Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja herrakani, 27.11.2012.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    ...ja tämähän on oikeesti se pakettiauto.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Noniin, löyty soppelit talvirillat vihdoin, josko huomenna nämä vanteille.
    Other than that, oon vaan odotellu osia ja speksaillu kojetaulua ja moottorinohjausta.

    Entisestä virranjakajasta teen nokan asentotunnistimen. Jännä nähdä miten. :)
     
  3. Roc

    Roc Gearhead

  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo, oon ollu yhteydessäkin ko. hemmoon. Koneistukset on teetetty R-koneistuksella ja osat on uusia. On vaan tuol jossain savonmaalla ja mulla ei sinne täs talvella oo ihmeemmin asiaa.
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Tällanen se on muuten talvirenkailla. N. sentti maavaraa crossoverin kohdalla. Voi olla et nostan vähän.
     
  6. sbc350

    sbc350 Gearhead

    häijy :D
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    Pitää vähä funtsia tota alustageometriaa vielä, tukivarret kolaa runkoon pompuissa ja muutenkin on vähän hassussa asennossa. ( melkein \____/ )

    Jos venyttäis tukivarsia alhaalt tuumalla ja ylhäältä 1,5 ja tekis ns. syvemmät alemmista ni vois olla jo oikeella seudulla. Olettaen siis et '65 Impalan olka-akselit on saman korkuiset.

    Ei vaan viittis laittaa tota tossa pihassa lihoiks kun pitäis jollain käydä töissäkin.
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Nuo takatöppöset näyttää :wc:
    Mut asiallinen maavara talviautoks :poff:
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo niin näyttää. Mulla olis 17" vanteet kitkoilla mut 4,75" pulttijako niin tarttis saada uus taka-akseli ja etunavat tehtyä. Pitää hämmentää tossa kelien mukaa et miten isoihin modeihin suostuu, alkuun saatan nostaa keulaa hieman.
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    Takanavan tulevat mitat on muute 139mm lautanen, 5 x 120mm pulttijako ja 74mm keskijudanssi. Akseli on 40mm eli 1.573" ja oikea C-Clip eliminator on Strange A-1033. Noin Fyi.
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Joku neropatti oli leiponu sentin kittiä tohon kylkeen, ihmettelinkin kun toi tankin luukku ei oikeen istunut. No, se meni suoraks vähän vähemmälläkin kittimäärällä onneks. :)
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    Tässä muuten osalista BMW-osista takajarruihin.

    Caliper housing left 34211160381
    CALIPER HOUSING RIGHT 34211160382
    BRAKE CARRIER 34211160383
    Collar screw M10X26,5 4x 34211164125
    PROTECTION PLATE LEFT 34211159933
    PROTECTION PLATE RIGHT 34211159934
    BRAKE DISC 300X10 2x 34211162305
    Inner hex bolt M8X12 2x 34111123072
    GUIDING BOLT 4x 34111157041
    Clip 2x 34211157046
    REPAIR KIT GUIDE BUSH 4x 34111157038
    HAND BRAKE BOWDEN CABLE 2x 34401156326
    Support 2x 34411163978
    REPAIR KIT SPRINGS 34410304724
    Adjusting screw 2x 34411163400
    EXPANDING LOCK 2x 34411163709

    Noiden lisäks tietty satulan korjaussarjat jos käyttää käytettyjä ja palat ja käsijarrun kengät. Ite laittanen RedStuffit. Varsinkin Carrierit ja satulat löytänee iisisti käytettynä vaikka BTCF:n foorumilta ja noi pikkuosat sitten marmoritiskiltä, ebaysta tai Schmiedmannilta. Ite oon käyttäny myös Zimmermanin Z-coated levyjä, ne on usein OEM:ia edullisempia ja olevinaan parempia.
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Mittaristo muuten toimii, tarttee vaan tehdä se gd kojelauta enää...
     
  14. herrakani

    herrakani 1st gear

    Etujousissa on säätövara tapissa ja maavaraa silti alle 2".

    Eli:

    Pilkon huomenna tukivarret. Jatkan molempia 1/2" ja laitan alatukivarteen 1" korotukset siihen missä iskarit on kiinni. Tästä etuna se, että säätömutterit jää kokonaan tukivarren sisään. Toisen puolen säätönuppi on jo osunut maahan ja hajonnut osin. Toimii onneksi silti. Syynä tohon maavaraan taitaa olla se, että 450LBS jouset ovat liian löysät fullsizeen katukäytössä. Ostan sopivammat jouset heti kun saan kulmapainot mitattua.

    Boksaan tukivarret samalla 3mm levyllä ja vaihdan uretaaniset puslat ylös. Alatukivarsiin en oo saanu viel uretaanisia, mulla on nylonia vai ertalonia jonkun verran, katotaan jos siitä saa nikkaroitua jotain. Tekisin mielelläni putkesta kokonaan uudet tukivarret mutta mua arveluttaa toi pallonivelten kiinnitys plus että mulla ei oo uusia yläpalloniveliä. Alas mulla on uudet "unbreakablet".

    TOIVOTTAVASTI ohjausjutuis riittää liikevara ettei jää pyöränkulmat vituilleen. Vaihdan samalla sen uuden ohjausvaihteen. Maalaan sen tänään hopeex.
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    PS: Jos joku menee pihani ohi ja on kiinnostunut puuhista ja näyn pihalla niin TERVETULOA juttelemaan, kahvinkeittimeni menee napista päälle ja mölyävät susikoirat saa hätistettyä vieraiden kimpusta jos niin haluan.
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Eka menee Staran aurat ja sit mää meen perässä ja tasoitan...
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Korkeus on kyllä asiallinen :D
     
  18. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla oli aikanaan '74 Chevelle mistä mä kiillotin kans ton moottorin palkin, varmaan puolet sen vahvuudesta kulu yhen syksyn aikana.

    Oon miettiny vasurilla et voiskohan sen korvata putkirakenteella mut evt. Kaupallisia "putkikeuloja" näihin saa mut sit olis melkee älykkäämpi muuttaa koko etujousitus...ja se menee taas jo vähän liian isoks modiks.
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    VITTU!!!!!

    Kuvan ottamisen jälkeen n. 3km matkalla putos toi iskarinpää tosta tukivarren läpi ja lähti toi kirkas säätönuppi kokonaan irti.

    -ollaanpa sitten jalkamiehenä.

    LÖYTYYKÖ keltään hyllystä B-koriin käyviä 2-way coilovereita?

    /////EDIT:

    Puran sitten koko paskan, yritän saada koko etupään nyt iskuun yhellä kertaa, jos iskareita ei pysty korjaa niin etin uudet, laitan stydimmät jouset, hion ja maalaan rungon ja teen puskurin ja lokareiden muotit yms yms ja vaihdan simpukan, lisään kääntösädettä jne. AfCo lupaa et noi on rebuildable, eli toive on et noi vanhat saa fixattua, mut saapa nähdä. Ei välttis hyötyy jos runko on paskana.

    Risoo kyllä sen verran et löin hanskat tiskiin tältä päivältä, aloin pesee pyykkiä. Siinä ei voi mennä mikään vikaan.

    Kai.
     
  20. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Samaa mielipuolta.
    Tykään varsinkin tuosta edellisellä sivulla olevasta bensa-asema kuvasta.
    Parasta piilojamesta ikinä. :D
     

Kerro tästä muillekin!