1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja herrakani, 27.11.2012.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Oldsmobile Custom Cruiser P/A 1985
    Ostin OD-käyttäjältä parilla sataa viilukylen. Ollu ajossa viimeks 2007 ja seisonu hiekkapihalla, ei ihan mahoton paska muttei huippuhyväkään. Liekkö mun kolmas tai neljäs pitkäkatto. Ei menny suoriltaan läpi katastuksesta niin aloin sitten suoraan moukaroimaan.
    Konehuoneessa on toistaiseksi kaikki paikallaan mitä tällaisessa kuuluu ollakin. - Ainoo vaan et kaikki ei toimi, kulutus on luokkaa 15/100, tosin bensatankkikin vuotaa. Etujouset oli 3 kohtaa poikki, vaihdoin ekana ne coilovereihin.

    Alkoi samalla hamottua mitä tästä tulee. eli alle 14 sekkaa vartilla ja alta 10 litraa sadalla kilometrillä tietty pitää päästä.

    * Jarrut. Eteen SL55 AMG:n satulat ja levyt '65 Impalan olka-akseleihin.
    * Pääsylinteri e34 540:sta.
    * Moottori. 305 sbc 268h nokka, rullanostajat, Torker II imukansi, 150hp NOS, kevennystä, porttausta, puristusten nostoa.
    * Kaasari. Vakio Q-Jetin modaus taloudellisuuden ja tehon lisäämiseksi. Backup-planina VEMS.
    * Laatikko. Pienempi turbiini, shiftkit, uudet stefat päihin ja siirtäjälle.
    * Alusta. Säädettävät coiloverit eteen ja taakse, aftermarkettukivarsia ja vakioiden boksaamista ja/tai parantelua.
    * Taka-akseli. Lukollinen 8.5" 10b 2.73, c-clip eliminaatorit ja e32 BMW:n jarrut, Edelbrockin tukivarret uretaanipuslin.
    * Runko. Ruosteet veke, uretaanipuslat ja kiiltävä maali.
    * Kori. Lommot ja kuopat ja reijät veke, kevennystä niin paljon kun voi, kiiltävä maali.

    [​IMG]

    Tällä korkeudella meni leimasta läpi.

    Sotavarustelua tähän saakka:

    [​IMG]

    Strangen ja AfCon säädettävät coiloverit.


    [​IMG]

    Allstarin 11" turbiini, 2200-2600 stall.

    [​IMG]

    Edelbrockin alatukivarret.

    [​IMG]

    Pieni saksanpaimenkoira.

    [​IMG]

    Tankki korjattu ja maalattu, samoin pohja.

    [​IMG]

    Uus moottori tulee tästä.

    [​IMG]

    Ja uus taka-akseli tulee tästä.

    Siirsin projektiblogin tänne, jatkan täällä siitä mihin jäin eli pohjien duunaamiseen. Auton joutuu raapimaan pellille koska se on maalattu jollain ällöttävällä liimalla maalin sijaan. Karmee homma, tuon maalikatastroofin lisäksi siinä on sikana paikattavaa, irroitin jo tuulilasin ja lunta sataa. Jei.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Torker II imusarja

    [​IMG]

    Kotiportatut kannet.

    [​IMG]

    Hipovesipumppu.

    [​IMG]

    Sit vielä tollaset roller-keinut olis tulossa moottoriin. Joo, arkistokuvia, odottelen täss postista runkolaakeristudeja, alakerran laakerit tuli jo.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Tänään teen tällaista.
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Sain aikaseks: tällasen.
    Vielä pitää vähä leikkaa et sopii kohdalleen, mut niinko. Nopeusmittari, polttoainemittari ja kierroslukumittari. Jonnekki sivummalle tulee viel öljyn lämpö & paine ja seos.
     
  5. Roc

    Roc Gearhead

    Raaseri pitkäkatto, erittäin asiallista!
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Tässä kuosissa ajossa.
     
  7. ville623

    ville623 2nd gear

    Asiallista. Itsellä samanlainen projekti mielessä.
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Aloin tossa speksailemaan yhden tutun pojan kanssa VEMS:in rakentamista tuohon SBC:n kaveriks. Autoon jää kuitenkin hyvin vähän alkuperäistä niin sama se on sitten toi moottorinohjauskin vaihtaa. Nopean ohjauksen tilaamista oon myös miettiny ja Flat-top mäntiä. Laakerit, tiivisteet ja runkolaakeristudit saapu, kiertarien pultit ja männät sitte lie vaan ni short block alkaa olla koneistus/kasaus/härväysvalmis.

    Meniks 163-hampainen vetolevy pikkulohkoon ja TH2004R:n? Mulla on jostain syystä sellanen tuolla.
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Vaihdoin tollasen hienon ratin ja lambdan odotellessa osia. Tulee "Z"-merkattu 2 gen-camaron 2,5 kierroksen simpukka. Perhana töötin nappi ei tietenkään mahdu paikalleen mut samapa tuo, ei tuu paljo tööttäiltyä muutenkaa. Korjasin vilkun kytkimen samalla, jospa tuo vilkuttais nyt sitten.

    Toivotaan et lambdan vaihto laskee polttoaineenkulutuksen puoleen. Yh. Yli 15:a vie edelleen.
     
  10. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Ollaan joskus mietitty, kuinka hyvän tuollaisesta full sizesta saisi ajettavuudeltaan, jos oikein miettisi mitä tekisi. Mun vanha `65 Impala oli todella hyvä ajaa, kun pakkasta oli enemmän kuin -30 astetta. :lol: Tästä päätellen hyvät iskunvaimentimet ovat tärkeät. (mikä ei liene yllätys) Paksut vakaajat, iskarit, ehjät nivelet ja puslat. Niillä päässee jo pitkälle. Mistä hankit coil overit?
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Coil overit (jouset, takaiskarit) on jonkun kotimaisen Mustang-pajan kautta tilattu Strangelta paitsi etuiskarit on joltain OD-käyttäjältä. Niissä oli muuten suomenkieliset ohjeet ja laatikossa luki Koivunen Oy eli ne on tilattu alkujaan suomeen. Ostan kesäks jäykemmät etujouset vielä ja haaveilen "Front end kitistä" johon tulis kaikki uudet osat. Saa nähdä riittääkö rahat sellaiseen.

    Vitti kun vastustelee, Lambdan kierteet hajos irroittaessa, ei mee uus enää paikalleen.
     
  12. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Kierretapilla pyöräyttäen kierre läpi ja uusi anturi paikalleen vaikka sen keraamirasvan(löytyy esim. kentin tuotteista jos kunnollista haluaa) kanssa maltillisesti kiristäen niin eiköhän se siitä.
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    Lähti kierteet kokonaan, joutuu vetää helicoilin. Otan pakosarjan pöydälle viikonloppuna vaik.
     
  14. herrakani

    herrakani 1st gear

    Moottori:

    Lohko: uus hopea
    Kampiakseli: Malibusta
    Runkolaakeripukit: Malibusta
    Runkolaakerit: uudet Clevitet
    Runkolaakeristudit: uudet ARP
    Vetolevy: Uus SFI 163 hampainen
    Vetolevynpultit: uudet ARP
    Pikkustartti uusi
    Damperi: Uus SFI
    Damperin pultti: uus ARP
    Öljypumppu: uus Melling 55
    Kiertokanget: Malibusta
    Kiertokangenpultit: uudet ARP
    Kiertokangenlaakerit: uudet Clevite
    Männät & renkaat: uudet flat-topit
    Kansipahvit: uudet littanat
    Tiivisteet: uudet
    Nokka: Comp 268h Malibusta
    Nostajat: Malibusta
    Nokkalaakerit: uudet Clevite
    Cam Button: uus
    Jakopää: Tru Roller Malibusta
    Työntötangot & kannet: Malibusta sellaisenaan
    Imusarja: Torker 2 modattuna
    Imusarjan pultit: Malibusta
    Pakosarjat: Shortyt uusilla kollektoreilla.
    Pakosarjan pultit: uudet 6-kolo

    Kattokaas joku viisampi vielä puuttuuko listasta mitään kriittistä? Oon tossa pyöritelly päässäni osalistaa ja tilannu puuttuvia/uusittuja, Malibusta jäänyt konehan on muuten ehjä mutta jäätynyt halki. Ajettu alle 3 tankillista modien jälkeen.
     
  15. renttu81

    renttu81 3rd gear

    Ööö. siis vaihdat runkolaakeripukit toisesta toiseen lohkoon? Kai tää pyörähtää koneistamon kautta?
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo, männät on myös .020 ylikokoa kun sylintereissä on melkonen rappu. Lohko tuli ilman pukkeja ja olis sen joutunu linjahoonaa uusien pulttien takia jok tap. Eli linjahoonaus, porautus, dekkaus, kansien plaanaus ja pyörivien tasapainotus. Toivottavasti saan teetettyä noi jossain suhtjärkevään hintaan.

    Uudet kiertarit olis kans kivat mut katotaan nyt miten tossa vuodenvaihteen jälkeen on rahaa ja millasia hintoja koneistamot tarjoaa.
     
  17. sbc350

    sbc350 Gearhead

    ja veivien alapesät kun tulee uudet pultit?
     
  18. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ai sekin? Joo.

    (Tjaa, tulee muuten Eaglet halvemmaks kun alapesien koneistus listahinnoilla....)
     
  19. saresks

    saresks 3rd gear

    Alupeittoa tarjolla myydään -osiossa, ookko huomannu?
     
  20. herrakani

    herrakani 1st gear

    Emmä haluu alumiinista, teen mielummin lasikuituu tai CF. Tulee rasempi :)
     

Kerro tästä muillekin!