Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Vilkuna, 9.4.2003.

  1. harri60

    harri60 Gearhead

    Meillä on käytössä Pontiac Parisienne 4d Brougham Sedan -85. Kuluttelee 12-13 litraa maantiellä ja antaa mukavat ilmastoidut kyydit. Tekniikkana on 305 ja th-700

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: harri60 2003-08-10 15:38 ]</font>
     
  2. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Ajelin tuossa Cadillac Fleetwood Brougham -87:kalla ja ei se nyt mitenkään ihmeellinen ollut, kuin olisi ajellut Deltalla tai Capricella.
     
  3. lesabre

    lesabre 1st gear

    Olikos sattumalta sellainen viinpunainen Broughami? Juu se Caddyhän on samaa tekniikkaa kun Caprice/Delta88 ,mitä nyt vähän enemmän puuviilua,peltiä ja sähköheebeliä(ainakin vakiona).
     
  4. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Ei ollu, kyllä se oli valkoinen.
     
  5. -riku-

    -riku- 1st gear

    Palataanpas asiaan, kun kerran tuli luvattua. Eli kysessä oli tuo Deltan kulutus 307+350 paketilla. Ajoin tänään 100 km pitkän lenkin, ja kulutus näyttäis olevan karvan alle 13 litraa. Päästelin menemään cruise päällä kokolailla rajoitusten mukaan, liiempiä hötkyilemättä. Vielä jäi vaivaaman, olisko kaikki vieäkään ihan kohdallaan? Vai onko th2004r sitten selvästi taloudellisempi? Farmilla joskus ollut 11 l/100km (tarkka) vaan on jäänyt vaivaamaan, sehän on todella vähän tuon kokoluokan autolle!
    No joo, nää kulutusjutut vaatis varmaan oman saitin, niin paljon näistä jauhetaan....
     
  6. -riku-

    -riku- 1st gear

    Eikös auto ole silloin "se oikea" kun ei halua myydä eikä vaihtaa sitä?
     
  7. Matti

    Matti Gearhead

    mulla on just tuollainen ilman hienouksia.
     
  8. -riku-

    -riku- 1st gear

    Siis minkälainen?
     
  9. oldsmo

    oldsmo 1st gear

    JLC-25 majailee iisalmessa hellässä huomassani, kone tosin kunnostuksen alla, mutta ensikesänä taas kadulle. Kyseessä on siis Delta88 royal brougham-80 5.7 dx ja tulee pysymään alkuperäisenä edelleenkin.
    Harrastepelinä hyvä, osaa löytää mut kalliinpia ku chevyihin. Ajo-ominaisuudet huippuluokkaa, kun kaikki kohdallaan.
     
  10. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Ei sille mitään mahda, Delta on paras. 70-80-luvun Fullsize GM autoista upein.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kylläpä herättää osmolintat keskustelua!!
    Erittäin hienoo. Saataisko pian nousuun tämän yhden maailman pitkäikäisimmän merkin arvostus täällä pohjolassa, jossa näitä upeita autoja on aliarvioitu jo tarpeeksi kauan. Mielipiteeni ei tietenkään ole täysin puolueeton, sillä onhan mulla pihassa sekä `79 98 Regency että `80 88 2D coupe royale brougham. Tallissa asuu lisäksi `78 Cutlass supreme coupe... Kaikki maailman olmostmobilistit yhtykää.....
     
  12. ripo

    ripo 1st gear

    no nyt kun tuo 88 on herättänyt näinkin paljon keskustelua, niin onkos monellakin tuommoista omituisuutta kun puolivinyyli katto. omassa 88:ssa on ja on muuten tosi oudon näköinen ratkaisu, eli katon takapäässä on vinyyli, mutta se loppuu ovitolpan kohdalle (4d sedan). onkohan tuo vinyylin etu reunassa oleva lista helposti irroitettavissa kun tarkoituksena ois poistaa tuo vinyyli jossain vaiheessa.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sen katon nimi on Landau , vanhaa korityyppiä mukaillen..
     
  14. ripo

    ripo 1st gear

    ai sil on noin hieno nimikin. mut jokatapauksessa aikomus ois riipiä se vinyyli pois, eli jos jollain on kokemusta tuosta hommasta niin neuvoja otetaan vastaan. lähinnä kiinnostaa ton keskellä kattoo olevan listan kiinnitystapa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ripo 2004-02-24 21:44 ]</font>
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiköhän se ihan liimalla ole kiinni..?
     
  16. -riku-

    -riku- 1st gear

    Deltan rekisteriotteessa on leima vielä märkä, mutta jospa tuo lämpimästi paistava kevätaurinko kuivattaisi sen :smile:
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Muuten, asian vierestä: 80-luvun oldsien peräkontin nostajakaasuiskarit(!) eivät tunnu kestävän.
    Onko kellään kokemusta iskarien uudelleen täyttämisestä tai voisiko nostosysteemin laittaa kokonaan uusiksii?
     
  18. -riku-

    -riku- 1st gear

    Allekirjoittanutta kiinnostaa sama juttu. Pumput ei pelaa. Mahtaiskohan käydä jotkut halvat standardipumput?
     
  19. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Nyt löytyi 1979 Royale Broughamin esite, josta todella näkee, että paketti on ollut saatavilla myös tuona vuonna.

    [​IMG]
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    -pari kertaa olen itse vaihdattanut ja eivät oikein kestä( eivät nyt maksakaan kovin hirveästi).Fisherin body manuaalissa oli ohjeet uudelleen täyttää ko. nostimet,jos oikein ymmärsin...
    Oikein lämpimänä päivänä nostimet näkyvät toimivan, muuten on vanha suksisauva apuna pitämässä peräluukkua auki.On muuten tuo sauva alkuperäinen varaosa, oli autoa ostaessa jo mukana!
     

Kerro tästä muillekin!