Oldsmobile Delta 88

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ++++++, 9.6.2010.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Pumpun alaosassa on edessä ja takana ruuvit ja hihnapyörän takana ylempänä se varsinainen säätöruuvi. Säätöruuviin pääsee käsiksi 14mm kiintoavaimella hihnan ja rungon välistä tai hylsyllä hihnan reiästä.
    Kiinnitysraudassa hihnapyörän takana moottorinpuolella on uloke jota vasten pumpun runkoa voi kammeta akselikaulasta vaikka isolla lenkkiavaimella kireälle. Siis sieltä hihnapyörän ja pumpun rungon välistä.
     
  2. esmi

    esmi 3rd gear

    itte kiristin molempia hihnoja,mut eivät ole kumpikaan hihna niin kireellä että ei käy laakereitten päälle, hihnapyörä laturissa tosi kulunnu mut ei oo noilla säädöillä ulissu puoleevuotee,pitää kai koputella puuta ku ei oo parii viikkoo tullu ajeltua ja lauantaina ajattelin vasta kurvailla!.Mulla ei muuten ulissu niin pahasti jos latasin akkua jos oli vaikka muutamia päiviä ajosta pois!.
     
  3. Juhizz_

    Juhizz_ 2nd gear

    Paljonkos tollasessa olssin 350:ssä on sytkän ennakko?
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kannattaa kokeilla eri säädöillä. Noita on eri puristussuhteella ja erilaisilla jakajan maksimiennakkosäädöillä. Isompi perusennakko parantaa käyntiä mutta lisää tyhjäkäyntipäästöjä. Liika maksimiennakko vähentää huipputehoa, samoin kuin liian vähäinen.
    Jos kuumana tökkii startatessa vastaan, perusennakkoa on liikaa. Siitä muutama aste takaisin.
    Jotain 12 astetta voisi kokeilla ja siitä ylöspäin.
     
  5. demonax

    demonax 1st gear

    No tehostimen hihnahan se oli mikä vinkui. Oli löysällä ja myös kulunut joten vaihtoon meni. Nyt on lataukset ok, pystyy pitämään valoja päällä ja puhallintakin samaan aikaan, aivan mahtavaa. :D

    Kiitokset kaikille vinkeistä ja avusta!
     
  6. taunusstyle

    taunusstyle 2nd gear

    mie tarttisin edelleen oldsiin ruosteettomat ovet eli 78 vuosimalli kyseessä :/
     
  7. Crash_

    Crash_ 2nd gear

    Onnea yritykseen löytää....
     
  8. taunusstyle

    taunusstyle 2nd gear

    no olipa myönteinen vastaus :odroll:
     
  9. Crash_

    Crash_ 2nd gear

    Itekki tarttis (ja miljoona muuta pikku pisteosaa tms...)...ei vaan löydä rapakon tältä puolelta. :lol:
     
  10. demonax

    demonax 1st gear

    Joku nyt mättää vieläkin sähköissä. Eli hihnat eivät enää vingu eikä luista, mutta ongelmana on yhä että jos pistän valot päälle, pitkät päälle, puhaltimen täysille, vilkut päälle, pakin ja painan jarrua, niin saan auton sammumaan. Eli tarpeeksi kun on sähkölaitteita samaan aikaan käytössä niin silloin käy näin. Autossa on volttimittari mistä näkee että jännite laskee mitä enemmän on laitteita päällä. Viisari heiluu myös kun vilkku on päällä.

    Onko tässä nyt joku maadoitusvika vai mikä? Uutta on akku, laturi ja hihnat, puola ja kaikki sytkäosat. Tarkoitus olisi uusia vielä akulta lähtevät kaapelit mutta olisi kiva tietää missä se vika tässä tapauksessa voisi olla?

    Kiertääkö laturilta lähtevä latausjännite virtalukon kautta vai mitenkä? En ole näistä autosähköistä vielä ihan perillä vaikka sähköalan koulutustakin on.

    PS. jos jollain olisi Deltaan sopivia peltivanteita myynnissä niin ostan pois!
     
  11. Cadillac390Man

    Cadillac390Man 3rd gear

    Riittääkö sulla laturin teho?
     
  12. demonax

    demonax 1st gear

    Laturi on muistaakseni 90 ampeerin niin luulis riittävän.
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Laturin kaapeli on yhdistetty konehuoneen johtosarjaan muovisuojan sisällä, siellä on muutamia juotosyhdistyksiä lataus -ja käyttövirroille.
    Kannattaa kokeilla että vedät kaapelin laturin nastasta suoraan akun plussaan, niin silloin ne yhdistyskohdat ohittuu ainakin latauksen osalta.

    Käyttövirrat on kierrätetty startin pulssanastalta, siellä on sulakejohdot valojen käyttövirralle ja muiden laitteiden käyttövirralle. Siellä saattaisi olla katki osa piuhoista. Tai sitten tulipellin läpivintiuliittimessä voi olla kosketushäiriö.
     
  14. Lintzi

    Lintzi 2nd gear

    Jos joku tietää historiaa,niin kertokoon: Delta88 -78, 2ovinen laikka-avo. Muutoskatastettu hervannassa -90 tai -91. Näille nurkille tuli vaasasta. Edellinen rekkari NG-687 nykynen CYH-78. Montako näitä on avoja Suomessa? Ainaki yks taitaa olla ton lisäks?
     
  15. Crash_

    Crash_ 2nd gear

    ^^ Taitaa olla se oranssi kyseessä ;)

    Itse en oo kyllä toiseen törmänny missään
     
  16. capri30S

    capri30S 1st gear

    Tiedän ainakin yhden keltaisen (tais olla aiemmin musta, HA-1 kilvellä)kaverin tallissa, ja sama kaveri noita tehnyt ainakin pari kpl, yhden jopa 2-ovisesta alkuperäsestä dieselistä.
    Ettei vaan olis aikanaan tehnyt ton oranssinkin, tai sitten sekin vaan on ollut sillä joskus..
     
  17. Lintzi

    Lintzi 2nd gear

    Juu siitä ha-1:stä oon kuvia nähny, ja juurikin sitä meinasin tossa aikasemmin. Lienee tarpeetonta tarkentaa että alunperinhan toikin on ollu 4 ovinen tiisseli,varmaan vielä joku vanha taksi...
     
  18. capri30S

    capri30S 1st gear

    Jees, ja se HA-1 on kanssa vanha rakennelma jo, ja se alkuperäisestä 2-ovisesta tehty joskus 2000-luvun alkupuolella, eli on noita ainakin 3 tässä maassa, ellei enemmänkin. Täytyykin kaverilta kysyä aiheesta, montako se noista on tehnyt.
     
  19. Lintzi

    Lintzi 2nd gear

    Kysy ihmeessä! Aika rohkeesti on kyllä aikanaan sahattu katto pois,kun ei oo mikään mahdottoman vanha auto ollu sillo,12-vuotias. Tietysti jos se on oikeesti ollu taksina,ni oisko ollu vähän kulahtaneessa kunnossa... :D
     
  20. tammercity

    tammercity Gearhead

    Pirkanmaa, Vesilahti 2oo7
    [​IMG]

    Hausjärvi 2008
    [​IMG]

    Ylöjärvi 2008
    [​IMG]

    Tossahan sitten kans toi HA-1..
    [​IMG]

    Sanomattakin selvää, että kuvat ja tiedot röyhkeästi pöllitty nettiautosta.. itselläni ei juurikaan tekemistä kyseisten autojen kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!