Olds 88 ja tietysti Diesel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja sartuo, 14.5.2007.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Manalantakseina voi löytää siistejä:

    http://www.ruumisauto.fi/ruumisauto.php ... _FI&sivu=8

    Hyviä puolia noissa on, että ovat ruosteettomia. Ainoastaan pilkuja vasemmassa takakaaressa ja takapuskurin kromi rikki. Sisällä kaikki siistiä ja täysin ehjää. Verhoilut täysin ehjiä. Kattoverhoilu ehjä, eikä roiku. Vain ratti kuivunut ja halkeillut kuten kaikissa noissa. Tiivisteet alkuperäiset ja kuin pakasta otetut. > Tallissa seisominen suojassa auringon valolta?

    Kilsoja on kassassa ilmeisesti noin 126 000. Konetta ei ole koskaan aukaistu, vain laatikko on rempattu 2000-luvulla jossain määrin.

    Negatiivista taas varusteettomuus. Vain kuskinpenkin sähkösäädöt ovat bonusta. Muuten kaikki manuaalista. Ja joillekin heikkohermoisille tieto, että kyydissä on ollut tuhansia kalmoja , mikä näkyy takaoven saranoissa :poff:

    Sain eilen kiinni auton uudesta saakka pitäneen hautaustoimiston omistajan. Kuulemma korjaa itse itsensä, kun kutsuu "Vanhaksi rouvaksi" :odroll:
    Totta on se minullekin pikkaisen kummitellut..
     
  2. sartuo

    sartuo 1st gear

    Heh,noin tarkasti se hinnoittelu verottajan puolelta menee.. :D :D Taitaa olla sittenkin parasta vielä Suomesta katsella..
     
  3. Hitachi

    Hitachi 1st gear

    Putte tossa kertoi ajelleensa 81 Cutlaksella mimmonen auto oli kyseessä vai vieläkö se on sulla?
     
  4. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    -Vuodesta 1989 diesel Oldsi ollut käytössä, päivättäisessä ajossa. -Kaupunkiajossa parempi kiihtyvyys kuin vastaavalla bensamallilla!
    ...Ja sukulaiset eivät pidä autosta :D !
     
  5. Kernwaffe

    Kernwaffe 1st gear

  6. derwy

    derwy 2nd gear

    Itsellänihän on samankoppainen Camino dieselillä, ja ajan sillä kesät talvet. Oldsia siinä ei kyllä ole, mutta hyvä peli se kyllä kaikin puolin on. Kulutuksen matka-ajossa voin uskoa, ja tosiaan satanen on huippunopeus, vero on lähes ilmainen.
    Nettiautossahan oli vähän aikaa sitten Conquista-Camino dieselillä kaupan, yksilö oli kyllä tuota selvästi halvempi, mutta siinä taisi olla laatikkovikaa.

    Moottorista varmaan voisi sanoa sen, mitä tässä on tähänkin mennessä tullut ilmi, että hyvällä huollolla kone on aika käyttövarma. Riskinsä siinä on, mutta niinhän on kadun ylittämisessäkin.
     
  7. sartuo

    sartuo 1st gear

    Muistelen joskus lukeneeni että El Caminoita tuotiin suomeenkin jokunen kappele 5,7 dieselinä.Oisko ollut TM:ssä juttua joskus 80 luvulla..
     
  8. Kernwaffe

    Kernwaffe 1st gear

    juup kiitosta. enköhän unoha tuon 5.7 olds dieselin suosiolla.
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    Sartuo, oikein muistat onhan näitä 5.7 DX Caminoita tuotu Suomeen,
    AKE:lta tai jostain kaveri joskus uteliaisuuttaan tonki
    ja muistaakseni 12 kpl tuotiin 83-84.
    Näitä Alkuperäisiä Concuista diiseleitä tuli 3 kpl.
    Tuo Vaasassa oleva ja mun on vielä kilvissä diiselinä,
    tais olla yks muukin orkkis D mutta se ei ole concuista.
    eli aika harvinainen malli Suomessa ja varmaan muuallakin.

    Luultavasti mä muistan väärin näitä lukuja,
    mutta suuntaa-antavia ne on.


    Ei saanut lainattua kun linkit levittää sivun vituralleen,
    nytkään ei tahdo saada tolkkua kahdesta viimesestä sivusta.
     
  10. Deltapete

    Deltapete 1st gear


    -Kuinkahan monta vuonna 2007?
    No, autoni kuuluu tuohon 20 :n Deltan joukkoon.
    Onko muita...?
     
  11. sartuo

    sartuo 1st gear

    Varmaan niistä mullakin olleista ja toistakymmentä ajansaatossa on ollut ei varmaan moni ole ajossa :-?
     
  12. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Onko sinulla ollut 20 diesel Oldsia... :eek: ?
     
  13. sartuo

    sartuo 1st gear

    Ei kahtakymmentä vaan toistakymmentä.Noin 12 kpl varmaan kun aloin muistella.Ei kaikki ole oldsseja olleet,tosin oldsin 5,7 dieseleitä,mutta oli niitä Buickina ja Chevynäkin. :D
     
  14. Kernwaffe

    Kernwaffe 1st gear

    Onkohan ihan järjetön idea ostaa/pitää Delta 88 350 Bensaa käyttöautona ympärivuoden? :oops:
     
  15. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Se riippuu täysin ajomäärästä ja käyttötarkoituksesta. Jos ajomäärät ei ole mitään mahdottomia niin voi sanoa että pikkurahalla laatukyytiä eikä se kilometrihintakaan ole paha jos vertaa siihen että ostaisi jonkin parinkympin kiinanpommin tms avensiksen samaan tarkoitukseen..

    Onhan tuo Delta 88 toki tulossa pikavauhtia siihen ikään että siitä on puhdasverinen harrasteauto tulossa.. Eli haluatko raiskata sitä suolateillä vai olisko ideaa tallentaa jo nyt huomisen hyväkuntoinen harrastepeli? :odroll:
     
  16. Kernwaffe

    Kernwaffe 1st gear

    niimpä niin... lähinnä meinasin työmatkoihin ja jonkin näkösiin cruisinkeihi , ie mitää älyttömiä kilometrejä varsinkaan talvella. Aivan totta tuo harrastepeli asia.... Onkohan nuo nii kauheita ruostumaan? ja auttaakohan tuommon ruostesuojaus mittää näin jälkeepäite.
     
  17. tammercity

    tammercity Gearhead

    Eipä noita deltoja muutenkaan näe enään liikenteessä.
    Omani lisäks varmaan 2 nähny koko kesänä ajossa tänä vuonna :odroll:
     
  18. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mikä saa edes tuollaista kyselemään? Itse ajelin tuossa vuosituhannen vaihteen tällä puolen muutaman vuoden Delta88 dieselillä työajoa ympäri vuoden. Tuli mukavasti kilometrikorvaukset, auto toimi luotettavasti, oli erityisen lämmin (kaverit palelivat uusissa diesel volkkareissaan).

    Sitten vaihtui työpaikka ja firman autoksi tuli Sebring 2,7 vm 2003. Kyllä oli ankeaa kyytiä kun vertasi Delta88:n kyytiin. Muistan erityisen hyvin miltä tuntui ajella sillä Sebringillä Jyväskylä-Tampere väliä kun oli vielä tietyömaan heitoksia tiessä. Delta niiasi kevyesti heitoksissa, Sebring jysähti niissä niin että selkään sattui. Vaikka erittäin hyvä auto oli myös Sebring.

    Mutta jos ympärivuotisena tuon ikäisellä autolla ajaa, niin se tarttee kyllä ensin laittaa ihan oikeasti kuntoon, muuten tulee riesa. Etenkin bensakoneessa automaattirikastin, imusarjan esilämmitys, orkkis ilmapuhdistin imuilman esilämmityksellä, akut, sähkölaitteet kaikinpuolin, ovien tiivisteet, pyyhkärit jne.
     
  19. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  20. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Eilen löysin nyt sen haluamani punaisen siistin orkkiskuntoisen diesel-Deltan. Liekö se sama Nivalalainen punainen yksilö, mistä on ollut jo aiemminkin juttua.

    Tuohon autoon, moottoriin ja punaiseen sisustaan sekä -väriin liittyy paljon lapsuusajan taksi-muistoja ja kohta se siis seisoo tallissa odottamassa museointia.

    Jahka saan sen kelkottua tänne eteläiseen suomeen...
     

Kerro tästä muillekin!