Olds 350

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mörkölläri, 16.4.2019.

  1. Mörkölläri

    Mörkölläri 1st gear

    Aloittelevalle infoa..

    Venttiilikopan tiivisteet

    -’84 Parisienne Oldsin 350 diisseli koneella, vanhat tiivisteet vuotivat hieman, toiselle puolen vaihdettiin tiiviste (korkkitiiviste+moottoriliima) ja toista puolta hieman kiristetty, tämän jälkeen vehjes käyntiin ja molemmat puolet vuotaa kuin seula..
    Koppa lohkossa kiinni ylhäältä kahdella ja alhaalta kolmella pultilla, pinnat putsattu kunnolla mekaanisesti ja jarrukliinerillä..
    Mihinkä momenttiin venttiilikopan tiivisteet tulisi kiristää? Vinkki-vitosia otetaan vastaan tiivisteiden vaihdossa, ja varmasti kumitiivisteet korkkia paremmat?

    Jos nyt vapuksi saisi tien päälle...
    Kiitos
     
    Muokattu: 16.4.2019
    12345678910 tykkää tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    se koppa voi olla kierossa kun sitä on joku kiristellyt.

    Kannattaa tarkastaa ne kiinnityspulttien reikien ympärystät kopasta ja suoristaa ne.

    veikkaan että 8- 10nm ei ole kovin kaukana, se on tosi löysä momentti mihin ne tulee mutta välillä täytyy kiristää enemmän jos se koppa on kierossa eikä tiivisty eikä jaksa suoristaa.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Muistaakseni suositus muuttu jo sellaseks, ettei tiivistettä olenkaan, vain moottorisilikonilla.
    Tokihan ne pitää naputella suoriksi ainakin pultinkohdilta. Ja sit ei pultinreikään silikonia ja nopee kirraus, Oldsin kansi on hauras reunasta. Hydraulilukko pullauttaa helposti palan irti.
     

Kerro tästä muillekin!