Oldsmobile Delta 88

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ++++++, 9.6.2010.

  1. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    Omassa deltassa on joskus kone vaihdettu (chevy 350 nykyään) ja asentaja jättänyt vaihteiston kyljestä sähköpiuhat pois. Mikä tarkoitus sillä yleensäkin on? Ylivaihteen kytkentä?
     
  2. Crash_

    Crash_ 2nd gear

    Menee hieman OT mutta tuolla oli maininta et tiettyjä kirjain yhdistelmiä ei ole jaettu mm RIP. Mä oon nähny mustan volvon jossa rek RIP-4
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Mikä loota?

    Todennäkösesti turbiinilukko
     
  4. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    Ainiin. Laatikko on siis th200 4r. Joskus viime kesänä kytkin sen paikalleen. Tuntui auto olevan raskaamman oloinen käynniltään. Turbiinilukko ehkä saattaisi selittää 15l sadalla kulutuksen maantiellä.
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Turbiinilukkohan nimenomaan laskee kulutusta.

    Ja miten sen kytkit? Ei se toimiessaan vaikuta käyntiin
     
  6. Marklin

    Marklin Gearhead

    [quote="Crash_"

    Menee hieman OT mutta tuolla oli maininta et tiettyjä kirjain yhdistelmiä ei ole jaettu mm RIP. Mä oon nähny mustan volvon jossa rek RIP-4[/quote]

    Jeps, olet oikeassa.
    Lisätietoja löytyy kilvet.com / haku
    Nämä kilpijutut ei tosiaankaan ole aivan yksiselitteisiä, mutta tässä tapauksessa lienee Volvoon ostettu kyseinen kilpi.
     
  7. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    En tehny muuta kun laitoin liittimen kiinni :/ pitäiskö lukon toimia muissa kuin maantienopeuksissa?
     
  8. Crash_

    Crash_ 2nd gear

    Pistetääs pieni haaste deltojen omistajille.
    Itse jätän pari kylälenkkiä ajamatta ja laitan muutaman euron jonoon. Ai ku ois aikoinaa ollu vastaavaa ku olin nuori.

    https://www.facebook.com/nuoriradalle?fref=ts

    "NUORI RADALLE yhteisön tarkoitus on saada nuoria joilla ei ole taloudellisesti mahdollisuutta päästä mukaan autourheiluun kuljettajana. Projekti on tarkoitettu alle 18 vuotiaille autourheilusta kiinnostuneille nuorille. Haemme sponsoreita kulujen maksamiseen. Kuluja syntyy kilpa-auton ostosta, bensoista, mahdollisista osallistumismaksuista. Kuljetukset paikan päälle ja pois hoituvat ylläpitäjän yrityksien toimesta.

    Aluksi toiminta alkaa Rokki-Rallin harrastamisesta, sponsorien riittävän löytämisen jälkeen voimme katsoa myös muita lajeja. Rokki-ralli on rallycrossia jossa kuitenkin junior lukassa on kosketuskielto. Alaikäiset tarvitsevat huoltajan kirjallisen suostumuksen.

    Projektin vetovastuussa on tapahtumajärjestäjä Laaxon Sheikki t;mi (perustettu jo vuonna 1998) jonka tilille lahjoitukset sponsoreilta kerätään. Tältä samaiselta tililtä maksetaan kaikki kulut. Kuluista ei hallinollisiin kuluihin ohjaudu yhtään senttiä, vaan joka ikinen sentti käytetään nuorien pääsyyn radalle. Eli mitä enenmmän lahjoituksia sitä enenmmän nuoria pääsee radalle.

    Jokainen sponsori tullaan mainitsemaan sivuilla lahjoituksen suuruuden kanssa. Myös jokainen kulu tullaan ilmoittamaan tällä sivulla.

    Tämän projektin tarkoitus on olla avointa ja läpinäkyvää.

    Kuljetuskustannuksia ja hallinnollisia kuluja ei ole vaan kaikki kulut koostuu materiaaleista joita ostetaan."
     
  9. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    naapurin kölville pitäis löytää takavetonen rassi peltoralliin. maks hinta 200e.

    niin ja asiaan, sopiiko 14 tuumaset pyörät cutlassista deltaan myös eteen vai ottaako jarrusatula kiinne.

    pitänee laittaa huomenna ne alle ku olssi on jo lavetilla muttei tänäehtoona viittitty ryynätä. :rotfl: taas köyhää prolee kusetetaan menee hyvä bronko2 ja pari muuta vaihossa. :eek:
     
  10. Crash_

    Crash_ 2nd gear

    Hei Lintzi eikös sul ollu 14" rinkulat siinä porkkanassa vai muistanko vääräin?
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Venttiilikoneistosta riippuen 4 vaihteella vaan. Joissain kai menee 3 ja 4 vaihteella? Fiksummat kertoo, mut ei pitäs mennä ainakaan muilla 1 ja 2:lla, siitä oon varma...
     
  12. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    Tänään selvittelin asiaa ja ajattelin tehdä uudet johdotukset vaihteistolle. Saakos suomesta johtoja ja muita mitä tarvitaan valmiina sarjana vai meneekö omaksi näpertelyksi?
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Riippuu vissiin millasen rakennelman meinasit tehä. Vauhtiputkat myy noita katkaisimia ainakin. Täältä oodeelta Mudracer nimimerkki ainakin myi mulle alipainekatkaisijan, siltä vissiin niitä löytyy myytäväksi asti.

    Itsehän rakentelin Cutlassiin ton turbiinilukon. Tuli melkonen rakennelma, yhden releen maadoitusta ohjasi laatikon painekytkin, toisen releen maadoitusta tuo alipainekatkaisija ja sit jarrua painaessa vielä kolmas rele katkaisee virran kulun turbiinilukolle.

    Periaatteessa jos on oikeanlainen tai jos vaihdat jarrupoljin katkaisimen, sillä saa yhden releen pois, ja sit jos laitat sen alipainekatkaisijan ohjaamaan releen herätettä niin koko rakennelmaan tarvitaan vaan yks rele.

    Mä ite laitoin alipainekatkaisijan ohjaamaan vaan releen maadoitusta, kun en ollu varma et kestääks se olla heräte puolella, voi kestää ihan hyvinkin.
     
  14. Lintzi

    Lintzi 2nd gear

    Joo 14" mangelssit, ja kaverilta lainasin viime leimalle lutcassin 14" peltivanteet(etupäähän), hyvin mahtu.
     
  15. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    kiitokset dementeddylle vanteista, pitänee nyppästä ne alle ku tuo lossi on pihassa jo.
     
  16. dean77

    dean77 1st gear

    Anteeksi nyt sit vaan,mutta tarkotin vuoden -79 enkä -50-60luvun kilpiä.enkä yleensä.mut ei tarvi jatkaa asiaa enempiä.mun tiedot on ihan mobilistikerholehdestä peräsin et tuskin on soopaa... :odroll:..nii et kilvet mitä taksideltoissa on ollu ei kuulu tänne sit sanoo niistä mitään..joo-o.
     
  17. Marklin

    Marklin Gearhead

    Tokihan voimme keskustella täällä Deltojen kilvistä ihan niin paljon kun haluamme, oli ne sitten takseja tai ei.
    Kommentilla "tää nyt menee enemmänkin kilpi- eikä Deltajuttuun" tarkoitin omaa viestiäni ja ilmeisesti otin siihen liian laajan lainauksen taksien kilvistä ja niiden historiasta.
    Missään vaiheessa en väittänyt, etteikö tuo tieto pitäisi paikkaansa ja tuon lainaukseni viimeisessä lauseessahan kerrotaan juurikin vuoden 1979 Oldsmobile-taksista KA-27. :odroll:
    Totesin vain, että vastaavia kilpiä on jaettu muihinkin kuin takseihin.
    Esimerkiksi tiedän HA-kilpisen Olds Custom Cruiserin sekä ´67 Chevellen, KA-kilpisen ´67 Impalan (2D) ja TA-kilpisen Chevy Vanin.
     
  18. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    Kiitos Pas(i)kiainen. Löysin netistä tämmösen: http://m.ebay.com/itm/331298953893?nav=SEARCH:

    Oliskos tossa kaikki tarvittava? Ainakin alipainekytkin, liitin laatikon kylkeen ja oiskos toi yks jarrupolkimelle johdot.
     
  19. hla

    hla Gearhead

    Alkuperäisessä viestissä meni se pieleen, että siitä sai käsityksen kaikkien taksien olleen tuohon aikaan LA,UA,VA,TA,HA,AA,MA,XA jne. kilpisiä. Niinhän se ei ollut, vaan eurot ja japsit oli tavallisilla kilvillä. Deltat ja Aspenit jne. sai noi lyhyemmät kun niihin ei mahtunut pidemmät.

    80/90 taitteessa moni Van,James ja Pajero sai tota sarjaa olevat kilvet. Myös muutama silloin rekisteröity vanhempi harrasteauto sai tuollaiset. Myös muutama taksi sai UA-kilvet tällä seudulla ´88-89 (2 Capricea, mut yks oli tavallinen 200d...).
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Joo, toi on parempi ku on kahella nastalla toi laatikon painekytkin, ilmeisesti se kytkee siis silloin kun on nelonen tuvassa, eli voit laittaa releen maadoituksen alipainekytkimen ja tuon kytkimen kautta.

    Ihan kätevän näkönen setti. En osaa sanoa onks toi alipainekytkin säädettävää mallia.
     

Kerro tästä muillekin!