Oldsmobile Delta 88

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ++++++, 9.6.2010.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    1978 oli optionina 190 hv. Revipä siitä sitten vertailumoottoriin mitään tehoja, mietin siis näitä uusia ruiskukoneita... joitain 455-koneitahan sai toki niitäkin olemattomilla tehoilla tehtaalta, joten niissä ei ole mitään pulmaa. Tai sitten ahdettuna saa olla ahtopaineet tosiaan jossain 0,1 bar luokassa. Käytännön ja järjen kanssa ei tarvi olla mitään tekemistä kuitenkaan, sillä otetaan 20 vuotta vanhempi '50-luvun Oldsi, niin kyllähän sellaisessa oli tehtaaltakin 300+ heppaa (brutto, mutta mitä väliä) ja sellaiseen siis saa pistää ihan mitä vaan keulalle.
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Olds Faq sivuiltahan sekin tieto löytyy!
    The 403 was made from 1977 to 1979 and used across the Buick, Olds, Pontiac and Cadillac vehicle lines. It was also used in other applications like motor homes, boats and some industrial applications. It was sort of meant to replace the previous use of big block engines in the BOP line. Stock specs on a 1977-79 403 are: 185hp@3600 RPM, 320ft/lbs torque @2200 RPM, 4.351 x 3.385 bore/stroke, 8.0:1 compression ratio.

    Tollanen limppu odottaa kasausta mullakin. Koneeseen vaihdetaan toiset kannet tai höylätään 1,5mm omista pois ja jotain muuta pientä kilkettä laitetaan niin eiköhän alkaa emännän vani vääntämään mukavasti :p
     
  3. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Kiitti!

    Ei, kun tossa pitäis saada leimattua pikkasen piristetty 455, niin kyselin vertailutehoja.

    Saikos sitä sitten 20% virittää eli 222 hp sais tulla (tod. näk. 450 hp lähempänä). :odroll:
     
  4. Holley

    Holley Gearhead

    Eihän sitä enää sitten saa virittää. Rekisteriotteeseen voi tulla merkintä esim. alkuperäisestä kaasarista tms. Tämä on niin hiton älytöntä, kun kuka tahansa saa vaikka 350-koneesta sen 500 hv, mutta jos yrität laittaa, sanotaan nyt vaikka LT1:n 260-heppaisena, jollainen on samnalaisella rungolla olevassa Impalassa '94-'96, niin joku nyky-Trafin käytäntö on, että Chevrolet ei ole Oldsmobile ja siten ainoa vertailukone on tuo 403. Joka minusta edelleen oli vuonna 1977 185 hv ja vuonna 1978 190 hv, noin saivarteluna. Eikä ole netistä katsottu, vaan kirjasta American Encyclopedia of American Cars 1930-1980. Näyttänyt ainakin tähän asti oikein tiedot. Vanhan liiton koneissahan asioilla ei ole yhtään mitään väliä, mutta jos jotain uudempaa ruiskukonetta tekee mieli, niitä kun ei ole minään 140-heppaisina versioina '70-luvun puolivälistä ja joissakinhan lukee kissan kokoisilla kirjaimilla koko koneen tyyppi. Jos rakennat ahdettua konetta, niin dynolaputhan sinä tarvit, jos esim. rakennat ahdetun koneen.
     
  5. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Tarviihan vaparistakin dynolaput.

    Olisko kellään n. 220 hp isolohkon lappuja?
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    ?? Siis eihän nyt sentään tarvi, jos sanoo koneen olevan alkuperäinen?! Jos pistää vuodelta 1975 olevan 455 koneen, vaikka Oldsista, niin siinä on 190 heppaa ja that's it. Eihän dynotestejä mikään laki velvoita tekemään, jos autoon moottoria vaihtaa! Toki se kone pitää numeroiden perusteella rimmata, eli jollainhan se pitää kertoa, minkä koneen siihen autoon on kupannut. Sen sijaan taas yksi kuolleena syntynyt ajatus on ostokuitti moottorista, jota sitäkin kysytään. Jos ostat jostain rompetorilta yksityiseltä moottorin, niin eihän siitä mitään kuittia saa tietenkään!
     
  7. ++++++

    ++++++ 3rd gear

  8. Temutin

    Temutin 1st gear

    Nostetaas olssi keskusteluakin ylöspäiten välillä... onko edistystä tällä rintamalla??

    itse saanut taas muutaman paikan tehtyä runkoon http://kuvablogi.com/nayta/2959933/

    seuraavaksi sitten puhallukseen ja vielä boxaa nuo helman sivut kiinni sais vään runkoon jäkyyttä lissää + täytyy saumoja jäykiste heppailla..

    onks kukaan paininunnanninna tuon katto verhoilun kanssa.. se "runko" mikä siinä on niin on halkeillut ja menettänyt muotonsa takaata.. ottaa pää kattoon kun istu takana... oiskos ideoita??
     
  9. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Toi näyttää niin tutulta.

    Ite tehtiin raaseriin vuonna 2007 auto atomeiksi ja runko korjaukseen ja puhallukseen sekä maalia päälle. Sitten vielä toukokuussa radalle.
     
  10. Temutin

    Temutin 1st gear

    :lol: raha ja aika on tässäkin taas hidasteena mutta kokeillaan jos sen joskus sais ajoon
     
  11. Temutin

    Temutin 1st gear

    mites missä teillä on ollu toi optio-koodi lista autossa? tainnu meikäläiseltä hävitä aikojen saatossa... ja mites tuo laatikko kun on ollu 5.7 dieselillä nyt oli ostaessa tuo 307 ja th400 onko alkuperänen lodju??
     
  12. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Onko tuon katto maalattu vai vinyyliä?
    Ylempi kuva, siis.
     
  13. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - TH 200
     
  14. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tai sitten Th350? Mulla on 1980 diesel farkussa moinen ollut tehtaalta lähtien. Luultavasti myös sedaniinkin on moista saanut?
     
  15. tammercity

    tammercity Gearhead

  16. Temutin

    Temutin 1st gear

    eli meikäläisellä on jostain muusta vehkeestä nusastu lodju... siitä varmaan löytyypi jotain numeroita kyljestä...
     
  17. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tai koko tekniikka on nusastu "C-10 Scotsdalesta". Meidän vempeleessä oli tehtaalta 350 D + th400 + 12 bolt lukkoperä 3,42 ruuvilla.

    Onko koneessa kynä- vai kierresuuttimet? Pikareissa oli karuun loppuun kynäsuuttimet, kun ha:t siirtyivät kierresiittimiin 1980..

    Edit: siis 307... Joo taitaa olla "sieltä täältä" kasattu tekniikka..
     
  18. Temutin

    Temutin 1st gear

    mutta olikos tuota BOP jaollista 400 sitten muissa vehkeissä kun painavissa autoissa?? tuohon oli just tehty remppaa kuitin mukaan 1700egellä tosin osa siitä töitä.. mutta katotaan miten se kestää sbc:n perässä...
     
  19. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Omassa autossani avaamaton TH 200, alkuperäinen:
    31 vuotta vanha. Siis dieselissä.
     
  20. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Mitens toi '78-'79 diisselin 8,5" perä 2,41 välityksellä kestää piristetyn 455:n perässä kiusaamista?

    ... ilmeisesti alkuperäiskunnossa ... :odroll:

    Onkos tohon kalliskin lukkolevyjen uusinta?
     

Kerro tästä muillekin!