Oldsmobile 350 edelbrock nokalla ? yms.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja speedy, 24.8.2018.

  1. speedy

    speedy Gearhead

    Olipa suolainen hinta tosiaan. Jotain joutuu nyt kuitenki ottamaan, kun oli senverran syöpymää tasopinnoissa, etten paperilla saanut tyydyttävää pintaa, niin samalla sitten höylii sopivan siivun. No onneks täälläpäin on noita pikkupajoja, jotka tekee hommia melko sopu hintaan.
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla oli tuo 2mm pois tasopinnasta ja 1.5mm imupinnasta reilu 200e muistaaksenu.
    Ne kun vie jonneki metallifirmallr ni ei ne hirveitä maksa vrt johonkin moottorikoneistamoon missä ne hioo päivän sitä yhtä kantta.
     
  3. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Mittaa ne puristukset nyt kuitenkin ennen höyläystä, että mitä ne oikeasti on?
    Jos yli ysin puristuksia löytyy niin vois ajatella jotain muutakin nokkaa kuin tuo, riippuen tietty mitä halutaan ja muista komponenteista, turbiinista, välityksestä, painosta yms.
     
    xarper tykkää tästä.
  4. speedy

    speedy Gearhead

    Poraus std 4.057" 14cc Mäntä dekistä 0,6mm .0236" kannet kylillä ni en saanu mitattua, mutta mikä nyt on -71 seiska kansien se oikea vakiokoko 64 vai 69 vaihtelee eri lähteissä. Mutta eipä ilman mittausta tiedäkkään, voihan se olla että niistä on jo joskus otettu jotain joo .
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Noilla spekseillä et saa edes 64cc kansilla kun 8.78 puristuksia, 8.39 jos isommat palotilat.
    Eli ei kuuhun mennä.
     
  6. Kalu

    Kalu Gearhead

    Bloweri päälle, ni sit pääsee ihan mihi haluaa...
     
    speedy tykkää tästä.
  7. speedy

    speedy Gearhead

    Joo pääsis ees maanpinnalla ajamaan. Noo näillä mennään, eli saa kelevata mitä on.. Jossei ny jollain satu olemaan nurkissa ylim. parempia mäntiä .
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Kansista pois ja järkevämpi nokka sinne ni varmasti toimii hienosti, joku compin XE sarjalainen.
     
    speedy tykkää tästä.
  9. speedy

    speedy Gearhead

    Pervomeeri nokkaan palatakseni ... Nyt oli nähtävillä tuoreet Fordin 351w virivirikoneen dynotulokset samaisella "onnettomalla" kepakolla :

    "Max teho 362 hv / 5200 rpm ja vääntömomentti 407 ft.lbs ( 553 Nm) / 4000 rpm. Laakea vääntökäyrä,yli 460 Nm koko mittausalueella 2500-5400 rpm."
     
    tero79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!