Olds Cutlassin parantelua kesälle 2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 26.9.2013.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    No jos jatketaan puutalkoiden suunnittelua vaikka yyveellä :D Ei täytetä tätä topicia sillä.

    Niin, siitä panhardista. Onko kellään kokemusta tästä:

    http://www.summitracing.com/int/parts/cee-2037

    Perään liimaa ja sit runkoon, vai koriin? Onko väliä? Tietty jos sen johonkin takakontin pohjaan tms. sen kiinnikkeen laittaa niin sit se tarttee vahvikerautaa sisäpuolelle, ja kärsii vähän toi siisteys sisätiloissa. Tai takakontissa siis. Voisi kuvitella et tuon tangon tehtävä nyt ei järin monimutkainen ole, et siellä tuommonen kävis ihan jees. Mites sit kun tuos lukee et bushings not included. Olisko parempi ostaa sit joku vähän kalliimpi säädettävä, mihin sit tekis ite kiinnikkeet? Tiedä sit onko noissa laadultaan mitään eroa. Vois kuvitella, et tuo mikä on tuos kuvan oikeas kulmas tuo metallilaakeri mikä sallii liikettä vähän jokasuuntaan niin tulis sit akseliin kii?

    http://www.summitracing.com/int/parts/u ... oldsmobile

    Ja mun harrastusta voi tukea ostamalla:

    viewtopic.php?f=18&t=262900

    Ja mäkin tahtoisin ostaa:

    - Brakeline lockkerin
    - 225/50/15 renkaat, 2kpl riittää. Vaihdossa, jos haluaa niin voin antaa 235/60/15.
    - A/G-Bodyyn madallusvieterit. 2" tiputtavat varmaan on ihan jees. Tai taakse 1" ja eteen 2". No kunhan ne on madallusvieterit :lol: Yhdet olis kai myynnissä mut tuntuu myyjälle olevan vaikeaa tuo yhteydenpito niin en saa ostetuksi :(

    Eikait sen kummempia. Jos jollain on halvat ja hyvät 3" pöntöt niin voisin ostaa. Noi takapöntöt näyttää vähän omatekosilta :rotfl:
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Osaisko joku vinkata, kukahan pystyisi suorimaan noista peltisatseista laipat mulle? Varmaan jyrsimellä tai jollain :D Mietin kun noissa on nyt tämmöset ulokkeet siinä laipassa:

    [​IMG]

    Vai ottaako vaan noista ulokkeista pois sen minkä tarttee et tulee suorat? Tietty korvausta vastaan. Tietty en oikeen tiiä miten noitten 7 ja 8 pyttyjen kans kantsii tehä, kun ne ei oo samois laipois kii.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Ja sit jos jollain on semmosta mageeta tuplasnorkkelia (siksikö sitä kutsutaan) siis semmosta alumiinikäikälettä, mikä tulee kaasariin kiinni, ilmanputsarikoppa siis semmonen mistä lähtee kaksi letkun/putken paikkaa. Jos saisi vähän raittiimpaa ilmaa tuonne kaasarille.
     
  4. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Panhartin kyhäelmää vois lähteä suorittamaan esim 3-4gen camaro/firebird panhardista. boksaa sen ja laittaa uudet uretaanipuslat ja sitten hiplaa latasta siihen kiinnikkeet runkoon ja akseliin. Luulis että olis lähelle sopivan mittainen kepukka valmiiksi ja noita luulis saavan kohtuu etuisasti kun "kaikkien on pakko vaihtaa hipervormanssi panhard" tai sä oot niinku nobody.
    Ei ne niin kaksisen tukevilla kiinnikkeillä ole muuten f-bodyssäkään vakiona rungossa kiinni.
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Tämä selvä. Jos joku haluaa omastaan eroon niin voi hieroa kauppaa yyveellä.

    Mites muuten panhard-tangon voi muka boksata. Mää kun olen kuvitellut et se on nimenomaan tanko :rotfl:
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Eikös 16"/41cm imevä flekti oo ihan jees tuohon koneen jäähdytykseen. Jostain volvosta tulossa olis tuommonen :D
     
  7. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Parempi ku hyvä!

    Oma flekti griffinin alusyylarin kanssa taitaa olla 14" ja hyvin riittää, kylällä hellepäivinä se kerkee käymään pari-kolme kertaa ruuhkaisessa pimmpisringin heitossa.
    Illemmalla kun asteet laskee 20celsiuksen tietämille se käy ehkä kerran pimppisringin aikana ja jos vauhtia on yli 45km/h niin se ei kyllä lähde pyörimään...
     
  8. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Käsityö näkyy peltisarjoissa rankasti, hyvä hyvä :D

    Ota tankki eli nauhahiomakone ja aja karkeahkolla paprulla yli laipoista, se oikaisee yllättävän nopeasti noi varsinkin kun sulla on lyhennetyt laipat :D

    Mulla muuten vois olla X-runkosen vakio-panhardi, voisin antaa sen kaupan päälle jos ostat noi G-koppasen alustan osat. Laitan niistä myöhemmin sulle privaa kunhan inventoin kaikki osat mitä löytyy.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    :D joo ne on ihan ite tehdyt. Taikka muokatut. Pitäis hankkii jostain oikeeta thermoteccii, ku toi motonetin tavara on hirveen paksua, kääräsin vaan jotain kun ei sillä hetkellä muuta ollut saatavilla. Perkele ku olis nauhahiomakone niin sellasta käyttäsin.

    Kauan niitä kiroiltiin, ei siellä liikaa tilaa ole koneen ja kopan välisä tuos autos kun on tuo kone niin matala :)

    Ja pistähän ihmeessä privaa kun joudat. :) Ja se mittaristo sit kans kiinnostais :)
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Pitkästä aikaa tuli jotain oldsille touhuiltua. Eli Volvon flekti kauniiseen käteen ja kiinnikkeitä muuttamaan ja siirtelemään ja kolvailemaan kiinni jotta saadaan flekti kii kivasti. Vielä pitää siistiä mutta tuos se nyt on:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja tietty sähköt vetää tuolle kans. Aattelin pistää samanlailla kun tuon puhaltavan, eli haistelee alavesiletkusta. Pitää varmaan laittaa isompi sulake kun nyt on kaks flektii?
     
  11. jrasi

    jrasi Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Paljonkos noissa flekteissä on moottoriteho, sehän sen sulakkeen määrää
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Kuulemma Volvo s60:ssä, jossa on tuo sama flektisysteemi niin sulake on 60A. Suuri mielestäni. Minkähän kokoinen tarttis tohon et kestää sit ku molemmat pärähtää päälle?
     
  14. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Itellä on 30a sulake sen oman flektin kanssa...
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Sullahab oli pienempi flekti ku mulla. Ja ku mulla on kaks flektiä
     
  16. hevimies

    hevimies Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Suositan kysymään lähimmästä ad varaosat liikkeestä sarjaa jolla saa flektit asennettua ilman päänvaivaa yhteen sarjaan saa kaksi flektiä ja niiden aloituslämpötilan voi säätää potikalla. Hintaa tais olla 25€ ja kuulemma pirun suosittuja
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Hmm. En oikein tiedä mitä parempaa tuossa asentelusarjassa olisi sit vrt. miten sen nyt laitan. Eli rele ohjaa molemmat alavesiletkun lämpötilan mukaan starttaamaan ja sit sammuvat yhtäaikaa. Olishan se ihan hienoo jos vielä voisi viivästyttää esim. pienemmän flektin käynnistystä muutamalla asteella mut emt onko sitten vaivan väärti?
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Onko väliä vaihdanko öljyt nyt vai seisonnan jälkeen? Autoa siirrellään vähän kumminkin talven aikana niin pelottaa tuo 20w-50 öljy ettei sen takia rikkoudu mitään?
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Kellään ei mielipidettä asiaan ole? No sama kai se. Varastontäydennystä ostin.

    [​IMG]

    Ja vetelin sähköt flektille. Seuraavaksi pitää sit vähän siistiä tota flektikaukaloa ja maali niskaan. Jos siitä sais siistin.

    [​IMG]

    Kokeilin ohittamalla tuon anturin niin hyvin puhisi flektit. Sit sen kai vasta tositoimissa näkee toimiiko kuten kuuluu.
     
  20. jrasi

    jrasi Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Ei sieltä mitään 20W-öljyllä hajoa, kunhan et pakkasella ala heti kokeilemaan venttiilinnostoa. Ja parempihan se olis saada paskat pois koneesta ennen seisontaa.
     

Kerro tästä muillekin!