Olds 88 ja tietysti Diesel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja sartuo, 14.5.2007.

  1. Antti P

    Antti P Gearhead

    Kävi tuo pumppu diesel huollossa ja mun mielestä ei ole koneessa johtoja jotka olis ennakon säätimelle menny. Mut taitaa olla ilmavaivoja vielä kun seisoo päivän niin monesti pitää startata ennenkuin jää pyörimään.
    Alkaa jo saada perheriidan aikaseks ku emäntä yrittää töissä tuolla käydä..
     
  2. raggar

    raggar 3rd gear

  3. sartuo

    sartuo 1st gear

    Hieno 88!

    Olipa Espoossa liikenteessä hieno orkkis Diesel Oldssi,sitä uudempi korista versioo..kiva kun vielä näkee,onko muuten näkynyt myynnissä diesel sedaneita missään?
     
  4. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Re: Hieno 88!

    -nettiauton oldsi osastolla,on ollu jo vuosia? diesel sedan(pietarsaaressa) myynnissä.auto,on schaumannin entisen tehtaan (nykyään upm?),entinen edustusauto.viimeistä delta koppaa edustava auto,on aivan helvetin hienossa kunnossa,mikä näkyy myös hintalapussa.6800e?auto on pois kilvistä seisotuksen takia.
     
  5. sartuo

    sartuo 1st gear

    Joo siitä autosta on ollut mm.tässä osiossa juttua,ei se ole varmaan myynnissäkään ei sieltä ainakaan kukaan kyselyihin vastaa..
    En tajua miksi edes ilmoitellaan,mutta hyvän näköinen on kuvissa..
    Mun mielestä paras dieselin kori malli oldsilla..
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  7. sartuo

    sartuo 1st gear

    Hieno peli on! Joo toki tänne voi muistakin diesel oldseista kirjoitella kuin 88,siis cutlassit mukaan kertomaan..vieläköhän muuten cutlass dieseleitä jossain näkee??
     
  8. electra1

    electra1 Gearhead

    Ainakin kaksi sedan cutlassia diisselillä on tiedossa...kumpikaan ei ole aktiivisessa käytössä suurehkosta d-verosta johtuen. Niitä viistoperäsiä salon malleja en oo aikoihin nähny, ja ihan hyvä niin. Oli se verran ruman mallisia :rotfl: . Yks hyväkuntoinen deltta on mullakin jemmassa, tuskin 350d;tä kuitenkaan enää koskaan saa pellin alle.
     
  9. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Mulla on tälläinen. Eihän tämä ole 88, mutta kuitenkin.

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img936617.jpg

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img936640.jpg

    Tykkään tuossa kuvassa takana olevasta naapurin 360 Cordobasta kuvassa v.2007, joka on viettänyt nurkilla vuodesta 88/89, kun ko. naapuri muutti taloonsa. ;) Auto on maalattu, rempattu ja uudelleen vinylikatotettu näinä vuosina.. Siis omistaja on harrastaja... ja käsittääkseni omistanut auton jo paljon ennen tänne muutamistaan 20 v sitten? Mulla on jossain kuva vuodelta 89- jossa sama auto näkyy myös taustalla.. Koskaan en ole ottanut ko. autosta kuvaa, kun se on naapurin käyttöajopeli, jolla käydään kaupassa. Toisessa naapurissa oli yli 22 v. Iso- Jeep Cherokee 1975 , joka ko perhe toi muuttoautona USA:sta 1977 suoralla kutosella. Ei yhtään kuvaa, kun auto oli jokapäiväinen näky ja käyttis kaikki nuo vuodet, vaikka olin jo silloin "harrastaja". Perheellä oli pihatallissa myös ilmajäähdytteinen Honda NS 600 - pikkuauto varmaan tallissa + 20 vuotta. Havahduin vasta, kun se oli kadonnut.

    Samoin omassa pihassa + 20 vuotta uudesta seisonut C10 Chevy diesel. Ei juuri kuvia.. Kun oli vaan yksi meidän autoista.

    Ottakaa hyvät ihmiset kuvia omista ja naapurin kiinnostavista autoista.
    Vastapäätä toisella naapurilla oli vuosia 80-luvulla Commer step van -matkailuauto-aihiona. Uutena ruuvauskohteena Fiat 600 Abarth.. tallissaan. Lähiöelämä voi olla autohistoriallisesti kiinnostavaa. kunhan avaa silmänsä?

    Tai sitten mulle on osunut poikkeukselliset lähinaapurit? Ehkäpä sen takia minustakin tuli autoharrastaja?


    Tossa kone

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img935719.jpg

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img934922.jpg

    Tuossa pari sisäkuvaa

    http://kuvablogi.com/nayta/iso/img936619.jpg

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img936639.jpg

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img936615.jpg

    Siis diesel, Suomi-auto D3 -kierresiitin , Th 350, 12 bolt 8.8 Pontiac lukkoperä. Kaikki tehtaalta, ajettu joku 130-150 Kkm?

    Kai tuo on säästämisen arvoinen, vaikka on "piilofarkku", eikä delta 88 koriltaan?
     
  10. MoodyBlue

    MoodyBlue 3rd gear

    Täällä Oulussa oli jokin aika sitten myytävänä perusrapistunut 1980 Cutlass 5.7 dieselillä. Joskus 3-4 vuotta sitten kait viimeksi katsastettu. Ihan kuitenkin vissiin toimiva peli, kävi ainakin asiallisesti.
     
  11. vesaxahonen

    vesaxahonen Gearhead

    mul olis olssi delta royal 88 -78 ex diesel nykyään 455 ja laikka avo
     
  12. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Deltan konservointi alkaa olla hyvällä mallilla. Nyt herääkin kysymys, että onko tätä Deltaa mahdollista saada museorekisteriin alkuperäiskuntoisena, vai pitääkö siitä hieroa pois lähes kaikki se historia, mikä siihen on vajaan 650 000 kilometrin aikana tullut. Paljonko sitä kulumaa oikein sallitaan.

    [​IMG]

    En kyllä lähtis ihan heti tätä nippeleiksi purkamaan.
    Montakohan näitä 1978-79 malleja on vielä jäljellä dieselikoneella?
     
  13. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Eikö jossakin ollut tieto, että Deltoja dieselillä olisi noin 20 kpl
    jäljellä rekistöröitynä Suomessa...?
    . nimimerkki sellaisen omistava.
     
  14. electra1

    electra1 Gearhead

    Tuskin noita -78-79 malleja on edes kahtakymmentä enää d-koneella suomessa.
    Mistähän löytys vanhoja kuvia näistä esim. taksiajossa??

    Oma delta royale -79 on ollut aikalailla samanlainen kuin tuo Harri S;n auto. Väri lienee carmine red metallic... Nykyään bensakone nokalla odottelee "parempia" aikoja.

    Ot; löytyykö suomesta yhtään 88 holiday coupea erillispenkeillä ja lattiakepillä??
     
  15. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Tarkoitin Deltoja 1978-85....
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Asiaa!
    On noita jo MR. Jos täysin org säilynyt niin tiettyjä juttuja MR tarkastajat katsoo realisesti oikealla silmällä eikä niota. Ts ei ole koskettu vaan hyvässä alkuperäisessä kunnossaan. Tietty patina sallittaneen. Mutta jos lähtee jyn paikkailee, niin sitten pittää tehä se uutta paremmaksi. Pidä hyvää huolta tosta! Vittu se on katoavaa kansabperinnettä!
    MR tarkastaja ei hyväksy sinun autoasi, vaan tekee puoluottoman tarkastusraportin sinun autostasi. Siinä hän tarkatsuksensa jälkeen kirjoittaa lausunnon autostasi. Missä kunnossa ja niin niin. Lopullisen MR hyväksynnän tekee inssit (museo)katsaktuksessa.

    Summa summarum, olen pienessä simassa ja vittu miten kiva on ollakkaan pitästä aikaa terve ja ottaa hapanta. Sanomani se että älä rupea ylientisöimään hienoa autoasi pilalle, vaan näytä sitä jo nyt MR tarkastajalle. Jos on suuria puutteita, niin laita ne kuosiin. Sitten leimaan ja toivottavasti saat MR leiman. MR tarkastajalta MR lausunnon mikä maksaa 100€, ja sitten
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Oon pinessä simassa ja tietsikka sikailee, mutta eiköhän sanomani tullu selväksi?
    Olds ja Scotsdale dieselit lähellä mun sydäntä. Miksi? Faija vainaalla niitä oli useita silloin kun ne oli uusia ja mä olin (olen vieläkin) nöösi.
    Hyviä topiceja nää molemmat. Katoavaa kansan perinnettä ja suomi historiaa, vai mitä folks?
     
  18. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  19. Harri S

    Harri S Double Gearhead

  20. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Viime talvena ei enää, ainakaan AKE:n tietokannan mukaan, ollut yhtään diesel-Deltaa liikennekäytössä. Eli sellaisella ei kukaan ainakaan ympäri vuoden hyrskyttele...

    90-luvun alun Veekasissa oli juttua jenkkitakseista Suomessa. Jutussa oli kuva mustasta '80 - '81 Deltasta taksikäytössä.

    En usko, että Suomesta löytyisi ainakaan aitoa Holiday 88:a
     

Kerro tästä muillekin!