Olds 350 tehomietintää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.9.2012.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Onkos toi just se surullisenkuuluisa ilmastointi mihin ei saa mitään osiakaan enöö aikoihi? Jostai 60 luvu puoleväli ja 70 alu?

    Toronado on kyllä makia kampe. Helvetin hieno kori, ja ois nätti polttaa palloaki etuvetosel jenkil, ois moni huuli soikeena :eek: :D
     
  2. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Toi on joo hiukan spesiaali jo ihan tavallisenakin;kompura,kuivain ja muut konehuoneen tilkkeet saa mut loppu on sit toivoton - tai ainakin ihan perkeleen kallis. Se Comfortron - ilmastointi(automaattinen)on se mahdoton sit. Shopmanuaalissakin sen huoltoa koskevaa aineistoa on melkoinen nippu:odrazz:
    Vintage Airis on kaikki kompaktissa setissä ja hallinta kuten tän päivän autoissa. Nätisti menee alumiininen paneeli just virtalukon viereen.
    Toro oli aikanaan jonkinmoinen superauto ja siinä käytetyt ratkaisut poikkesivat peruslaitteista täysin.
    Härskikin totesi että luksusautoissa on monesti luksushintaiset viatkin:p

    Edit: Sori tehomiettijät, täähän meni ihan OT:ksi taas koko höpinä!
     
    Muokattu: 6.9.2020
    Inlinee tykkää tästä.
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ei se haittaa vaikka meneeki otks, löyhästi ollaan langalla kuitennii ko oldseist puhutaa.

    Jenkkikasia ku en o ennen rakentanu, prätkän moottorin ja pari modernihkoa auton neloskonetta, ni oli melko kuumottavat 20min :odbiggrin:
    Joka kilahdus ja kolahdus kuulosti maailmanlopulta, mullakun tosiaa laahurinokka on, ku tää o tämmöne nostalgiakötöstys tuplakaasareita myöden.

    Seuraava jännäkakan paikka onki purkaa venakopat ku lisää sisemmät jouset, et onko siellä joku tikku hävittäny preloadin :odeek:

    Vittu mul o auto täys öljyä :rotfl: No ei nyt täys, mut mul o m/e wagnerin säädettävä pcv-vena, enkö viittiny sitä sisäänajoks kytkee. Toises kopas o si huohotin. No eiku öljykorkki raollee et pääsee hengittää. Kyl sitö sielt vähä lenti pitkin autos ko visko vielä paino, takaluukkua myöten näkyy öljytäppejä :poff:
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Vedet pysy muutes nätisti 180F, laskinki jo viime puhteiks veet vittuun ja laitoin glykoliseokset tilalle ja käyttelin sen aikaa et termari aukes ja vähän kierrättelin.

    Ö-paineet oli kylmänä 65psi, kuumana 48psi jämpti, ja idle @900rpm 25psi kuumana. Suora 30wt sisäänajoöljy, ei restrictoreita, hi-vol pumppu ja 8 quart ö-pohja plus sille tarkotettu pick-up. Oon näihin lukemiin hyvästikkin tyytyväinen.

    Sit pitääki käyttö-ölppä valkkaa. Niist on niin paljon juttua et taitaa olla paras vaan valita oman mielensä mukaan ja kärsiä seuraukset.
     
    -Skeletor-, FeV-8 ja Joe Hunt tykkäävät tästä.
  5. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Laitan nyt tähän samaan ketjuun höpinäää omasta 350 koneesta. Teen tästä väliaikaisen koneen sisään ajossa kiinni leipaisseen 455 tilalle.
    350 vuodelta -77. 3A kannet, jotka olen portannut niin paljon kuin uskaltaa. Tiedän että on paskat kannet, mutta nämä on kunnossa, enkä käytä tähän juuri ylimääräistä valuuttaa, koska 455 on se, mihin sitten satsaan.
    Puristukset on summitin laskurin mukaan jossain 8.2:1 - 8.5:1 tienoilla. Käytän kannet oikaistavana, ja kysäisen samalla mitä maksaisi millin höyläys. N. 9.0:1 puristus tulisi silloin. Venttiileille tein pylväsporakoneessa back cutit.

    Muuta, mitä löytyy valmiina:
    -melling mto 1 nokka. (uusi) 280/289 0.05"204/214 ja 0.45/0.472 nosto
    -edelin rpm imusarja
    -milodon loiskelevy ja pinnapultit alakertaan.
    -Melling hi vol öljypumppu
    -portatut 3A kannet
    -alikokoiset hihnapyörät, high flow vesipumppu.
    -kevennetty vauhtipyörä+tko600 ja 3.23 perä. N. 1550-1600kg. - 65 cutlass.

    Peltisarjat tai aihiot joista voisi sarjat värkätä, puuttuu, ja ostan sellaiset jos joltain löytyy. Tarjotkaas.

    Tuo nokkahan on hidasramppinen, ja vähän oldscoolia. Varmaan esim. Compin xe256 tai 260h olisi herkempi, ja tehon kannalta parempi, mutta kannattaako, kun tuo mto1 on hyllyssä valmiina?

    Saa esittää omia mielipiteitä, ja peltisatseja tarjota.
     
    Joe Hunt ja Inlinee tykkäävät tästä.
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Oldschool on parasta. Ikinä. Kerrohan sitte käyttökokemuksia yms. Milläs tolalla 455 rakentelu?

    Oma on ollu ns. jäis sisääajo jälkee, ilmaantu isomman skaalan hommia mitkä vaarii kaiken huomion saatika rahan ( talo). Ei sen väliä, kevääl kovaa ajoo ja kumet katuu.
     
  7. saresks

    saresks Gearhead

    Mittasitko sattumalta imukanavan cc:t?
    Ja vääräuskoisille, lukemat ei ole vertailukelpoisia muihin merkkeihin..
     
  8. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    En ole mitannut, mutta pitääpäs ihan mielenkiinnosta viikonloppuna mitata.
     
  9. tero79

    tero79 3rd gear

    Heps! Olsmo miehille välikommenttia.. Tos on ny mulle tulossa taas vaihteeks pari 455 konetta josko jollain tarvista tai kiinnostusta.. :)
    T: Tero
     
  10. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Tasan 160cc on imukanavan tilavuus nyt. Mittasin 10w40 öljyillä, ja 16 tuommosta 10millilitran lääkeruiskullista sain kanavaan laitettua.
    https://ibb.co/kh2dJbj

    Tämmöinen tuli imukanavasta
    https://ibb.co/njsc6Vj

    Pakokanava
    https://ibb.co/2PT80Rw

    Jätän kanavien pinnat tuollaisiksi "vingun jäljiltä" kuntoon, koska nyky testien perusteella se virtaa paremmin kuin sileäksi hinkattu peilipinta.
     
    saresks tykkää tästä.
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Eiköhän sitä tehoa tuu sen minkä tarttii. Koska ois tarkotus läjätä? En mie noista muuta osaa sanoa, ku et lueskellu just ajankuluks välillä noit mimmosella tekstuurilla kullonkin pitäs kanavan olla.

    Ite kasailin tänää kaasuvivuston lokarin kamppeista, ja toiselle puolelle vaihoin sisäjouset. Huomenna sit se toine puol. Vittu ko ois ny rahaa jo heittää se AC helvettiin sielt ( eli delete kittiin) ni ei ois se mööpeli haitoil.

    Lämppärin lähönki väsäsin, en nyt muista minkäkokone virtauksenrajotin orggikses on, pyöriästi tais olla 6.5mm. Kuuskoloruuvia "sorvasin" porakoneel viilaa vasten niin, et se meni prässäämäl aftermarketti lämppärin lähtöliittimeen, ja siihe porasi tuon reiä.
     
  12. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Tehon kannalta monikin juttu on parempi varmaan, mutta ns oldschool mootttoreissakin oli voimaa ja rätinää ihan kunnolla. Noi xe/voodoot on tullut paikkaamaan aukkoa hydynokkien ja oikeiden virinokkien(mekaaniset rullanokat)välillä ;nopeissa rampeissa myös omia probleemiaan. Toki kadulla ihan oivia ja onhan nokkasuunnittelu mennyt eteenpäin ajan saatossa.Käytännön voima parempi nykynokilla , pienemmillä mainosasteilla aika tuimia sitten kuitenkin.
    Laita se mto paikoilleen vaan ja lappu lattiaan!

    Aina tuo uuden hype on kovaa, tuolla punttiksellakin kuulee kun tulee joku käänteentekevä xxyy-tekniikka kasvattaa ruhoaan ja vanhat metodit on sitten samantien aivan perseestä ja väärin. Yleensä kysyn hehkuttajalta : oliko nuo muutamaa vuotta sitten kisoja voittaneet tyypit sit jotenkin aneemisia tai surkeita? Ne meinaan treenas just ihan väärin ja paskalla metodilla...

    Tää siitä vanhan koulukunnan menosta, mun makein moottori oli 4:llä pystyimukaasuttimella varustettu 427, jossa oli rautakannet ja rullanokka. Sytkänä nimimerkin väsäämä magneetto.
    Haitekki kaukana:D Rähinää sitäkin enemmän.
     
    saresks, Inlinee ja FeV-8 tykkäävät tästä.
  13. saresks

    saresks Gearhead

    Hyvin on rautaa vingutettu. Taitaa 3A:ssa vakiona olla 150cc kantturoilla tai vähän alle. Nythän tuo huutaisi vähän isompaa imuvenaa, että saisi nätit 3-kulmaseetityöt!
     
  14. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Meiltä onnistuu kaikki... :odroll:
    Pistettäköön tännekki että jos jollain on edes irto-lukkoja, Lunati #77111 11/32 varrelle, 10 asteen lukko ja päällä paikka lash-capille, ostetaan vähintään yks.

    Vikassa venttiiliparissa mämmäsin ja katos runkopalkin sisään vissiin se lukko, ei löydy ei vittu mistään... :odroll::odroll:
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tuollanen siitä vivustosta tuli, toimii erittäinki jouhiasti ja hyvin, ja poljinvaste just bueno... 1:1 setuppi :pinup: Etukaasarin ryyppyläppä hirtetty auki prikalla, en raskinu kuitenkaan pois repiä. Etukaasari manuaaliryypyllä joka deletoitu, takakaasari automaattiryypyllä, no koska Oldsmobile :odbiggrin: Voipi olla ettei tarvis ryyppyä ollenkaan, katotaan jahka päästään turaamaan lisää :wc::wc:

    [​IMG]



    [​IMG]
     
    MosseKuski, -Skeletor-, Joe Hunt ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. SauliK

    SauliK Gearhead

    mulla muuten oli compin lukkopussissa pari ylimääräistä, liekö nuo passais. en nyt muista astemäärää mutta voin seuraavan kerran ohi kävellessä tsekata

    ja on muuten käynyt ihan sama homma, compin lukot on ihan saatanan tiukassa purkaa pois. aivan saa tosissaan lyödä retskua että napsahtavat irti, no yhden lukon sitten tunnin hakemisen jälkeen ongin piiiiitkällä magneetilla runkopalkin päältä jostain hytän alta

    komia kone!
     
    Muokattu: 4.10.2020
    Inlinee tykkää tästä.
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mul on ainaki joku compin lukko itelki, niis o ainaki lukkoura eri kohas. Mut vilkase ihmeessä.

    Semisti kyllä on perseestä, kun täs on kaikkee muutaki päällä samaa aikaa ja aattelin rentoutua autonrakennuksen parissa kun vihdoin sain paketin, niin vittu tämäki vielä. Ei oikein jaksa ees vituttaa, lähinnä masentaa koko touhu. Aamusta asti kontannu sillon tällön taukoa pitäen eik o vielkää löytyny se lukko, prrrkle....

    Se on kiva jos joku muukin koneesta tykkää, ite ainakin pidän. Vielä kun sitä pääsis kunnolla säätelemään ja ajamaan.

    Vähän oon meinannu ostaa Innovaten tupla-laajakaistasetin, molempiin rööreihin omat. Tuon säätäminen voipi olla kanssa yhenlainen tarina. Nokan sisäänajon jälkeen nyt sisäjousia asentaessa ainaki oli niin päin et taaimmaiset 4 sylinteriä tulpat ruskeet, ja etummaiset 4 mustat. Sit sitä voiski käyä antaa sille sikaa puuhakilvillä ja polkia se motti kunnolla sisään, tahi kappaleiks. Fifty-sixty.
     
    SauliK tykkää tästä.
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Normaalikorkeudella olevia Compin 611 lukkoja löytyy yksittäin, jos vielä tarvis ja kelpaa niin laita yhteystiedot yv:nä niin pistän kirjeeseen, ei maksa mitään.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Googlauksella nuo saattas olla tasan samat lukot, ainaki kuvien perusteella. Tuhannesti kiitoksia, kävi tahi ei!
     
  20. SauliK

    SauliK Gearhead

Kerro tästä muillekin!