulohkoon sopii, mutta imusarjan kanavat jää sitten pieniksi, tai ainakin pienemmiksi kuin kansien imukanavat.
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jos nyt lähdetään siitä että tehot ei ainakaan vähene niin toi kuutiotuuma määrän kasvatus (pohojanmaalla on kaikki ISOA) :odroll: lisää edes vähän vääntöä niin ajatus ei ole täysin tuhoon tuomittu ja mä en nyt hae mitään +500 hv vaan toimivaa ISOA pikkulohko kombinaatiota emännän vanin keulalle jossa nyt majailee 8-kantinen loppuun ajettu 350 joka käy ehkä 6-7 pytyllä :mad:
     
  6. SauliK

    SauliK Gearhead

    nojoo olishan se kompaktimpi mitä isolohko ja vanin kohilla siitä on jo hyötyä että ajatuksena ei huono.

    tuota dx lohkoa ja isolohkon kampea taitaa joutua koneistelemaan aika paljon että siinä hintaa tulee, olen miettinyt joskus samaa yhdistelmää ja rapakon takanahan ne on niitä tehneet vissiin vaikka kuinka paljon. isolohkon alukannet ja (pikkulohkon?) victor imusarja on ollut ainakin kaikissa kuvissa mitä olen nähnyt
     
  7. Timmo

    Timmo 1st gear

    Tämmöinen numero on koneessa ja kannessa lukee 6 ilman a-kirjanta. Onkos tämä sitten vm 75 vai?

    [​IMG]

    Missähän on imusarjan koodi, löysin vain numeron 1 kuskin puolen etukulmasta?

    Mahtuuko Flowtechin pakosarjat tähän ilman koneen nostamista?


    [​IMG]
     
  8. Timmo

    Timmo 1st gear

    Jaa selvittelin itse vähän googlen kanssa, että lohko on kaiketi -79 ja kannet -70. Imusarjasta löytyi koodi 4, lieneekö mimmoinen tapaus?

    Edelleen kiinnostaa myös imusarjat, väli näyttää melko ahtaalta.... liekekö Thornton's 350 JR Exhaust Manifolds ainoa vaihtoehto tuohon?
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Peltipakosarjojen sopivuus riippuu siitä missä automallissa moottori on, samoin se että joutuuko konetta nostamaan vai ei.
     
  10. Timmo

    Timmo 1st gear

    Tuo on -65 Cutlassissa. Tuohon kuvaan liittyen, nykyisten pakosarjojen ja etupalkin väliin jää tikkuaskin mentävä rako. Koneen pukki on myös keskimmäisissä reijissä, jossain kuvassa näin semmoisenkin, että jossain mallissa se oli etummaisissa reijissä.

    Konetta ei voi nostaa paria senttiä enempää, vaihteisto ottaa kiinni tulipeltiin ja putsari konepeltiin.
     
  11. Timmo

    Timmo 1st gear

    Minkälainen tuo bensapumpun voitelu on tuossa oldsin mosassa. Oli näemmä pumpun akseli jäänyt jumiin, kun ei auto startannut eikä pumppu imenyt. Sitten suoraan bensaa kaasariin ja alkoi taas pumppaamaan kun mosa tärähti tulille. Lienee viisain lyödä uusi pumppu kehiin, mutta mietityttää siinäkin akselin voitetu, jos tuommoista tekee...
     
  12. SauliK

    SauliK Gearhead

    Pumpulla ei sinänsä sen kummempaa voitelua ole, siitä menee vaan tanko jakopään sisään jota sitten nokka akselin päässä oleva epäkesko työntelee ylös alas. Ihan simppeli juttu ja saat ahaa elämyksen viimeistään jos käytät pumppua irti..

    tuo starttaushomma mitä kuvailit viittaisi ennemmin vialliseen ryyppyyn jos kerta kaasariin lorauttamalla lähti tulille.

    peltisarjojen sopivuudesta en osaa muuta sanoa kun että ainakin kuvan perusteella mahtuisi olemaan paikoillaan, eri asia on taas että mahtuuko vänkärin sarja sujahtamaan paikoilleen konetta nostamatta. Mulla ei ainakaan -84 olds farkussa eikä -79 deltassa mahdu, kuskin puoli menee. Siis flow tecit
     
  13. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Vänkärin puolen peltisarja meni konetta nostamatta paikalleen kun otti öljynsuodattimen jalkoineen irti... Ainakin farkku capricessa mikä oli oldsin koneella
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Noissa sopivuus- ja paikalleenmeno-asioissa kannattaa muistaa huomioida se, että fullsize- ja midsize-mallit on ihan eri juttu. GM-auton merkillä ei niinkään ole eroja, kunhan korisarja ja vuosimallihaarukka on sama.
    Sen lisäksi ne eroaa toisistaan vielä vuosimallisarjojen suhteen.
    Oldsikerhon sivuille on alettu keräämään omakohtaiseen tietoon perustuvia kokemuksia peltisarjoihin liittyen. Eli jos jollakulla on omakohtaista tietoa sopivuudesta, niin sinne voisi laittaa.

    Tuosta 64-67 pikkulohkomoottorin sarjojen sopivuudesta siellä ei vielä ole kommentteja.
     
  15. SauliK

    SauliK Gearhead

    hyvä juttu, jouduin kerran vaihtamaan suodattimen jalan enkä saanut ähellettyä pakosarjaa kokonaan pois paikoiltaan
     
  16. Timmo

    Timmo 1st gear

    Voi viitata, mutta kyllä bensapumpun tangossa oli nyt se vika.

    Ei starttaa -> bensaletku irti pumpun ja kaasarin välistä ja starttaamaan -> ei tule bensaa. Imupuoli auki -> ei myöskään ime tankin puolelta, imupuoli takaisin läjään.

    Suppilo kaasariin menevään putkeen ja bensaa suoraan kaasarille -> lähtee saman tien.

    Bensapumppu herää horroksesta ja tyrkkää sopat pitkin konehuonetta.

    :poff:
     
  17. Rokki77

    Rokki77 1st gear

  18. SauliK

    SauliK Gearhead

    jos todellista puristusta on 9:1 niin sisään vaan ja ralli päälle
     
  19. Rokki77

    Rokki77 1st gear

    kun idea ei ole laittaa mitään ränttätänttä nokkaa vaan auto toimii jokapäiväisenä käyttiksenä kesäisin!
     
  20. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Liikaa asteita.
     

Kerro tästä muillekin!