Olds Cutlassin parantelua kesälle 2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 26.9.2013.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös joku 185/70/14 o vakio rengas?
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Oldsmobiilille kuuluu semmosta et vaihoin taakse gbody coupen orkkistakajouset, pikkasen madaltu, me like.

    Sit ajelin tos yks päivä niin meinas olla vähän tilanne päällä kun flektin anturi meni pimeeksi, ei kytkenyt flektiä, tänään tein sit katkasijan tohon kojiksen alareunaan takakontin avausnapin viereen huomaamattomasti, jos joskus tarttee saada käsikäytöllä flekti päälle

    [​IMG]

    Öljyt vaihoin kanssa. Sillain ihan ok pelaa ja tuos moottoris tuntuu olevan mukavasti jerkkua. Tarkotus olis viikonloppuna viedä proostreetille säädettäväks.
     
    rane58 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    juu tuollainen ohitus kytkin flektille on kyllä järkevä päätös minusta aina.

    mullakin on tommonen takaluukun popperi olemassa mutta en ihan keksinyt heti miten sen saa kytkettyä lukkoon. joten jäi vielä käyttämättä. ja tuo kytkimenpaikka on fiksumpi kuin tehtaalta tullut hanskalokeron sisällä.
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ihan hyvin on uusi moottori futannut, suurimpana ongelmana tuntuu olevan apulaitehihnojen paikallaan pysyminen.

    Onks kellään kokemusta underdrive kampuran hihnapyörästä?
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Itellä oli isossa Moparissa samaa ongelmaa.

    Ihan sama miten linjas ja mitä hihnaa käytti.
    Joko heitti hihnan selälleen tai pitkin maita ja mantuja.

    Ostin sitten uudet hihnapyörät ja ongelmat tipotiessään.
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    cc:llä on, ei lämpö-, tehostus-, eikä latausongelmia
     
    cutlass cruiser tykkää tästä.
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onko se se ainut malli mikä summitiltakin löytyy oldsiin? Transdapt 6995 tms
     
  8. 3964

    3964 3rd gear

    X määrän pienempi pyörä on ok.
    Itellä oli edellisessä kulkineessa samaa ongelmaa n.6500rpm ja hihnat puskaan.
    Pienempi kampuran pyörä helpotti jonkun verran,mutta lopullinen apu oli viskon vaihto sähköflektiin.
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mimmones muuten on tuo rakenneltu 403 ollu käytös?
    Onko ollu vetoja?
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Hyvin vetää. Paljon asioit tapahtuu 3000-rajottimelle. Kiihottavan kuulonen pakoääni ylhäällä.

    Ihan eri maailmasta vrt edelliseen 350een.
     
    Herje tykkää tästä.
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mielenkiintoista. Motonetin 10mm hihnat niin rupes pitämään, vetäny vaik kuinka monta täyskaasuvetoa! Nyt harmittaa et tajusin päivän liian myöhään nii ei päässy street slideen.

    Nostin rajottimen 5800rpmään.

    Sen jälkeen koeajolla keräsin apulaitehihnoja tienvarresta.
     
    Muokattu: 19.6.2017
    rallikuski tykkää tästä.
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    alkaa niiden asentaminen jo käymään suht koht nopeasti sulta vai?

    aika inhottava vika tollanen ettei hihnat pysy mukana.
     
  13. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Laitahan videoo kuin se kulkee uudella tekniikalla :odcool:
     
  14. LPV

    LPV 3rd gear

    Onko siellä huonot pyörät, hihnat poissa linjasta, vai vaan liikaa kierroksia hihnoille?
    Kannattaisi koittaa laskea paljonko on kierroksia laturilla ja tehostimen pumpulla, kun on koneessa täydet kierrokset. Jos sulla on vaikka Ø150mm kampuran pyörä ja laturissa Ø70mm, tulee välityssuhteeksi I=2,14. Sillä kun kerrot 6500rpm tulee melkein 14000rpm... Onko kumma jos ei pysy hihnat mukana menossa! ;)
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    taitaa olla joku 180mm oldsin kampuran vakiopyörä, cc:llä on joku erikoinen tehtaalainen versio, jossa kampurassa pienempi ja vastaavasti vesipumpussa suurempi niin että samat hihnatkin passaa,
    summitin siivasta en tiiä mittään muutaku ettei siitä muistaakseni annettu häävisti mittoja niin ei huvita moiseen sekaantua.

    kyllä mulla silti pysyy remmit kyytissä tonne viiteen ja puoleen donaan, eli sen mitä oon konetta jenkonut, aika piukalla laturinhihna kyllä saa olla,
    olisko kiaisen siivat kuluneet jatai poissa linjasta
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mulla on 190mm hihnapyörä kampiaksilalla, ulkoreunastaan

    Suottanee tuo olla et on siivapyörät kuluneet. Sehän selittäisi miksi 10mm remmit pysy paremmin.

    Mielummin vaan vaihtais pikkasen pienemmän kampiaksilan pyörän kun rupeis kaikkiin vaihtaa uusia vakiokokoisia, jos vaikka selviäisi halvemmalla.
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    No nyt hävis gagonen askista.
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No voi perse :oops:
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    [​IMG]

    Otin eilen askin pois. Toi purkutoimenpide on kyllä kohtuu kivuton, kun laittaa vähän kädet heiluun. Mut on se painava tuol auton alla kun on makuullaan.

    Vähän oli öljypohjassa kakkia, kitka matskua ja muuta. Mitä tosta pikkasen pysty kurkkimaan niin kakkosen pannan se vastapeluri oli vähän lämmenneen olonen. Tiiä sit, jos purkais sinne asti, ja laittas vaan uudet hilut tohon gagosvaihteelle. Ja öljypumpun meinasin remontoida kun epäilen sen täydellistä toimivuutta.
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nyt on tuolta öljypumpun reiästä ladattavat osat askissa takaisin. Se direkti rumpu oli ihan paskana, keskeltä monta milliä sisällä vrt reunoihin ja aika miehekkäästi sinertynyt. Uusi rumpu, panta, direktin mäntään loppuihin reikiin jouset joissa jo ei ollut. Sen lisäks tulee nyt dual feed mode ja 1-2 accu tulpaten.

    Forwardi ja direkti kitkat oli ihan ookoot vielä,vähän lämpöö välilevyt ottaneet mutta näyttivät vielä terveiltä

    Eli käytännössä ne uusittiin mitä oli pakko, vielä vähän epäselvää tuleeko kakkosen servoksi sellainen mikä olis huulitiivisteillä, vanha vähän ottanut kipeää, en tiiä mistä syystä. Tarttee tehä paineilmatsekkaus.
     
    rallikuski tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!