Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja herrakani, 27.11.2012.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Mut yks juttu oli pakko tehdä.
     
  2. hevimies

    hevimies Gearhead

    no nyt rupeaa jarrutuksessakin varmasti tapahtumaan jotakin kun tuollaset mersun jarrut olet aikeissa asentaa :D Mutta tosi hyvännäköinen osa
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo, mistähän sais pylväsporakoneen halvalla ni sais vedettyä ite noi pultinjaon muutokset yms. Tosin kaipa se olis hyvä tekosyy lähtee jonku kaverin luo viikonlopuks. RAIRAI montaks saitte tehtyy "no melkeen alotettiin yhtä"...

    Jarruadapteri tulee poikkeuksellisesti suorasta ja napa tulee kustomina. Näin ollee helpoin. Noi oli menossa mun viritettyyn C200:n mut levyt ei käynytkään suoraan ni jäi hyllyyn odottamaan "jotain kipeämpää proggista". Hyvä niin. SL55 ja C36 levyjen offsetissa on jonku 16mm eroa mut sama satula.

    Oli tarkoitus hakea vähän leegoja kotosalle viikonloppuna mutta olin hetken saunassa parin ystävän kanssa ja sitten lopun aikaa oon duunannu yhtä työproggista niin en oo ehtiny. Harmi sinänsä, nyt olis taas hyvä hinku päällänsä. Sitten varmaan kun töissä on hiljasempaa ni loppuu rahat. :)

    No, isot kokonaisuudet onneksi käytännössä hommattu jo, nyt sorvataan vaan nippeleitä ja sit lopuks kasataan ne ja mennään viheltelemään konttorille että en tiijä ja en ossoo sannoo ja sellaset ne oli kun mää tän ostin...
     
  4. hevimies

    hevimies Gearhead

    sattuuko sulla muuten olemaan tuossa perspuolellakin vakaaja jo?
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ei oo vielä, meinasin tehdä "Z-barin" tms.
    Joutuu varmaan pikkuhippuriikkisen kaventaa runkoa ruostekorjauksen yhteydessä niin teen siihen syssyyn sitte ton samalla.
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Välitys on ainakin lukittu nyt 3.42:n.
     
  7. Roc

    Roc Gearhead

    Hyvähyvä, paaaljon parempi ku se säälittävä 2.73...
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Jännä nähä. Tossa puun alla se nojailee postimiestä odotellen onneks on toi Pontiacci käyttixenä. 30-spline Spiderit tulee pakettikoodin mukaan tänään.

    Mut nii on vaan perseessäkin monta työvaihetta...
    Eka pitää odottaa kamat ämeriigasta, sitte hakee prässi himaan kaverilta lainasta (avoautolla, hmm...) sit shimmaa kamat, sorvauttaa ja porauttaa akselit, kaventaa kuoret, tehdä ja lisätä tukivarren, jarrukilven ja jarrusatulan kiinnikkeet, tehdä ja liimata akselinputkenvahvikkeet... Huhu. Kaikkeen sitä tyhmyyspäissään ryhtyy.
     
  9. Varmaan hienon näköistä, kun avoautolla päristelee menemään tähän aikaan vuodesta.
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kokoliki tuon näköistä. Katto pysyy alhaalla jos myrskylle ei oo annettu nimeä uutisissa...
     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Sitten vasta on kylmä, kun koirat tuppaa takin sisään lämmittelemään...
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Ohessa 30-spline ja vakio 28-spline ero _ja_ akselin pituusero 4,5 cm.

    [​IMG]

    Sisäpäätkin näyttää vähä erilaisilta. Positiivinen puoli on ettei tartte sorvata kun sisältä 12mm x 71.3mm, ulkoa ensin 10mm verran 75mm ja sit 10mm 72,6mm tötterö. M12 menee noihin "ylimääräsiin reikäpareihin" iisisti. Negatiivinen puoli tietysti se, että ostamani Mark Williamsin C-Clip eliminatorit on isolle laakerikaulalle, näissä on pieni, 41 vs 35mm.
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Aloin tänään valmistamaan muotteja.
    Step one. Pesu ja vahaus. Vedän vahan jonkun 4-5 kertaa ainakin.
    Sit saumat ja liitoskohdat teipillä ja muovailuvahalla ja gelcoattia päälle ja katotaan miten monesta osasta pitää kunkin osan muotti kasata.

    Aloitan keulasta, etupuskuri, konepelti, lokarit. Sit ne voikin purkaa suoraan tunkiolle.

    Laakerinmetsästys jatkuu edelleen, nyt on mailattu valmistajia.
     
  14. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Nämäkin saapui vihdoin, eli nyt OLIS kaikki leegot taka-akseliin jos olisin tajunnu tilaa oikeen kokoiset akselit. Kuvassa siis vahvistetut 30-spline sisäkalut vakiolukkoon.
     
  15. Keksinaattori

    Keksinaattori 2nd gear

    Elä elä sie hyvä mies heittele tunkiolle mitään peltiosia, moni antas vaikka molemmat munuaisensa hyvästä puskurista :rotfl:

    Sen verran uskaltaudun tässä samalla kehumaan et hyvin tuo itelle lisämotivaatiota buickiin ku seuraa tätä siu olssiprojektii. Lohduttavaa tietää etten oo ainoo "hullu" joka riehuu hangessa. Työn jälkikin on kadehdittavaa vaikkakin rakentelun suuntana on vähän eri käyttötarkotuksiin meinatut pitkäkatot 8)
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Juu kyllähän ne kiiltää kun vahaa riittävän monta kertaa. :)

    Perhana niin vaan menee et halvin on tilata uudet C-Clip eliminaattorit.
     
  17. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Sitte jos alkais huomen tekee muotteja. Onpahan sit pääsiäiseks hommaa.
    Puskurit eka, sit konepelti ja takaluukku, jos virtaa riittää ni lokarit kans.
     
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Hyvä on, jos tuosta edes puskuriin riittää ;)
     
  19. hevimies

    hevimies Gearhead

    ruvetaanko tässä projektissa hakemaan optimaalista painoa eli kaikki ylimääränen irtoava pois? yllättävän paljon lähtee painoa pois jenkkifarkusta jos tahtoo.
    Mitäs muuten konehuoneen puolelle tulossa tehokasta ja kevyttä?
     
  20. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo kaikki turha hiiteen ja keveempää tilalle ja kori kasaan turvakehikolla.

    Teen 2-kerroksiset muotit et voin sit puristaa hiilikuidun siihen muottiin, tulee vahvempi. Mut eiköhän noissa muoteissakin oo pikkusen jumppaa pääsiäisen puhteiksi. Plus et epoksi on ostamatta vielä.

    Konehuoneeseen tulee korjattu vakio 305 polttoaineensuihkutuksella niinku oon tuol aikasemmin todennu. Katotaan nyt mihin rahat riittää täksi kaudeksi. Köykämiinikansiin tuskin on varaa ihan noin vaan, joutunen ostaa vielä toisen käyttiksen kevääksi kun tää ei oikee valmistu.

    Toivottavasti tulee edes Suomen eka custom cruiser hiilikuitukeulalla...
     

Kerro tästä muillekin!