Olds Cutlassin parantelua kesälle 2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 26.9.2013.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    [​IMG]

    Piti oikeen ottaa toi Eibachin jousisatsi tutkintaan. Näyttää asialliselta, malta odottaa että on alla :)

    [​IMG]

    Tuossa vielä kuvaa, vieressä siis vanha jousi. Kyllähän se noilla vähän tippuu.

    Hieroin vänkärin puolelta olka-akselin ja jarrukilven, ja vedin epoksin päälle. Pitää käydä hakemassa kovetetta akryylille, että saa mustaksi nuo osat. Laittelin myös panhardiin puslat :)
     
  2. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Mistä tilasit jouset ja mitä maksoi? Pitäisi impalaan uusia iskarit ympäriinsä ja tekis mieli tuota matalammaksikin saada :D
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Us-Partsin kautta ja hintaa 329e. Kesti vissiin viikon tai kaks. Linelockia edelleen odotellessa :) Pitäs tulla 9.12.
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Kun tuota alustaa niputtelen, niin onko nyt siis niin, et kaiken muun voi kiristellä kasatessa, mutta ylä- ja alatukivarret pitää kiristää korin puolelta niisä puslista vasta sitten kun auto on pyörillään? Ylätukivarret on ainaki näin. Mietin vaan miten alatukivarsiin pääsee käsiksi jos nekin pitää vasta sitten kiristellä.
     
  5. HT

    HT Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Noinhan se menee. Mikäs siinä on esteenä, kun ei voi tehdä? Jos rengas on tiellä,ota rengas pois ja laske paino jonkin pölkyn/pukin päälle niin on enemmän tilaa työskennellä. Tarkennuksena vielä että pölkky/pukki tulee siis alatukivarren alle niin puslat "luulee" että auto on pyörän varassa...
     
  6. hevimies

    hevimies Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Hyvä että löytyi tuo etujousipuristin. Itsekkin olen sitä kyselly nyt voikin sit etupään pislat uusia :) mitä leimasetä tykkää lainelokista?
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Luulen vähän että pakosarja ja jousisysteemit yhdessä ovat tiellä. Mutta kyllähän se on sieltä sitten mahduttava kirraamaan kun vaihtoehtoja ei ole. Viimeistään sitten kun ottaa pakosarjan pois, hope not :)

    Ja hevimiehelle, eihän se leimasetä linelockista tykkää, pitää tehä niin notta ei iske heti silmään.

    Huono kuva, niputtelin vänkärinpuolta kiinnipäin.

    [​IMG]

    Ja sit piti pikkasen fiilistellä, että miltä se nyt sit tulee näyttämään, tuostahan se vielä varmasti alaspäin tulee ;) Kun toinen puoli on pukeilla, ja asettuu muutenkin tuo jousitus varmasti. Luulen että tulee aika kiukkusen näköinen :)

    [​IMG]

    Us-Partsilta tuli perkele väärä raidetangon pää. Asentelut loppu tältä osin siis siihen.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Kuka perkeleen apina rakentaa peltisatsit niin ettei mahdu alatukivarren kiinnityspultti pois... Ainii joo.

    No, samalla vaihdan kuskinpuolelle parempaa pakoputkikäärettä ja vedän putken sinkillä, ja vaihdan tehostartin tuohon. Ei pitänyt nyt vielä tota tehä mutta tuleepahan sekin sit tehtyä samalla :)
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Tänään vähän touhusin, otin pakosarjan ja startin irti, ja maalasin sinkillä pakosarjan. Vähän pidentämään elinikää... Ja sit otin alatukivarren irti kuskinpuolelta ja laitoin "uudet" ylä- ja alatukivarret kiinni.

    Vähän tuommoinen mystinen öljynvuoto ongelma oli koneessa viime kesänä. Onko mahollista että vuotaa öljytikun reiästä. Huomasin että tikku on vähän huonossa asennossa silloin kun on paikallaan. Ei mene täysin pohjaan. Tuo ei edes napsahda mitenkään paikalleen eikä ole tiivistettä, se vaan holahtaa lohkon sisään. Tuo kuskinpuoli koneesta on semmosen öljyroiskeen peitossa, ikävän epäsiisti...

    [​IMG]

    Olisko helpoin tähän ongelmaan laittaa tämmöinen:

    http://www.summitracing.com/int/parts/p ... oldsmobile
     
  10. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Ettei olis tihkunut venttiilikopan välistä kun märkää näkyy kannen korkeudellakin.. Öljytikun saat tiiviiksi kun laitat moottorisilikoonia ja tökkää tikun paikalleen.
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Perketi ku ei se oikeen näyttäs sieltäkään tulevan. Ettei vaan kannen välistä :eek: siihen ei kyllä ole mitään järkevää selitystä...
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Turasin taas jotain.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Niputtelin vaan puhdistelemalla pyöränlaakerit ja uudet rasvat. Oon vähän kahden vaiheilla, käyttääkö vanhat levyt sorvissa vai ostaako uudet. Mitähän uudet maksaisi? Mulla on jo valmiina uudet pyöränlaakerit, en viittiny laittaa kiinni jos noi kiekot tosta vaihtuu.

    Jos tiedätte jonkun hyvinkään alueella joka suostuu suorimaan jarrulevyjä niin vois mainostaa. Myös jarrurummut haluaisin oikaistavan sorvissa :)

    Tänään meinasin biiiiltemassa käydä ostoksilla, uutta putkikäärettä ja startin johdoille kuumaa kestävää johtosukkaa tms mitä onkaan nimeltään...
     
  13. HT

    HT Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Halvimmat levyt lähtee noin 50 €/kpl ja siitä ylöspäin aina 200 €/kpl.
     
  14. laakkius

    laakkius Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    us-partsista tuli just levyt ja n.60€ kpl...
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Startit rivissä, mahtuukohan toi pooowermasteri :eek:

    [​IMG]

    Lähinnä siksi mietin, koska sähköjohdot tulee sivulle ja tuo solenoidikin on isompi kuin vakiossa. Itse starttihan on paljon pienempi kyllä... Eiku nyt kun kuvaa tarkemmin katson niin toi solenoidihan tulee periaatteessa vanhan starttimoottorin paikalle, kyllä sen sit ehkä pitäs mahtua?

    Sit käärin pakosarjan. Hetken se pysyy siistinä :odroll:

    [​IMG]
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Sovittelin starttia, mahtuu oikeen kivasti ja ilmarakoakin jää ainakin sentti :)

    Tarttee vaan lyhkäsemmät pultit että saa startin kiinni.
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    No nyt on vähän ilmarakoa startin ja pakosarjan välissä jopa! Se tuossa on kyllä huonoa kun piuhat tulee tuohon sivulle, niin joutuu menemään aika läheltä pakosarjaa, mutta onhan siinä tota pakosarjakäärettä ja lasikuitusukkaa johtojen päällä niin kyllä sen pitäisi se kestää mainiosti? Huonot kuvat, mut siinä on siis 3-4 milliä ilmarakoa pakosarjakääreen ja tuon johtosukan välissä :)

    [​IMG]
    [​IMG]

    Vänkärin puolen sain kasailtua valmiiksi. Kuskinpuolelta jarrukilpi pitäs maalata niin olis sekin valmis. Sit varmaan takapään ja putkiston kimppuun!

    [​IMG]
     
  18. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    hyvin se ministara tulee toimimaan kunhan pidät ennakot riittävänä ja seoksen riittävän rikkaana kuormalla. Hyvältä näyttää. Muistithan shimmata oikean ratasvälyksen vetolevyn hammaskehän ja startin hammasrattaan väliin?
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Voi perhana, enhän minä mitäään ratasvälyksiä tajunnut katsoa, kun vakiostartissakaan ei ole. Hyvin tuo tuntui starttaavan, ei karahtanut kun starttasi.

    Mistähän ihmeestä löydän sopivia shimmejä sit tuohon startin ja shimmaamiseen. Eikös joku ohje ollut niin, että sen bendix-rattaan ja vetolevyn väliin pitäis sanomalehden sivu mennä väliin?
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Olds Cutlassin parantelua kesälle 2014

    Niputtelin kasaan, tosin kuskinpuolen toistaiseksi ilman jarrukilpeä, koska vieläkin maalaamatta... Pitihän sitä päästä näkemään kuinka alas se tulee. Ja tulihan se alemmas. Mielestäni just sopiva etupää. Oon vähän kahden vaiheilla, jättääkö tommonen retee etukeno vai laittaako noi takajousetkin eibachhii. Olishan ne takajouset tietty timmimmät kuin vakiojouset.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Mutta huomasin onkelman. Sisustaan on ilmestynyt hometta!!!

    [​IMG]

    Ovipahvissa oli vähän, ja tuohon takapenkille oli ilmestynyt. Onko liian myöhäistä hankkia kosteuden poistaja. Riittääkö yksi? Tekeekö motonetin kosteuden poistajalla mitään?

    Luulisi tuommosen homeen vielä lähtevän ihan pesemällä pois?? Toivottavasti!
     

Kerro tästä muillekin!