Olds 350 vedenkierto/lämmöt

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MosseKuski, 23.5.2019.

  1. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ei irtomittari saa sellasta kaivata. Kyllä sen pitää toimia, jos mittari ja anturi ovat pari. Eri ikäset Motonet mittarit eivät sitten välttis ole enää likikään samoja.
     
    MosseKuski ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  2. MosseKuski

    MosseKuski 1st gear

    Nyt rupesi näyttämään lämpöä miten kuuluukin,, tosin toisella halvemmalla motonetin mittari/anturi setillä..
     
    Camino'79 ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. esmi

    esmi 3rd gear

    Mulla on kanssa joko Biltemasta tai Motonetistä ostettu mekaaninen lämpömittari ja on ruvennut näyttämään lämpiminä päivinä että kone ois 40-50 astetta lämmin vaikka ei ole konetta käyntiin laitettu ties kuinka moneen päivään!, oisko sitten mittarin vaihto taas edessä.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Harvon ne noinpäin särkyy. Eetterin paineeseen se perustuu, ja jos auton sisälämpö hiipii kovin ylös auringossa, niin lisää painetta siitäkin tulee.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  5. MosseKuski

    MosseKuski 1st gear

    Mittarit toimii.. ainoa että nyt kun tuota ollaan sisäänajeltu niin ei laturi silloin tällöin meinaa haluta lataa?? Lämmötkin ovat aikasen korkeat mutta tämä johtunee varmasti siitä että ei ole tunnelia kiinni syylärissä :( sitä täytyy huomenna mennä rakentelemaan,.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Sisäänajamaton kone kuumuu aika paljon enemmän ku asettunu. Useimmin se tunneli pitää olla, ku ettei sitä tartte. Eikä nyt oo ollu ihan viileet kelitkään.
    Laturin merkkivalon tai korvaavan kytkennän pitää olla olemassa ja toimiva. Muuten se alottaa lataamaan vasta ku käyttää kierrokset jossain 2500-3000 haarukoilla. Sen jälkeen lataa normaalisti, mikä saattaa hämätä.
     
    Camino'79 ja MosseKuski tykkäävät tästä.
  7. MosseKuski

    MosseKuski 1st gear

    Tuohon vielä täytyy lisätä että jossain vaiheessa mittari näyttää ihan on tasan 14, jossain vaiheessa 12 ja lopuksi jossain välissä 11 volttia... ajossa kaikki sähkö mittarit alkaa heijaamaan miten sattuu ja valot räpsymään.. laturin pään liitokset on tarkistettu että on kiinni..
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Pätkiviä liitoksia voi löytyy muualtakin. Monta.
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Just vaihoin kaverin rämpylästä pois jonku bilteman mittari mikä näytti reilu 50C kylmälläki koneella.
    Hävis "lämpöongelmat" siitä vehkeestä siihen.
     
    esmi tykkää tästä.
  10. esmi

    esmi 3rd gear

    En kyllä itsekään luota tohon mittariin kun näyttää tosiaan sen 40-50 astetta vaikka ei ole ajettu pariin päivään!,tosin onhan tuo kojetaulun päällä,kun parivuotta sitten edellinen mittari lopetti toimintansa parin viikon päästä ostosta ja "väliaikaisesti" jätin sen kojarin päälle! :cool:
     
    Muokattu: 9.6.2019
    isalmela tykkää tästä.
  11. MosseKuski

    MosseKuski 1st gear

    Oon mä myös infrapuna mittarilla tsuumaillut kansia ja lohkoa ja niiden väliä.. kuski puolen kansi/lohko 100° ja pelkääjän 95°... Eihän se vielä kiehunut ole mutta tuolla ruisingeissa kun tyhjäkäynnillä jonottelee 10minuuttia +30° lämmössä niin kyllä hiehuu
     
  12. MosseKuski

    MosseKuski 1st gear

    Voi olla toki kun kaikki on ruuvailtu kiinni ekan kerran ja ajeltu tuo lämpimäksi muutaman kerran.. kyl mä ekana käyn kaikki liitokset läpi ennenkuin pistän tuon laturin takuuseen..
     
  13. SauliK

    SauliK 2nd gear

    suosittelen tuulitunnelia, se tosiaankin vain pyörittää kuumaa ilmaa syylärin ympärillä edestakaisin.. just käyttelin tuota 307 mottia ja totesin asian, myös sytkän säädöllä on iso merkitys. pienellä ennakolla lämpeää huomattavasti enemmän ydistettynä tuulitunnelin puutteeseen, mullakin tuli ilman termaria jopa 80c lämmöt mottiin turhan myöhäsellä sytkällä. normi visco tietysti pyöri koko ajan kuten pitääkin ja imua oli reilusti
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  14. MosseKuski

    MosseKuski 1st gear

    Tänään saatiin väkerrettyä sinne tunneli.. n. 1,5cm syyläristä irti ja on tiivis. Flektin kokoinen reikä tietty toisessa laidassa. Vielä ei koekäytelty sen enempää..enempää ei ole varaa ottaa tunnelia ulospäin muuten flekti ottaa vesipumpun hihnapyörän akseliin/pultteihin kiinni. Eiköhän ala skulaa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. MosseKuski

    MosseKuski 1st gear

    Lataus "ongelmakin" selvisi.. oli liian kapea hihna joka pääsi pohjaamaan ja kului viikon ajelussa törkeän paljon ja siksi se aina luisti kun laturin olisi tarvinnut alkaa lataamaan. Nyt paksumpi remmi ja 3km koelenkki heitetty ja voltit on vahvat 14 ja pysyi päällä kun paritykä metriä veteli kahta raittaa :p
     
    isalmela ja esmi tykkäävät tästä.
  16. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Oldsissa on monasti niin pitkä laturin hihna, et se pyrkii värähteleen. Ja kun värähtelee, niin nopeuttaa laturin hihnapyörän kulumista. Leviää ja menee enämpi U-malliin eikä oo enää V.
     
    xarper ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Älä?! :D
    En tiiä öögasitko miitissä käppyrän systeemiä mutta nyt on pysyny hyvänä ;)
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Joskus taistellu itekkin noitten yrjömoottorien vinkuvien hihnojen kaa ja ainut millä ne sain sillon hiljaseks oli tuumamittaset hihnat.

    Kuva?
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ei tullu sillai katottua, kun ei itellä oo hetkeen ollu Oldsia. Ite laitoin tukirullan siihen pitkälle välille, niin heti helppas.
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tällä hetkellä 2 hihnaa (pituuksia en muista ulkoa) eli kampura-vesip.-ohj.teh. ja sit ohj.teh-laturi erikseen. Ja tosiaan orgggiksilla 3/8" remmeillä ei tee hevonvittua enää kuluneilla/levinneillä rissapyörillä. Nyt ~12mmset hihnat ni ei pohjaa enää ja on pysyny kireällä ;)

    Tuo on siis keräilyerä saastemallin apul.hihnapyöristä mutta hyvin nuo nyt on tuntunu linjassaan pysyvän :)
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!