Oldsin 403 moottori ja sen viritys

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Achti, 27.4.2009.

  1. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Joup...
     
  2. Aukustus

    Aukustus 2nd gear

  3. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Näyttää olevan ainakin linkin kuvassa 350:sen pikkulohkon 7 kannet....palotilojen ym suhteen samat kuin nuo 7a:t joista aiemmin oli puhetta....palotilat 64cc,mutta tuskin kummoiset....2-4 pytyn pakoaukot tekemättä ym...
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    64cc on tehtaan antama blueprint arvo, jota voitiin käyttää kiihotuskilpailuissa. Todellisuus likempänä 68-69cc. Mittasin myös omista niin siinä se liikku.
     
  5. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Nii miten liittyy asiaan tuo 4cc
     
  6. Aukustus

    Aukustus 2nd gear

    Olisiko nuo järkevät vaihtoehdot noille remppakuntoisille, joista aiemmin laitoin kuvia vai jatkanko metsästystä? Kyllähän noillekkin vielä hintaa tulee tullien ja rahtien kanssa. Olispa helppoa olla chevymies osatarjonnan osalta :D Lähiviikkoina lähtee moottori purkuun, olisi hyvä keksiä jokin ratkaisu kansien osalta miellellään siihen mennessä, että kerkeää mahdolliset kansiroippeet samaan tilaukseen moottorin osien kanssa.
     
  7. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Niinpä....300 kannet ....siihen rahtia muutama satanen(painaa n 50kg pari) alv noista 25% eli 150....ja tullaus ym alkaa tonni olla sileänä.
     
  8. TransSami

    TransSami 3rd gear

    Toi on kpl hinta + core charget...
     
  9. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Ja ennen kansien valintaa on pakko olla tiedossa minkälaiset männät tulee....lohkon dekkitaso ym....alakerran asiat....on siinä sulla hommaa....nokka-akseli ym tulee huomioida.....myös ja eikö tästä mitata jo päästöt ku on 78....rajoittaa jonkun verran kuitenkin
     
  10. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Eli pitkä vitonen vielä lisää
     
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Itehän sinä sanoit et palotila 64cc. 4cc liittyy asiaan ihan puristusten muodossa kun niitä laskeskelee.
    Jos tässä nyt "uutta" konetta mietiskellään.
     
  12. Aukustus

    Aukustus 2nd gear

    Jep, silläpä tässä vähän meinaa ressiä pukata kun kansia ei vielä ole, jos vakio saastekansia ei lasketa mukaan. Kun olisi moottorin ja kansien suhteen edes "raamit" jo selvillä muuten kuin lohkon suhteen, niin voisi suunnitelmia miettiä jollain tasolla eteenpäin.
     
  13. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Samojen kans on muutkin paininut....ei ne 4A vakiotkaan oo minun mielestä pois suljettu....jos löytyy osaava porttaaja....siihe isot venttiilit ja ehkä millin siivu pois (riippuu männistä) ,toimiva nokka combo ja hyvät peltisarjat....vielä tietenkin cross overeiden umpeen valu ja 2-4pakojen erittely...ymym....mitä muut mieltä....
     
    Muokattu: 16.10.2018
  14. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Niin kysehän oli kannattaako ko.kansia harkita ja MITKÄ kannet kyseessä...minusta tuo 4cc ei ollut ratkaiseva asia TÄSSÄ yhteydessä....oleellinen kyllä tosin puristusten suhteen....
     
  15. max

    max Gearhead

    Ota "riski" ja maksa tästä kansiparista 100€.Ja ei muuta kuin purkuun ja tutkimaan saaako niistä kuitenkin kelpo kannet tehtyä.
    Itse en moisista maksaisi enempää kuin korkeintaan sen 100€pari.
     
    Aukustus ja markoyt tykkäävät tästä.
  16. fenix

    fenix 2nd gear

    Oletko harkinnut semmosta vaihtoehtoa, että et kunnostaisikaan nykyistä moottoria, vaan vaihtaisit toiseen esim. sbc?
     
  17. toyopet

    toyopet Gearhead

    :eek:
     
  18. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Cedricin suora kutosdiisseli ja siihen shaker scooppi päälle....
     
    Aukustus ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  19. Aukustus

    Aukustus 2nd gear

    Yritetään nyt ensin saako tähän haalittua/tehtyä kannet järkevästi. Ois mun tutulla hyvä Chevyn isolohko myynnissä, mutta en vielä siihen lähde. Kyllähän Chevyn crateja alkaa jo saamaan samoihin hintoihin kun tämän remppa tulee maksaan, mutta tällä koneella tää Trans Am on tehtaalta kuitenkin tullut. Ja ois myös Ponun 400 korkeapuristeinen aihio tiedossa, rempata sekin täytyisi ainakin osittain. Mutta yritetään tällä alkuperäisellä Oldsilla siis eka, en näe tässä motissa mun tehotavoitteilla muuta ongelmaa, kun tuo kansien hankala saatavuus järkevään hintaan.
     
    Charger´69 ja markoyt tykkäävät tästä.
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Aukustus tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!