Olds tietäjät HUOM!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja chevelle 75, 14.6.2005.

  1. chevelle 75

    chevelle 75 1st gear

    Minkähänlaiset männät kuuluu tämmöseen koneeseen alkujaan??
    Lohkossa 395558 2 merkintä
    Kansissa F227 3A 554 GM1 PMD 716 merkinnät

    Kone PITÄIS olla -68 cutlasin alkuperäinen.
    Koneessa on nyt kuppi männät. Vaihdettu??
    Kuulemma PITÄIS olla mukavasti potkua vakionakin.
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Toi 3a kansissa kertoo jotain muuta.
    6 '70 350 64 403859 W-31's had larger 2.000 intakes. '69
    W-31's?
    7 '71 350 64 409147 W-31's had larger [2.000] valves.
    7A '72 350 64 409147 The 'A' is a subscript, like ¼"
    tall, to lower right of the '7',
    like | 7A.
    8 '73 - '76 350 79 411929 Smog heads. Have huge bb-sized 79cc
    chambers yielding poor compression
    ratios without extremes of
    compensation.
    10 '76, '77? 260? 57 550362
    2A '76 - '81 260 554715 Easy way to ID a 260 engine.
    3A '77 - '80 350 75 554716 1/2" bolt holes.
    4A '77 - '79 403 83 554717 Matches the 4A or 4B block, get it?
    Easy way to ID a 403. 1/2" bolt holes
    Koneen väritys.
    350 '68 - '72 4.057 3.385 M Gold
    '73 - '74 " " " metallic Blue
    '76 - '80 4.057 3.385 R metallic Blue
    '78 - '79 4.057 3.385 B metallic Blue
     
  3. chevelle 75

    chevelle 75 1st gear

    Tuo koneen väri kyllä sopii vuosimalliin.
    Mites noi kannet?? Tekeekö niillä mitään??

    Ei ole tämä olds tieto niin huipussaan...

    Siks noita mäntiä kyselin että eikös tämän ikäset koneet ole yleensä aika korkea puristeisia?
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Niissä 3a kansissa 75cc palotilat ovat sieltä suurimmasta päästä mikä EI ole hyvä asia. Tuolta kun katselet niin löydät Paljon tietoa olssin koneista.
    http://www.442.com/oldsfaq/oldsfaq.htm

    3 '66-'67 330 394417 39° cam bank angle.
    4
    5 '73,'74 350 395558
    2A '75-'81 260 Solid main webs for 2A's only? At least for '76.
    2B ??-'81 260 557751 Windowed main webs. Windowed main webs for 2B's only?
    3A '79 350
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Niissä monttumäntäisissä on valitettavasti harvoin yli 8,2 todelliset puristukset.
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jostain syystä noita Golden Rocketteja (68-72), sekä samalla valunumerolla/koodilla varustettuja uudempia (76´saakka) tuntuu olevan yllättävän paljon matalapuristeisilla männillä ja saastakansilla/imusarjalla. Liekä vaihdettu jälkeenpäin vai onkohan tehtaalla käytetty samoja valuaihioita myöhemminkin, tiedä häntä.

    Minulla oli kerran korjauksessa sininen 76-kone joka valunumeron perusteella oli tuo 86-72, mutta lohkoon stanssatun VIN-koodin/kansien 8A/imusarjan/mäntien mukaan oli selkeästi 76' malli. Jos siinä on dekkitason ulokkeeseen stanssattu VIN-koodi, kertoo sekin iän varmuudella (kts. tuo 44.com)

    Jos se kultamaali on alkuperäsitä, voinee sitä käyttää varmistuksena ikäkaudesta. Onko kampiakselissa N-kirjan (Nodular metal), se kertoisi myös siitä että kyseessä on 68-72 kone. Avaamatta konetta, voi tämän päätellä kampiakselin vetolevylaipassa olevasta kolosta, matalareunainen C on todennäköisesti nodulaarimetallinen ja syvä C on Chevyrautaa.
     

Kerro tästä muillekin!