Olds 350 tehomietintää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.9.2012.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ei sitä aina olekkaan, se 350:sen 7 ja 7A kansien ero on siinä että 7A:ssa on kovemmat seetipinnat (induktiokarkaisu) koska lyijytön bensa tuli silloin jenkeissä markkinoille. Samoin niissä on eroja siinä että miten venttiilien pyörittäjiä on niissä käytetty, pyörittäjillä varustetuissa jousen paikka on koneistettu syvemmälle.
     
  2. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Siis tarkoitin tätä 307 7A kansien erottamista 350 7A kansista kun aikaisemmin topikissa juurikin nimimerkki substitute on maininnut että 350 kannet on 7a ja 307 kannet on 7A. 350 7 kansissahan ei välttämättä ole juu sitä aata vaan meinasin että missä kansissa löytyy se pieni a?
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

  4. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Joo, mulla on sellaset mutta sitä pientä aata en kyllä mistään sellasesta paikasta löydä että sen näkis kannet kiinni
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ootko varma että ne kannet on 7a:t ettei ne sit ole pelkät seiskat.
     
  6. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Kyllä mä aika varma oon et ne on 7A kannet
    [​IMG]
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nyt en kyllä edes käsitä sun kysymystä enää. Noi sun kuvan kannet on 7a:t. Ja nää on 307:n 7A:t.

    [​IMG]

    Kai :poff:
     
  8. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Siis mulla on 7A kannet ja 307 on myös 7A kannet, mut jossain kansissa oli vissiin ihan merkintä 7a, siis pienellä aalla ni mitkä vitun kannet ne nyt sit on?

    Edit: Eiku nyt teki karhu tepposet, tuolla aikasemmin oli siis viitattu fyysisesti pienempään korjaimeen ja eri kohdassa olevaan. Jatkakaa :D
     
  9. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tuolta 442.com:ista huonolla englannilla käännettynä 350 7A kansien merkinnässä oleellinen ero on että 7 ja A ovat ns "eri rivillä". Iso A mutta alempana kuin 7

    lainaus 442.com
    7A '72 350 64 409147 The 'A' is a subscript, like ¼"
    tall, to lower right of the '7',
    like | 7A.
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    aika yleinen sekaannus toi iso-pieni a, suurelta osin siks ettei selain tunnista isoja ja pieniä tikkukirjaimia.

    oldsin jätkät olis voinu tossakin käyttää pikkasen enempi luovuutta eikä toistaa käytännössä samaa merkintää myöhemmin täysin erilaisessa kannessa, vastaavaa sekaantumisen mahdollisuutta on muissakin palikoissa, vertailun vuoksi, 4A voi olla 5A kantisen 307 imusarja, tai 403 patin kansi.

    oldsin osien myynti kärsii eniten siitä, ettei speksit ole riittävän tarkasti ilmoitettu ja esmes vitos- seiskakansien myyjät saa ihan turhia kyselyitä, ite en enää vaivaudu jos myyjä ei tiiä mitä se myy, koska tarkistamaankaan ei pääse koska rojut on kaverin kimppatallilla 500km päässä ja avain pitää hakea vuokraisännän perikunnan tyttäreltä joka asuu talvet ruotsissa.
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tohon merkitsemiseen voi vaikuttaa myös se että ne ei varmaan tehtaalla hirveästi ole laittaneet painoarvoa sille että miten osat on tunnistettavissa parin-kolmenkymmen vuoden päästä harrastekäytössä.
    Auton normaalin suunnitellun elinkaarien aikana tuo tuskin on varaosamyynnin kannalta ollut ongelma.
    307:n kannet on helppo tunnistaa eroon 350:sen kansista karkeasti siitä, että 307:n kansissa on (kaiketi) aina ilmapuhallusnipat porattuna, 350:sen kansissa tosi harvoin.
     
  12. Ville.

    Ville. 2nd gear

    No mut valunumeronhan näkee yhtä helposti kun tuon numeron ja kirjaimen.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onko kellään ideaa, mikä voisi vittuilla. Tuntuu että kone on vähän tehoton ja rötää.

    Lambda mittailee tosta vasemmasta putkesta kollektorin perästä, ja näyttää ihan ok lukemia. Ehkä vähän paksulla käy mutta ei mitenkään kriittisesti.

    Ennakko on alipaine tulpattuna tyhjäkäynnillä 18.

    Jakajan kansi ja pyörijä just vaihettu. Tulpat, tulpanjohdot uusittu pari vuotta sitten.

    Kaasarin putsailin, ei pitäs olla kökköä.
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Säätyykö keskipakoennakko? Mulla oli yksi HEI-jakaja jossa sen säätömekanismin akselin rasvat oli kuivuneet ja keskipakosäätö oli jumissa. Sehän on helppo kokeilla kun kääntää jakajan pyörijää ennakolle ja kattoo että palautuuko se takaisin täsmällisesti.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kyllä se tuntui liikkuvan, mutta huomenna vois senkin vaikka rasvailla varmuuden vuoksi, samalla kun mittailen tulpanjohtojen vastukset. Eiks 4kohmia oo vaihdettavan tulpanjohdon raja?
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tais selvitä, mulla on ollu vastusjohdot ja tulpat.

    Nyt tulee kuparipiuhat ja vastustulpat.
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Päivitetään nyt tännekin sen verran, että uusilla tulpanjohdoilla ja tulpilla ongelma lakkasi ja keskialueella ihmettely ja väännön puute ovat hävinneet, nyt taas toimii hyvin.

    Voin suositella lämpimästi tota MSD:een streetfire sarjaa, ite en kyllä kertaakaan enää osta hiilipiuhoja, hintaeroakaan ei montaa euroa ole.
     
  18. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Hiilipiuhat on kyllä täyttä paskaa ja vastusta tulee aivan liikaa jos tulpissakin on vielä vastukset.
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Yllättävän kauan ne kuitenkin rokkas! Pari kesää oli vastustulpat ja piuhat. Omaa hölmöyttähän tuo on kun menin laittamaan kimppaan, kun ei tiedä niin ei tiedä. Mutta taas opittiin, ei tule toista kertaa tehtyä samaa virhettä :)
     
  20. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo toimii ne sen aikaa kun alkaa katkosia tuleen pitkin johtoja kun hiilet murenee, itekin kun joskus niitä erehtyny ostamaan niin parhaat piuhat on ollu poikki jo vuoden jälkeen kun vastusmittarilla tarkistanu.

    Nyt on tossa käyttöautossa ollu Accelin kuparijohdot jo 21 vuotta kiinni ja vielä toimii :)
     

Kerro tästä muillekin!