Oldsin 403 moottori ja sen viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Achti, 27.4.2009.

  1. v8-mind

    v8-mind 1st gear

    Siis onko noi ihan C valukoodin kannet, eikö noissa 425:ssa ole männissä erisyvyisiä kuoppia, ja kannet on niissä kaikissa samoja?
     
  2. Achti

    Achti Gearhead

    Tänään mittailin parilla eri tönärillä, tuloksena toinen lähti roskiin ja toisen ajattelin vielä säilyttää. Kone on tällä hetkellä koossa 4.351. Summitilta kattelin noita engine rebuild kittejä, niin melkein sit poraus kokoon 4.381 ja osia tilaukseen... Kannetkin löysin, ihan perus 4A kannet 403 vakiot näyttivät olevan.
     
  3. olssi81

    olssi81 Gearhead

    Kannattaa sit suhtautua varauksella niihin summitin ilmoittamiin toimitus päivämääriin...
    Nimimerkillä 2viikkoa on ameriikan ajassa 9kk... :lol:

    Muista ostaa erikseen koneen takapäähän stefa (ford), ettei tarvi käyttää sitä koiranpa...aa.
     
    MRvinopenkki tykkää tästä.
  4. TransSami

    TransSami Gearhead

    Tuohohan saa nykyään myös mäntiä joissa ei ole sitä soppalautasen kokoista upotusta päässä. Vakiokansissahan on lähtöjään jo kohtalaisen kokoiset venat, laittaisi ne kuntoon ja nostaisi männillä puristukset johonkin vähän järkevämmälle tasolle. Lähtöjäänhän tuon puristussuhde taisi olla jotain 7,9;1 luokkaa.

    Vielä kun pitää maltin kun astelee nokka-akselikaupan ovesta sisään eikä pilaa koneen hyviä puolia liian rajulla nokalla niin saapi varmaan ihan kohtalaisen paketin.
     
  5. Achti

    Achti Gearhead

    Joo oon kuullu kans että välillä voi summitilla hitusen kestää... Pitänee se takastefa muistaa. Imuvena on ihan kohtuullinen, pako vena oli sit taasen pienempi... Sellainen kokoonpano täytyis saada aikaseks, et missä sitä tehoo sit kans olis eikä jää arvailujen varaan...
     
  6. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Meitille tuli tänään tullista kortti, jossa sanottiin, että saa noutaa Summitin paketin. Aikaa kului viikko, eli aikas nopsaan minun mielestä.

    Siellä tuli 455:n Fel-Pro Performancen kansipahveja ja imusarjan tiivisteitä.
     
  7. Achti

    Achti Gearhead

    no siinä ei kauaa nokka tuhissu :rotfl:
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Laitetaan nyt vielä lopputilanne. Mittailin muutamaan otteeseen tuon #8 kannen palotilan koon. Kyllä sen on jotain 60-64cc välillä nyt madallettuna (lähempänä 60cc silmämääräisesti täytettynä). Ehkä se oli jo madallettu ennenkin, tai sitten nettitiedot niistä vakiomallien 79cc arvosta ei pidä paikkaansa.
     
  9. Achti

    Achti Gearhead

    Mistä muuten on mahtanu jäädä päähän sellanen että näitä koneita olis myös joskus stroukattu jollain buickin veiveillä vai millai se meni?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos siihen sovittaa 425koneen kampuran niin tilavuutta olis 472 ja 455 akselilla 505. Veivit sitten tarttis olla ultralyhyet ainakin 455 akselilla ja mäntääkin varmaan pitäis muotoilla ettei ota limppuihin kiinni. Kyllä toi 472 kokokin olis aika kyrväkäs :rotfl: .
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    425 akseli käy, 455 ei kuulemma mahdu pyörimään.
     
    MRvinopenkki tykkää tästä.
  12. Achti

    Achti Gearhead

    Sit kun sais vielä sopivat männät ja veivit moiseen kombinaatioon :odroll:
     
  13. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ja ne runkolaakerit - 403 on pikkulohkon 2,5" ja 425 on 3"..
     
  14. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Mutta ton 425 akselin voi paiskata 350 diesel-lohkoon. Jossain nettissä oli resepti 440 koneen aikaansaamiseksi.
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Onko kukaan teistä destroukannu? Jos 80 luvulla amerikan hot rodding lehdessä oli juttusarja kun ne teki räyhämotin. Kampura oli jostain pienemmästä motista, tais olla 330? Takoakseli mitä ne kehui parhaaksi mitä olds on tehnyt.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    403 pattiin ei vissiin ole destroukkialeksia olemassa kun 330 patissa on sama isku.
    Stanu diesellohkosta tulis 425 aleksilla "vain" 408 kupikkia, mutta kyllä kestäis vaikka puhaltais paineilmaa pyttyihin 8) .
     
  17. Achti

    Achti Gearhead

  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Halpaa kuin tampesterin hotrockshoun lasten pomppulinna :rotfl: .
     
  19. Achti

    Achti Gearhead

    juuh :poff:
     
  20. fennia

    fennia Gearhead

    ....Joo, eikä toi valuakseli ole ehkä paras vaihtoehto ainakaan stroukki koneesen. Dampperikin vois mielellään olla mallia "Fluid".
    Ehtikö kukaan laskea paljonko tolla setillä tulee iskun pituudeksi. Eihän se normaalissa 455:ssakaan ole kuin reilu 4,1" :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!