olds moottorista ventiili nostimen irroitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kylähullu_maalta, 17.2.2008.

  1. elikkäs yhtä vaille lähtivät kaikki rojekti koneesta pois, reilun tunnin kiskoin, pyörittelin, nyvin nyhdin,lämmitin, kirosin ja kaikkea siltä välitä ja loppu tuloksena tulee noin puoli senttiä ylös päin
    muut tulivat kyllä hienosti pihdeillä nätistä vetämällä mutta tämä ei sitten millään
    mielesäsä kävi jo hitsata pultti ja vetästä ulosveto vasaralla mutta onko mitään vähemmän voimaa tarvitsevia konsteja
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Onko siinä nokka kiinni tai onko tarkoitus se irrottaa? Voisi yrittää painaa alaspäin jos nokka on irti. Voisikohan olla jotain rojua siinä öljykanavassa ja nostajan kavennuksessa, en kyllä ole sellaista tavannut. Tai onko se nostajan alapää levinnyt, silloin kyllä joutuu nokankin irrottamaan, sekin on silloin todennäköisesti kulunut.

    Vai onko se rullanostajakone? Voisko olla silloin rullan tappi ulkona?
     
  3. koko kone on tarkoitus purkaa hilppeiksi... ensin oli tarkoitus tehdä kansiremppa mutta oli kone sen verta masentavan näköinen jotta ei siihen tohtinu laittaa täys rempattuja kansia, mustaa möhnää kaikki paikat täynnä ja 7 pytystä ilmeisesti männän rengas poikki (ainakin pytyn jälistä päätellen)
    täytyy vielä huomenna kokeilla nokkaa saada ulos sekin tuntui turhan paljolti ahdistavan
    auto on vm 83 ja ei kyllä ikinä ole muuta tehty kuin sähköjä rävelletty eli konekkin pitäisi olla samaa luokka ilman rullia
     
  4. Qjet

    Qjet 1st gear

    Olisikohan päässyt käymään niin, että nostaja on "tyssääntynyt" alapäästään ja ei sovi tulemaan kokonaan ylöspäin ? Yritä kitkutella ko. nostajan nokka näkyville ja tarkista onko vaurioita. Mikäli niitä löytyy, älä revi nostajaa väkisin yläkautta.
     
  5. juu oli nostajan pää hieman levinnyt, no nokka oli muutenkin kilometrejä nähnyt,lähti kyllä alaspän naputtelemalla. ihmeen hiljainen kone ja jäi päivittäisestä ajosta kannentiiviste vian vuoksi.
    nokka oli entinen, jakopään ketjussa n 4-5 cm sivuttais liikettä, nokka ketjun rattaista puuttui hampaita, muutama kampiakselin liuska ottanut itteensä aikas hyvin. taas rojekti vaan pitenee, täytynee katsoa vieläkö tuosta kampurasta hio vai löytääkö jostain kohtuu hintasen jota ei tartte hioskella
     
  6. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Ei tullut sitte turhan takia ryhdyttyä remonttiin. Aika paljon tuota konevikaa ollu liikkeellä, kaverit äskettäin haeskeli kansia haljenneitten tilalle ja saivatkin hakea useammasta paikasta. Kanavien sisuksista jostainpäin (en oo nähny vielä niitä) halkeilleet.
     
  7. kaikkein hauskintahan on että meinasin vielä tuohon nostaa täysin rempatutu kannet päälle, eikä muuten olis tullu otettua nokalta mutta vuoti öljyä hieman takapään stefasta sekä öljypohjan tiivisteestä ja ihan mielen kiinosta tuli kurkattua mitä kone pitää sisällään....
    normaali nelos kone kuulostaisi tuossa vaiheessa sepeli myllyltä eikä kävisi mitenkään päin, mutta tuossa moottorissa ei kuulunut kuin vienosti tyhjäkäynnillä yhden venttiilin naputus, kulki hyvin, lähti hyvin käymään eikä viennyt bensaakaan ihan mahdottomia

    niin no yllättäen koko kone oli sisältä mustassa karstassa ja möhnässä, tuntuu olevan sen kertyminen ominaisuus
     

Kerro tästä muillekin!