Olds 350 vedenkierto/lämmöt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MosseKuski, 23.5.2019.

  1. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Juu mulla tossa ei oo mitään herkkuja eli yks hihna kampiakseli/vesipumppu/laturi.
     
  2. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Ei ollut itelle kuin 13mm saatavilla motonetistä oikeella pituudella.. kaippa hän sinne asettuu. :p
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Menee se sinne. Noistakin toisen ostin 12mmsenä mutta 13mmnen tuli :D
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  4. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Vähän päivitystä tähän eli nyt on sytkä säädetty aikalailla siihen mihin pitää mutta kaasariin ei olla koskettu.
    Ennen pölläytti sinistä käynnistäessä ja varmaan johtui siitä koska sytkä oli liian aikaisella...?
    83asteen termostaatti vaihdettu 87 tilalle, vedenlämpömittari näyttää silti tasan 100 astetta lämpöä mutta kun infrapunalla zuumailee kansia/lohkoa on kuskin puoli n.97 ja pelkääjän puoli n. 85,..,.
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mitä se sun sytkä nyt sit on? Ja nyt kaikki letukkaäijät turpa kiinni koska oldsissa ei päde samat lait olleskaan mitä sytkään tulee :p
     
  6. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Olikos se 12astetta myöhäselle? Se tais aluks olla 10 astetta ennen.. tjtn
     
  7. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    vitut kun just toisetpäin :D My bad
     
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jos se skulaa ja ollaan tehtaan arvoissa, sikälmikäl suht stokki kapistus, kovaa ajoo...
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  9. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Juu kyllä siitä vähän tuli halukkaampi liikahtamaan säädön jälkeen..
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Parikymmentä vois olla likempänä totuutta. Chevyssä se perusennakko on siellä kympin tietämillä. Mulla taitaa tossa 307ssa olla nyt joku 24° ennakkoa ja hyvin skulaa ;)
     
  11. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Juu no netistä katoin jostain oldsi sivulta ja ton vuoden 350:sessä siellä mainitaan että perusennakko on se 12 astetta.. :D
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tehtaan kirjan perusennakko on kompromissi just orkkissetupille. Nykykäytössään useimmissa toimii pikkasen isompi perusennakko paremmin. Pikkasen rajoittamalla keskipako ja alipaine-ennakon maksimeja voi olla kokeilemisen arvoista.
     
    Camino'79, xarper ja MosseKuski tykkäävät tästä.
  13. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Palatakseni tähän sen verran että kaupunkiajossa pysyy lämmöt ihan ok siinä 90° about.. sitten kun lähtee taajamaan ajaa ja kierrosta on koneessa se 2,5-3k niin sitten alkaa hiljalleen mittari nousemaan ja 20km kun on ajanut niin on jo melkein kiehumis pisteessä..
    Ja siis jonkinlainen tuulitunneli on, tarvike "2,5rpm" flekti, 25" alusyyläri, ne ennakot katottu iha ookooks.. bensan seoksia ei sen enempää olla ihmetelty.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mulla teki ton kun ei ollu syylärikehikossa sitä lippaa.... Tai siis se teki sen vasta kun keula madaltui uusien renkaiden myötä. Eli kannattaa kiinnittää huomiota siihen että sinne syylärin ETUpuolelle tulee ilmaa, kun eipä se auta vaikka flekti kiskoo kuinka jos ei oo viileää korviketta tarjolla ;)
     
  15. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Joo tossa kylillä kans yhellä tutulla oli sama homma että ylikuumeni ja siihen kun värkkäsi Volkkarin pohjapanssarista lipan niin sen jälkeen pysy lämmöt aisoissa? Ja tarkoitat siis sillä lipalla sitä härpäkettä mikä lähtee syyläristä koneeseen päin estääkseen lämpimän ilman pöllyämisen siinä syylärillä?
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei vaan tuota lippaa mikä ohjaa tulevan ilman syylärille:

    [​IMG]
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tää on ollu esillä joskus ennenkin, mutta varuilta toistan...
    Mulle sattu ihan sama oire, kun laitoin dieselin vesipumpun ja bensakoneen hihnapyörät. Pumppu pyöri 80kmh jälkeen liian kovaa ja ilmeisesti kavitoi.
     
    isalmela ja MosseKuski tykkäävät tästä.
  18. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Camino, Puhuttiin siis aivan eri asiasta.

    Jussilta hyvä huomio koska mulla on sielä jotkut toisen härvelin hihnapyörät ilmeisesti (vesipumpun pyörä tuli -67 rebelin mukana ja löytyi peräkontista:Do_O)
    On mulla orkkiksetkin kun sain ne postista jo kun kone oli keulilla ja sillä oltiin ajettu.. Ja orkkis setissä on kampiakselin pyörä pienempi ja vesipumpun isompi kun mulla on nyt tällä hetkellä tuo setti päinvastoin.. Se siis voi olla isoin syy?
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Tarkoitin siis tuollaista, (kuva netistä) [​IMG]
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jep. Mulla tilanne tuli just sillon kun kampuralla oli iso pyörä ja pumpulla varsin pieni.
     
    MosseKuski ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!