Oldsmobile Delta 88

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ++++++, 9.6.2010.

  1. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Onko se nyt noin suuri ilo kun pääsee Delttalla linja-autosta ohi? :D

    Tais olla 260 diesel kun noin kova tapaus oli ohitus :rotfl:
     
  2. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    On ainakin farkuissa. Liittimet on auton sisäpuolella kojelaudan alla jossain piilossa siellä nurkassa. kaiva kaiva, kyllä ne löytyy
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    04.06-1979 käyttöönotto ja näyttää olevan nykyään liikennekäyttöpoistossa eikä katsastettu :soosoo: tälle vuotta. Onnex on 350Bensa alkuperäisen tiisselin tilalla 8) :Kätevää tää auton tietojen selvitys 16400 numerosta.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Siellä voi olla mikä moottori vaan, munkin papereissa lukee 350 bensa vaikka on 307.

    Sinällään kiva että tonne saa pistää 403 laillisesti kun kyllästyy 307
     
  5. pikileka

    pikileka 2nd gear

    Kaverilla ollessaan siinä alkoi alakerta kalkattamaan. Voi olla että seuraavalla omistajalla on mielenkiinto loppunut tai onprojekti kesken ja siitä johtuen on leimaamatta.
     
  6. Marklin

    Marklin Gearhead

    Tämmöinen ´79 tuli pari viikkoa sitten hankittua.
    [​IMG]
     
    Crash_, Holley, Jape105 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Marklin

    Marklin Gearhead

    Kun tässä nyt olisi tarkoitus talvi Deltalla suhata, niin uudistetaanpa tämmöinen kysymys etenkin nastagummien osalta.
    Tuolloin alunperin ei juuri vastauksia tullut.
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    Lienen jo vastannutkin, mutta vastaavalla sedan-Capricellahan ajelin ihan normipeltivanteilla, kromikehillä ja 235/75x15" nastarenkailla. Autossa oli poliisijouset, korkea alusta ja siksikin ne isot pyörät sopivat hyvin pyörimään. Huomasin joka tapauksessa ison eron farmarin ja sedanin välillä: eihän mulla stw-Buickissa mitään nastoja ole ja homma pelaa ihan hyvin, mutta Capricella oli melko levotonta kylkimyyryä nastattomilla jenkkirenkailla. Kun pirteämmällä crate-moottorilla sen kyllä sai pysymään jatkuvassa luisussa niillä nastoillakin...

    Marklin, tuo autosi näyttää ehdottoman hyvältä! Olen päätynyt siihen, että se on just' tuo 1979 kaikista paras, maskissa pystyt "rivat" tekevät sen pisteen i:n päälle ulkonäössä ja takavalothan ovat nimenomaan näiden '78-'79:n paras juttu.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Itte olen vetänyt 3 vai 4 vuotta ympärivuoden tolla omalla delttalla. Ens talvena en aja kun pitää vähän fiksailla kaikkia mitä on hajoillut. Tuulilasin karmit täytyy hitsata ja rungosta vaihtaa osa. Löytyskö keltään rungon osia 80 malliseen?

    Orggis koko 225/75/15 renkaat on alla kesärenkaina ja talvirenkaat oli jotkut pienemmät, olisko 215/70/15 peltivanteet ja kromikehät kesällä ja talvella. 235/75/15 otti mulla ainakin kiinni kun käänsi täydet. Tosin mulla sellaset jouset kun kuuluu kun uudet ostin ja auto kulkee vähän perä ylhäällä niin kun kai kuuluukin?

    Tosi hyvä talviauto, looginen liikkeissään. Lämmityslaite on suolesta jos se malli missä ei ole ollut ilmastointia alunperin ja niillä kojelaudan alla olevilla vaijereilla ohjaillaan niitä raitisilmaläppiä. Kuka lie kännissä totakin ollut suunnittelemassa, tai sitten multa puuttuu sieltä jotain osia. On ainakin umpisurkea.
     
  10. Marklin

    Marklin Gearhead

    Kiitokset Holleylle kehuista.
    Miellyttää omaakin silmää sen verran paljon, että epäsiisti sisustus ja pienet puutteetkin autossa sallitaan.
     
  11. Crash_

    Crash_ 2nd gear

    Omal romul jo vissii 3 talvi? tulossa. 225/75/15 nastat alla. En lähe kikkailee m+s kiekoilla.

    Oma puhaltaa hyvin lämmintä, tosin epäilen et jotain uupuu koelaudan sisältä nii nää räppänät jokka on keskel koelautaa tullu teipattua talveks umpee, pukkaa meinaa kylmää sieltä vaikka laittas kuumaa puhaltaa.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Mulla ei niihin mene edes putkea. Center ventin kun avaa puhaltelee kojelaudan sisään......
     
  13. Marklin

    Marklin Gearhead

    [​IMG]

    Näitä ´77 Pace Careja ei taida olla Suomessa ainuttakaan, vai ..?
     
    Muokattu: 25.8.2017
  14. Crash_

    Crash_ 2nd gear

    Nostetaas vähän ja samalla hihkastaan. Muutama kesä sitten saatiin peräti 5 delta 88;sia samaa riviin (78-79vm) no nyt koitetaan uudestaan eli deltat riviin järjesty -- > https://www.facebook.com/events/1271592949546722/?fref=ts

    [​IMG]


    Ja porkkanana tarjoon et jos joku tarttee korjausopasta nii nappaan mukaan eli deltalla paikalle saat napsii kuvii tästä opuksesta (en myy enkä anna mukaan lainaan) [​IMG]
     
  15. esmi

    esmi 3rd gear

    Eiköhän sitä paikalle tulla!,ainakin yellow cabillä,jos en eksy kenenkään muiden autoihin!
     
  16. pikileka

    pikileka 2nd gear

    https://www.nettiauto.com/oldsmobile/delta/8824360
    Nykyään tossa kuosissa. On tulossa takaisin ajoon koneremontin jälkeen.
     
  17. Marklin

    Marklin Gearhead

    Tuommoinen tarina erään Deltan vaiheista löytyi nettiseikkailujen lomassa: http://pjkuona.mbnet.fi/oldsmobile.htm

    Mikähän on nykyinen tilanne / kohtalo ?
    Mielenkiintoinen yksityiskohta kuvissa on tuo varaosiksi ostettu ´79 403:lla koneella ja mustilla kilvillä.
     
    esmi tykkää tästä.
  18. rane58

    rane58 Gearhead

    Delta 88 NK-137 vm-72 tummansininen vaalea katto. :cool:
    -Kenellähän nykyään....? o_O
     
  19. Crash_

    Crash_ 2nd gear

    [​IMG]
    Viime lahti cruisingeista. Päijät-häme+oulu edusti :D
     
    esmi ja rane58 tykkäävät tästä.
  20. Marklin

    Marklin Gearhead

    Meillähän sitten kävi sillä lailla hauskasti, että Haapsalun reissun jälkeen Delta ei enää suostunut käsittelemääm muita vaihteita kuin parkki, pakki ja vapaa.
    Viikon päästä Forssaan Oldseja ..?
     
    Muokattu: 31.7.2017

Kerro tästä muillekin!