Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja herrakani, 27.11.2012.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Laitoin eilen pari tarjouspyyntöä koneistuksista, saas nähdä miten vastaavat jos vastaavat ollenkaan. Edullista ja palvelevaa moottorikoneistamoa voi vinkata!

    Sovin alustavasti myös akselien ja napojen sorvaamisesta jo. Tarttee vaan metsästää kaikki leegot ennenku vien koneistettavaksi.

    Postinkantajan odottamistahan tää autoharrastaminen on, per..le.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    "Ei näy slurkkei voinks mä ihan vähä polttaa kumia jooko?"
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    2 ekaa koneistamoa vastas, toinen 770e ilman tasapainotusta, toinen 760 tasapainotuksen kanssa. Aika kaukana on ko. hinnat niistä mitä noi kartellikoneistamot mainostaa netissä, eli enpä tiijä. Maksanee vaivan kollata oikeesti tota eteläisen helsingin tarjontaa.
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    ITS ALIVE MUHAHAHAAH!!!!

    Eli sähköinen mittari lukee vaihdelaatikon nopeusmittarin päästä tällaisella mokkulalla:

    [​IMG]

    Ton kierteellisen osan keskellä on samanlainen tikku kun mittarinvaijerin päässäkin ja siihen mokkulan kylkeen tulee +/-12v ja siit lähtee signaali mittarille...

    [​IMG]

    Ja siihen taas tulee +/-12v ja se signaali. Ja siit tulee yks lähtö, sitä en tiijä, meniskö lie ihan esim ecm:lle. Koklaan sitä jos saan sen vemsin joskus ostettua. Kokeilin kierroslukumittarinkin, sekin tuntui toimivan. Seuraava taski on sit yrittää ujuttaa nää vakiokojelaudan sisään jotenkin rikkomatta koko maailmaa... Yh.

    Pelkään et mun on pakko rikkoa koko kojelauta ja tehdä alumiinista tai lasikuidusta sisukalut uudelleen ja yrittää saada vakiot etulevyt sitten niihin. EVT, hirviä homma lie ottaa vanha kojelauta pois?
     
  5. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead


    Siis linjahoonaus, poraus, dekkien ajot ja tasapainotus 760€? Ihan tautisen halpa.. Samat systeemit täällä pohjoisessa ois jotain 1500€:n turaus.
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ai? No, fts, sit se on vaa kärsittävä.
     
  7. Roc

    Roc Gearhead

    Onko oikeesti järkeä iskeä 305 lohkoon rahaa kiinni? Ymmärrän että sulla on nähtävästi siihen palikkaa hyvin omasta takaa, mutta siltikin.

    Tonnilla luulis löytyvän jostain 350 rullalohko tai vaikka jenkeistä 5.3 litranen LS-kone. On muuten alle tonnilla Suomessa. Huonolla tuurillahan sitten joutuu taas noitakin alkaa koneistelee, mutta lähtökohta noissa kummassakin on kuitenkin ihan eri mitä 305 laahurilla.

    Tää nyt on vaan tämmöstä ihmettelyä ääneen, ei kannata sen enempiä alkaa tuskailee jos on eri näkemykset asiaan...
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Se on vaan tonnin lohko plus tonnin osat plus tonnin koneistus tonnin kalliimpi kun ilmanen lohko, tonnin osat ja tonnin koneistus. Sillä erotuksella saakin sit jo loput tarvittavat osat...
     
  9. Roc

    Roc Gearhead

    Hyvällä tuurillahan sitä tonnin konetta ei tarvis heti kiikuttaa koneistamoon...
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    Eiks se olis sit sama kun käyttää tota 305:a koneistamatta vanhoilla osilla? Mun oli tarkoitus ajaa tällä, ei sillee harrastaa. Siks teen uuden moottorin.
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Noin. Tohon sit tilalle jotain. Pitäis vaan keksii mitä...
    Jos olis ahkera ni tekis muotin ja hiilikuituoverlayn ja nukkais ton kojelaudanpäällisen. Tai sitten maalattu tai keinonahkattu lasikuitukojelauta ja mittarit ja systeemit alumiinilevyihin. Se sisärakenne meni ihan muruiks, lie kolaroitu joskus tai joku suuttunu ranettaessaan ja hakannu kilon paloiks.
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Koitan viel korjaa tän vanhan kun kerran 98% osista löyty.
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Lataus lakkas toimimasta si..
     
  14. herrakani

    herrakani 1st gear

    Budjetista:

    Moottorinosiin menny 500e, niistä oikeastaan pelkkä mäntäsarja on 305-spesifinen eli kaikki muu olis vielä siirrettävissä esim 350:n lohkoon jos sellanen osuu simmuun edukkaasti.
    Arvon vielä head studien (210e) ja kiertokankien (300e) kanssa ja metskaan halvinta koneistusta. Tarkoitus on siis tehdä moottori jonka kanssa voi ajaa pari vuotta koskematta perusmoottoriin jos ei halua virittää tai vaihtaa esim Oldsmobilea tilalle. Kamat ARP:ta ja Cleviteä paitsi kansipahvit tais olla Mr Gasket.
    Hinnat alla postikuluineen.

    Lohko: 50e
    Runkolaakerit: 25e
    Runkostudit: 55e
    Vetolevynpultit: 37e
    Damperin pultti: 45e
    KK-laakerit: 30e
    Mäntäsarja: 95e
    Littanat kansipahvit: 25e
    Tiivistesarja: 80e
    Nokkalaakerit: 30e
    Cam Button: 20e
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... ering.html

    Näin sitten kun on kojelauta valmis. Ei tosta varmaan ihan mikroautoa tuu 2,5 kierroksella mutta parempi joka tapauksessa.

    Huhhu postipate kantaa selkä vääränä kamaa sisään ni ei ehdi asentaakkaan kaikkia. :D
     
  16. Roc

    Roc Gearhead

    Mistä vehkeestä toi steering boxi on?
     
  17. herrakani

    herrakani 1st gear

    2gen camarosta.
    Sen pitäis mennä ilman modifikaatioita kun vuosimallit täsmää, mut saas nähdä. Laitan writeupin kun vaihdan. Etin tässä hydrauliikkapajaa joka tekis edullisia letkuja, Tattarisuolla tai Malmilla varmaa olis, kun olis kerran arkivapaa ni vois käydä kattoo...
     
  18. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Pienenä sivuhuomautuksena, oot varmaan asennoitunut siihen et tota saa ton simpukan vaihdon jälkeen vekslaa vähän aiempaa enemmän parkkiksil ym.? Ton camaron simpukan sektorivarren liikerata kun on jonkun verran kapeampi(87astetta->67astetta)kuin fullsizen...
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ai silläkö se on nopeutettu? No, pitää kattoo, poistaa tarvittaessa ne rajoittajat si. Tarkoitus tietty duunaa silleen et menis ohjaus mahdollisimman linkkuun.
     
  20. herrakani

    herrakani 1st gear

    Luovutin kojelaudan kanssa ja tilasin 5 neliöö hiilikuitukangasta... Toivottavasti riittää vähintään puskureihin kans, ei ollu ihan ilmaista. Pitää metskaa myös epoksia ton tavan polyesterin sijaan.

    Ohjaussimpukka on muuten 88-92 F-Bodysta jossa on suspension package ja 15" vanteet ja kääntösektori on 86 astetta ja 2,5 kierrosta, sanoo numerot. 16" vanteilla olevassa mallissa kääntösektoria on rajoitettu ja kieroksia on vaan 2,25. Asennan tuon paikalleen jahka postimyyntiletkut sapuu, mulla on ruostunu niin pahasti toi paineletku et siitä tihkuu läpi.

    Mulla kääntämiskulmaa rajoittaa tällä hetkellä lokasuojat, noi pullarenkaat ottaa lokareihin kiinni aika pienestä käännöksestä. Talvirenkaat edelleen hakematta, ne on 195/65 niin ne sopinee vähän paremmin mestoilleensa.

    VEMS-hommelit aluillansa, tilailin kamoja tossa päivänä jonain.
    Trigger wheel 30e
    Fuel Rails 50e
    Löysin myös COP-puolat 140:n mutten tilannu vielä kun pitää jotai joulu-tms-lahjoja. Motonetissä nää olis 40/kpl. Rekisteröin varuiks VEMS-foorumillekin jos sieltä kautta sais sitten apuja. VEMS vaan on sillee et anturit on toisella puolella konetta ja ilmeisesti oletetaan et toinenkin puoli skulaa. :) Pitää tutkia mahdollisuuksia. PPF-foorumilla on ajoittain myös "oikeista" moottorinohjauksia edullisesti mut sehän on sit helppo vaihtaa kun on yhden tehny.

    Huonosti oon mitään tehny ite autolle, se nyt on vaan ihavitu jäässä. Vilkun sain vihdoin korjattua ja latauskin palasi. Vilkun releen vaihdoin auton oikeaan sähköjärjestelmään mutta löysin kojelaudan alta ns. varjosähköjärjestelmän jonka vilkkurele oli rikki. Samoten huomasin et yks valoista on alkuperäinen sealed beam... Voi pyhä ittu. :D

    Tekisi mieli purkaa kaikki sähköt ja rakentaa kokonaan uudestaan samalla kun moottorinohjaus vaihtuu.
     

Kerro tästä muillekin!