Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Vilkuna, 9.4.2003.

  1. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Sattuuko tämän palstan tyypeillä oleen tällästa? Siis nimenomaan Broughamia, tavallisia 88:jahan on Suomi puolillaan.

    Itse tiedän kolme:

    1979 Ollut Tivoli Sariolan vanhalla rouvalla uudesta.

    1980 Nokian entinen, Nivalassa

    1980 Jyväskylän kaupungin entinen edustusauto
     
  2. SV-1

    SV-1 1st gear

    Mulla OLI tuollainen...se oli mun eka auto ja samalla eka jenkki :grin: Oli oikeen 455cid saastekone (ex diesel) ja vissiin th350 lukkoturbiiniaski, joka luisti niin pirusti. Muuten ihan kiva peli ja sähköhimmelit oli kaikki toimivia...myin auton aikanaan hesalaiseen joppariliikkeeseen kehäkolmosella ja menin ostamaan GT Taunuksen!!!!
     
  3. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Tuo rva Sariolan -79 on yhä Keravalla täysin alkuperäisessä kunnossa, tosin ei enää Sariolan suvun omistuksessa.
     
  4. karjalai

    karjalai Gearhead

    Mielestäni kylläkin Delta 88 Royale Broughamit ovat selvästi normaalia Delta 88:ia yleisimpiä.. Iteltäkin löytyy tommoinen Royale Brougham. Ei muuten ole kummoisia eroja perusmalliin! Vuonna -79 eroja lähinnä sisustuksessa?

    Katso linkki:
    http://www.442.com/oldsfaq/of988.htm#8898%20Production

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: karjalai 2003-04-09 17:34 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: karjalai 2003-04-09 17:35 ]</font>
     
  5. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Kyllähän tavalline Royale on taatusti yleisempi, kuin Royale Brougham.

    Ero onkin sisustassa, katossa yms ulkoisissa jutuissa, mutta yleensä Broghamiin on rastittu reilummin sähkövarusteitakin. Siis niitähän ei oo missään mallissa "vakiona"
     
  6. KPS

    KPS 3rd gear

    OYS:n parkkitalossa Oulussa majailee tumman sininen vinyylikattoinen 2D 88. Oisko vm.1981. Enpä nyt vaan muista, onko se Royale, Brougham, vai mikälie. Alkuperäisellä omistajalla oleva Amerikasta tuotu muuttoauto.
     
  7. karjalai

    karjalai Gearhead

    Itellä ei ole ainakaan mitään sähköhiluja takaluukun aukaisijan lisäksi.. vaikka on royale brougham.

    1979

    Model Units
    Delta 88
    2 door 16,202
    4 door 25,424
    Royale 2 door 60,687
    Royale 4 door 152,626

    Ja vuonna -79 kaikki royalet on broughameja..?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: karjalai 2003-04-09 18:58 ]</font>
     
  8. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Brougham on Royaleen saatava erillinen "Trim Package" Ylläolevissa tuotantomäärissä on Royaleen sisällytetty myös Broughamit, joita on yleensä noin 10% koko määrästä.

    Broughamissa mm: lisätyynytetyt penkit, huomiovalot etuovien sisäpuolella alhaalla, penkin säätö käsinojissa, jos sähköllä, vinyylikatto, sekä kylkilinjan stripe.

    Tässä pari linkkiä:

    Oldsmobile Eighty-Eight

    1980 Oldsmobile Delta 88 Option Codes
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voi yhen helevetin Delta 88:it.:evil:
     
  10. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Heh... kylläpä sitä taas joku rohkea on niin ameriikan äijää että on noita perus-oldseja varaa parjata :grin:

    (Kaveri kuitenkin itte ajaa jollain loppuunpoletulla 2d Valiantilla joka pragaa tämän tästä ja taas. Talvet liikkuu läpimädällä Nissanilla ja haukkuu perus 4d tolpat alimpaan helvettiin... ja nimettömänä, ettei kukaan vaan tunne ja huomaa ettei oo lihaksia millä haukkua :grin:)
     
  11. pannupää

    pannupää Gearhead

    Kettu. Pihlajanmarjat. :grin:
     
  12. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Mun mielestä noi GM:n Full-Sizet 1977-> on viimesiä oikeita "amerikanrautoja" Jos tekniikka on kunnossa (joka enään ei kovin monessa oo), niin ne soveltuu mainiosti ympärivuotiseen käyttöö ja alustaltaan hyvä on myös helvetin hyvä kyytinen. Vielä jos laittaa uuden kennon lämppäriin, joka luovuttaa lämmintä kunnolla, niin pysyy takalasitkin puhtaina.

    Kaverin '79 88 juuri rempatulla koneella ja uudella jakajalla ja kaasarilla vei sekalaisesssa ajossa 13 litraa.

    Siihen pitää Taunuksilla ja Cherryillä tehdä töitä.
     
  13. karjalai

    karjalai Gearhead

    Turha on noista varusteluista väitellä kun ne riippuvat vuosimallista.. Itse puhun vm. 79 ja Viikuna puhuu vm. 80....
     
  14. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Toi Oldsi on hienoin noista 77-85 välillä tuotannossa oleista GM Full-Size vehkeistä.
     
  15. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Brougham oli myös erillinen paketti myös 1979. Mulla on esite tässä eessä!
     
  16. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Broughamin tyynypenkit näyttää tältä

    [​IMG]

    Plyyshin sävy ja kuvio vaihtelee vuosimalleittain 1977-1985
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nimetön veivaa Cadillacilla ja pari muulla 60-luvun Chevyllä et se siitä. Kyl ne käyttökulkuneuvon statuksen (Deltat) hyvin hoitaa mutta fiinin harrastuspelin ni alkaa oleen kyseenalaista. Tusina-autot eivät muuksi muutu ja huomiomisen arvoista se et mielipiteet/makuasiat kai suomen valtiossa edelleen vapaat.:razz:
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    60-luvun Chevykö ei ole tusina-auto??? Niitähän on niin paljon että on varaa jopa antaa "Loimaalaisten" pilata niitä choppaamalla :grin:
     
  19. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Innostuin niin paljon sananvapuden käyttämisestä että kirjautuminen jäi pois, mutta minähän se olen tuo edellinenkin...

    Ja eikä sulla oikeesti mitään Cädiläkkiä ole, kunhan vaan pullistelet :lol:

    Ja vaikka oliskin niin ei se mitään, sehän on semmonen tummaihosten äkkirikastuneiden sutenöörien ja diilereiden elvistelykaara.
    Kunnon valkonen punaniska ajaa Lincolnilla (vaikka pää lähtis Dallasissa)... :grin:

    ...että tämmöstä sananvapautta :razz:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fordhomo 2003-04-10 23:59 ]</font>
     
  20. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    ...ja topicissa pysyäkseni.

    Delta 88 täyttää hyvän harrasteautonkin mitat ja kriteerit nykyään... Silloin kun minä olin ostamassa ekaa jenkkiä, oli 60-luvun autot suhteessa yhtä vanhoja kuin 70-luvun lopun Deltat nyt, eikä kukaan tullu irvistelemään että ostatpa uuden auton (64' Ford) eikä toi kelpaa harrasteautoksi... :smile:
     

Kerro tästä muillekin!