oldsmobile 455 kunnostus/viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sauli, 20.5.2011.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Niin...ei toi enää oikein vahingosta mene jos vajaa kolme metriä leveyssuunnassa jää rantua:D.Siinähän pitää pakitella ja vetää uutta raitaa viereen,vaikka leveet gummit oiskino_O
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Hyvin huomattu ja vaikka jäis 295mm leviät rantut niin silti on melko leveet gummit.
     
    440Mag tykkää tästä.
  3. SauliK

    SauliK Gearhead

    no pikku vikoja :D ois se voinu olla 295 metriäki jos ois ollu viikonloppu
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Haitanneeko tollanen pikkuvirhe mitään, pääasia on että sitä rantua tulee niin paljon kuin viittii piirtää.
     
  5. SauliK

    SauliK Gearhead

    no sattuuhan näitä. en mene sanomaan kun en ole kokeillut mutta edellisellä motilla rantua jäi niin pitkästi kun kehtasi vaan jarrulla himmata, no problem. varsinkin näin viileillä ilmoilla bfg kumeksissa ei oo kauhiasti pitoja, edellisillä coopereilla ei sitäkään
     
  6. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Tavoite olisi n.450-500hv ja 6000rpm vetävä kone, jossa tyhjäkäyntiä niin että pystyisi cruisingletkassa lipumaan ilman kytkimen pumppailua, ja jarrutehostimelle saisi riittää vielä alipainetta.
    -Laatikko siis tremec tko600
    -Perä 3,23:1
    -TRW takomännät ja molyrenkaat
    -H-Veivit
    -C kannet, jotka virtas 0,5" 476hv, 0,55" 491hv, ja 0,6" 509hv
    -Torker ja 750 tuplapumppu (löytyy myös performer ja kiinan airgap)
    -Liikkuvat tasapainotetaan
    -alakerrassa Gridle
    -65 Cutlass n.1600kg
    Rullanokka tarkoitus hommata, nostajat, rullavipat, ohjaimet ja tönärit on jo valmiina.
    Tässä muutama nokka mitä olen pohtinut:
    http://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=3205&gid=289

    http://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=3206&gid=289

    http://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=3203&gid=137

    Tässä howardsin valikoimaa, löytyis 4/7swappiakin:

    http://howardscams.com/c-1268613-camshafts-and-cam-lifter-sets-camshafts.html#!sxq=oldsmobile roller cam

    Ja tässä Herbert cams valikoimaa:
    http://www.herbertcams.com/oldsmobile-3/

    Puristukset johonkin 10-10,5:1 tuntumaan? Vai onko liikaa rautakansille?
     
    Muokattu: 7.10.2016
    Achti tykkää tästä.
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Itsekin porttasit kannet, pistä fotoa?

    Hyvänkuulonen resepti, kyllä luulis menevän 450hp rikki niin että tärinä käy.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mikäs imusatsi rauta veekasilla on?
    Laskeskelin että mulla on kesävessassa 268 mekaanisella rullakepillä aabaut 1.05 hummaa per kupiikki ja se tekis sun koneella ~476 kaakkiloa. Noi rajuimmat kepakot kannattaa hylätä sitä ruisinkia ajatellen.
     
    Muokattu: 7.10.2016
  9. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Ite porttasin joo. Tosin Lindvallin Jani antoi neuvoja... Kuvia en osaa tänne laittaa, mutta jos laitat puh numerosi tänne tai yv:nä niin voin whatssapilla laittaa niitä.

    Missä se rajun kepakon raja sitten menee? Kun ei ole niin kokemusta tästä. Ei 0.05" asteita yli 230 vai?
     
  10. 3964

    3964 3rd gear

    Sbc lunati woodoo 268 0.05 227/233. 110 kulmalla on vielä juuri ja juuri gruising nokka manuaalin kanssa.
    En laittaisi yhtään tiukempaa jos meinaa pitää kruisailun mukavana.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  12. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Onnistuhan se kuvien laitto kun aikansa yritti...Pakokanavasta ei tähän hätään löytynyt kuvia. Voin huomenna räpsiä lisää.

    [​IMG]
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    "Taskuu" olis voinu syventää mutta noilla on hyvä lähteä, virtausnopeus on ihan hyvä ruisinkinopeuksissa kunhan ei hulluttele nenulla. Ja vääntöähän tosta irtoo se 800+nyyttonii vähintään aaabaut 3000jenkalla, tehosta viis.
     
  14. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Eikös se tasku aiheuta pyörteilyä ja hidasta virtausnopeutta, vai olenko väärässä? Tuo mudracerin linkittämä nokka oli yksi vaihtoehto, ja virtaustulosten perusteella antaisi varmaan parhaan hyödynkin. En vain ollut varma onko se jo liian raju. Sellaiseen taidan kuitenkin päätyä.
    Tällä sit vissiin ajetaan 11sek aikoja jos pitoa löytyy...:)
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se tasku kerää kamaa imuvenan taane silloin kun vena on kiinni ja virtaus kuitenkin kova. Imukanavan virtaukseen se ei vaikuta.
    Ja kyllä se 11sekkaa on teoriassa mahdollinen.
     
  16. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Paljonko tuohon nyt sitten kannattaisi jättää puristuksia? Onko 10,5 jo liikaa?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se tolle nokalle ole liikaa mutta sytkän kanssa pitää olla tarkkana. Bauttiarallaa 425 koneessakin oli ton verran noilla kansilla.
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Manuaalilla se tyhjäkäynnin tuntumassa kruisailu onkin sitten ihan eri juttu kuin automaatilla, johon myös "3964" edellä viittasi.
    Rajun nokan kanssa voi olla aika hankala saada kulkemaan aivan pikkukierroksilla ilma että alkaa rynkyttää, ja iso kone kun oikein aloittaa niin siinä ei sit kruisaillessa jätskin lipominen onnistu:p!

    Jos sun ehdottamista nokista pitäis valita, niin laittaisin tuon miedoimman ja ruttuja kympin paikkeille.
     
  19. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Eli käykö noi GM romut muka ristiin keskenään?
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Unohtu kysyvä, et käykö kaikki GM 455 "moottorit" ristiin keskenään? Vai pitääks olla joku ihmeen sammakon verenkiertoa muistuttava pulttijakohässäkkä?

    Mopareissa kaikki isolohkot käy ristiin ja pikkulohkot kans.

    Ei tartee eri lootia tai mosia. Jopa foordit teki tollai.
     
    Muokattu: 22.10.2016

Kerro tästä muillekin!