Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Vilkuna, 9.4.2003.

  1. tincup

    tincup 1st gear

    Ai se on lähtenyt kiertoon. Harmaasta voi olla montaa mieltä, mutta se kuvan punainen väri oli todella hirvittävä. Siinä oli kymmenpennisen kokoisia hopeahileitä ja aurinko oli polttanut koko auton laikukkaaksi.
    Menee jo hiukan offtopikiksi, mutta se raatovankkuri on muuten myytävänä, löytyy tuolta myyntiosastosta. Sen piti luovuttaa tekniikkansa Deltalle, mutta löysinkin ruiskutekniikkaa tilalle.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    bensadeltoista ei ole kokemuksia,mutta eräästä dieselyksilöstä kyllä=kauhea moottori tuo 350:sen pohjalle väsästty dieseli
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    vastaako delta 88 periaatteessa suoraan capricea? entä buickin jotain mallia(kaiketi lesabrea sillä park avenuehan on vielä askeleen ismpoi auto)? entä paljonko tehoa/vääntöä noissa delttojen 5.7 L bensakoneissa aikanaan oli? soveltuisko mokoma käyttöautoksi,elikkä onko kokemuksia kulutuslukemien suhteen? tiedättekö sen kullanvärisen yksilön(vimpanpäälle kunnossa,eikä mikään entisöity vaan todella huolella tallissa säilytetty auto)
     
  4. tincup

    tincup 1st gear

    5.7 Diesel on varmasti yksi maailman epäonnistuneimmista moottoreista, jonkun verran kokemusta on niiden poisnostamisista konerikon jäljiltä :smile:
    Delta vastaa Capricea, Parisiennea, yms. muita GM:n samanikäisia Sedaneja. Runko ja perusauto on sama. Tekniikka, pellit ja sisustukset vaihtelevat.

    Kulutuksista on vaikea mennä sanomaan. Se riippuu ihan koneesta ja sen kunnosta, laatikosta, välityksistä, auton alustan kunnosta, yms. Itselläni nykyisellä Oldsin 307:lla vie noin 13/sataselle.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: tincup 2003-06-04 12:18 ]</font>
     
  5. -riku-

    -riku- 1st gear

    Mulla on 307+350 ja aavikkoperä. Tuo Tincupin 13 litraa on vähintäänkin lähellä totuutta. Hyvin hyvin varovaisesti uskaltaisin väittää että mulla menee vielä senkin alle. Mutta mulla onkin sikakevyt kaasukenkä. Käyttiksenä mitä parhain peli, ja ainakin mulle täyttää harrastusvehkeeen kriteerit. Perheestä löytyy emännän ajosta Primera. Pitäiskö näitä kahta jotenkin vertailla?:D
    Mikä farmi sulla tincup on? Olisko ihan varaosiksi jo?
     
  6. -riku-

    -riku- 1st gear

    Nyt kyllä menee jo ihan off-topiciksim, mutta onko Pontiacia tosiaankin tehty sedaninakin. Siis näitä 80-luvun Parisienneja? En löytänyt ainakaan netistä yhtään kuvaa, puhumattakaan että olis liikenteessä ollut. Oldseja, Buickeja ja Chevyjä kylläkin. Jokin aika sitten oli joku Pontiac Parisienne limo tai jotain sinnepäin KePö:ssä. Muistelen attä olis ollut vinyylikatto ja sähköherkut ainakin. Kuopiossa?
     
  7. tincup

    tincup 1st gear

    On noita Ponuja sedaneinakin [kuva]. Tosin, en minäkään muista nähneeni yhtään livenä kotomaassa. Yksi oli jokunen vuosi sitten myynnissä.

    Farkku on '82 Caprice pehmeillä penkeillä ja 283/TH350 tekniikalla. On se ihan ajossa oleva värkki, mutta saa sen purkaakin jos siltä tuntuu :smile:
     
  8. nakke

    nakke 3rd gear

    Porissa on yks punainen sedan Parisienne pyöriny. Eli todistetusti on ainakin yks Suomessa. :smile: Niin, ja nettiautos oli Cutlassin look-a-like pontikka joku aika sit myynnissä. Taitaa olla vieläkin?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  10. tincup

    tincup 1st gear

    Eipäs vedetä herneitä nenään. Yksilöitä on ja olen myös kuullut/nähnyt paljon ajetuista 5.7:sta. Ei se huono maine kuitenkaan tyhjästä ole tullut, kovinkaan onnistuneita motteja ne eivät ole yleensä ottaen olleet.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    -Niinpä niin,kuullut/ja nähnyt! Jos olet muutaman moottorin joutunut " nostamaan paikaltaan", ei se oikeuta yhden lauseen johtopäätökseen"maailman huonoin moottori":menee ne herneet vähemmästäkin nenään!
    ps. moottoria (5,7 d)valmistettiin 1978-1986 eli valmistus olisi varmasti lopetettu aikaisemmin, jos kysymyksessä olisi ollut "maailman huonoin moottori"!
     
  12. tincup

    tincup 1st gear

    Ei maailman huonoin, vaan yksi niistä epäonnistuneimmista.
    Se että moottoria tehtiin _vain_ 78-86, kertoo jo sen ettei sitä kovin hyvänä ole pidetty GM:lläkään. Jos tutkailet hiukan kuinka pitkä on GM:llä tavallisesti moottorimallin elinikä, on tuo 8 vuotta erittäin vähän. Tuonakin aikana konetta yritettiin monin konstein saada kestävämmäksi, kuten esim. muuttamalla lohkon rakennetta (DX-lohko).

    Esimerkkinä koneiden eliniästä vaikkapa 6.2 diesel. Oman epäonnistuneen diesel-pelleilyn (5.7) jälkeen teetettiin Catepillarilla toimiva diesel ja lohkojen valmistus aloitettiin 1981. Sama lohko on edelleen 6.5 dieselin perusta ja moottorin voit ostaa tänäkin päivänä hyvinvarustetusta lähikaupastasi, eikä sen lopettamisesta ole tietoakaan. Toisena esimerkkinä voit tutkailla vaikka Chevyn pikkulohkon elinkaarta.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: tincup 2003-06-08 23:40 ]</font>
     
  13. hämeen hidas

    hämeen hidas 1st gear

    Milloinhan tehtiin viimeinen avo 88? 1976? 1977 taisi tulla merkittäviä muutoksia runkoa myöden, loppuiko avojen valmistus siihen.

    Koetin haeskella netistä jotain tietoja valmistusmääristä ja malleista huonolla menestyksellä...

    Hämeen hidas -avo tarvis saada vaikka ulkona vihmoo vettä-
     
  14. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    "The car used for the 61st Indy 500 was a 77 Olds Delta 88 Targa Top driven by James Garner. The car featured a unique targa top design that would not be available on the replicas. " Eli vain yksi tuollainen Targa tehtiin. Muut olivat kovakattoisia. Tollainen oli syksyllä E-bayssa myynnissä. Hintaa kiskoivat vain 3000$
     
  16. tincup

    tincup 1st gear

    Targa ei taida luokittautua avoautoksi. Viimeinen avo valmistettiin 1975.

    "1975 was the last year for the convertible body style. The last one, which was red, rolled off the assembly line on July 11, 1975."
    442.comista löytyy Oldsin historia lyhyesti.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    -Äläpä yritä ylistää tuota 6,5.Sen kestävyydestä on erillaisia mielipiteitä!
    Oldsmobilen 5,7 suunnitteltiin ja tehtiin alle vuodessa ja totta vie ongelmia tuli. Esim. koe-ajo ajat olisi pitänyt olla lähes kolminkertaiset verrattuna uuteen bensa-moottori malliin.Ongelmat korjattiin parissa vuodessa. Se, että suurin osa moottoreista kesti/kestää tuon miljoona kilometria on totuus!Muuten olitko suunnittelemassa 6,5-moottoria "oman 5,7 diesel-pelleilyn" jälkeen.En oikein ymmärtänyt tekstiäsi...?
     
  18. -riku-

    -riku- 1st gear

    Chill out!
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuo 5,7 D oldsi on ainoa järkevä jenkki-auto kautta-aikojen, mitä tulee kulutukseen ja käyttömukavuuteen .Kaksikymmentä /kolmekymmentä litraa satasella käyttö-autona, voi helevetti.
    1980 oldsi diesel söi vain 7l/100km.
    Kehittely jäi kesken juuri tuon ns,energiarkriisin loppumisen takia.
    MOT!
     
  20. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Meillä täällä Ylivieskassa oli 80-luvun alkupuolen Bonneville (vaalea metallinhohto sininen) vielä vähän aikaa sitten mutta myivät sen pois.
     

Kerro tästä muillekin!