Oldsmobile Delta 88

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ++++++, 9.6.2010.

  1. Temutin

    Temutin 1st gear

    minäpä taas rohkeeena päivitän tätä... http://kuvablogi.com/blog/30388/1/
    lisätty kuvia ja suurinpaan osaan myös jonkunmoiset kuvatekstit.. kuvat vaan ei ole järjestyksessä...

    mites muilla delta projektit edistyy??

    täällä ois koppa tyhjänä .. pitäis saada se tässä lähiaikoina grilliin pyörimään..
     
  2. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Meillä on jo otettu penkit ja matto pois. Yllätys, yllätys, löytyi paikkoja, joissa ei ollut ruostetta (eikä metalliakaan). Ihmeellinen vaikutus tolla maantiesuolalla 30 vuoden käytöllä. :eek:

    Sen lisäksi pitäisi vielä tekniikka vaihtaa 350 => 455 ennen maanantaita, jotta saisi korjaamolle toimivan tekniikan puslien vaihtoon. Koska tossa 350:ssä toimii 1. sylinteri ylimääräisenä vesipumppuna. :mad:

    Ja tottakai pitäisi saada Hot Roddiin leima paperiin sekä kruisailuihin.
     
  3. Temutin

    Temutin 1st gear

  4. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Kyllähän nuo vanhat Deltat ovat komean näköisiä.
    Tuossa omassa pihassa autoni ei näy kunnolla, mutta joskus parkkipaikoilla ihmettelee oman auton siroutta kauempaa verrattuna esim. nyky muovikromi möhkäleisiin.
    Ja hemmetin mukava ajettava oldsi on.
    Tuossa kuriositeettina, menin vaihdattamaan autoni renkaita uusiin, vanteille. Vaihtaja kysyi haluatko valkosiivut sisäänpäin...?
    Ihmettelin kysymystä, mutta kuulemma useat eivät halua pröystäillä valkosiivujen kanssa.
    - Että semmoista!
    :eek:
     
  5. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Voi helevata... :odroll: -Monikin etsii epätoivoisesti valkosivurenkaita....

    Ps. Alleviivaukset minun tekosia. :wink:
     
  6. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Vinyyliä...
     
  7. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Tollanen 9. sukupolven 1977-1985 Delta 88 kiinnostas.
    350cid alkuperänen teho n. 160hp.
    Mites helpolla tuota saa piristettyä?
     
  8. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Onko tuo määritelmä 9. sukupolvesta virallinen?
    - Eikö esim. v. 1980 autot ole ratkaisevan erillaisia kuin esim. edellisen vuoden?
     
  9. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Ei voi tietää.
    Jostakin wikipediasta tuollainen tieto sattu löytyy.

    No tarkennetaan. Tollanen 78 malli kiikarissa 350 koneella.
    Ensi projektiksi ajattelin. Varmuudella hommaan katsastetun vehkeen ettei menis heti liian vaikeeks.

    Haaveena olis istuttaa LS1 katteineen päivineen. Mutta tehot taitaa hangata vastaan muutoskatsastuksessa.
     
  10. Holley

    Holley Gearhead

    No ei voi sanoa ratkaisevan erilaisiksi! Toki 1977-1979 ovat yksiä ja 1980-1985 joitain eroja, mutta enemmän kyse on faceliftistä, sama runko ja varsin sama korikin. Oldsillahan oli niin kovin pitkään tuo "Delta 88" nimi käytössä, että voitiin tosiaan puhua ties kuinka monennen polven Deltasta. On aika jännää, että johonkin vuoden 1957 Oldsiin ei ole mitään ongelmaa muutoskatsastaa vaikka minkä tehoista konetta( 277 heppaa verrokkiteho), mutta sitten kun laitat pirteää vähäpäästöistä konetta uudempaan, se ei ole läpihuutojuttu. Toisaalta taas saat laittaa esim. 455:n pelkällä muutoskatsastuksella (vertailumoottorina kun toimii orggis 403) ja hyvin mitättömin tempuin sellaisessakin on 400+ nettoheppaa - ja varsin miehekkäät kulutuslukemat (ja päästöt). Hyvä Suomi! Eka autoksi Delta 88 normi-350:llä, jossa on joku aluimusarja, Holley ja peltisarjat ja maltillinen nokka, on varmasti tehokas ja toimiva laite, jos kohta LS1 ja vaivannäköä leiman saamiseksi olisi paljon fiksumpi lopulta. Kun aloittaa ehjän auton kanssa, pääsee edes vähän pehmeämmän laskun tekemään tähän suohon.. eikun harrastukseen.
     
  11. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Jaarittelen vielä tuosta erosta: onhan keulan madallus ja "perän" vaihto kuitenkin suuri asia, mutta ehkä tuo "ratkaiseva erillaisuus" oli ylilyönti :)
     
  12. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Meillä on 429 hp & 600 Nm +.030" 455 (461) ja hyvin saatiin leimattua '78 malliin (tosin vakiona). Kulutus on maltillinen maantiellä (22,3 l/100 km ja 2,41 välitys (tosin joku vois päästä vieläkin pienemmällä kulutuksella)). Kaupungissa 30+ l/100 km, tosin aika useasti suht rivakkoja valolähtöjä reenatessa sekä savumerkkejä annettaessa sekä "mopoautoja" kiusatessa.

    Pitäis lauantaina käydä Alastarolla ottamassa mustaa valkoisella varttimailin ripeydestä. Tavoitteena on rikkoa toi laiskan pikkulohkon aika parin vuoden takaa (17,5 s & 128 km/h). Hypitään riemusta, jos menee alle 15 s.
     
  13. Holley

    Holley Gearhead

    Tämä on se pointti. Eihän kukaan voi edellyttää, että ajat konttorille aina dynolappu kourassa, kun vaihdat vähän nokka-akselia ym. Mutta jos koneen päällä lukee kissankokoisilla kirjaimilla joku "LS4" tms. nykykoodia ja katsuri ottaa uusimma Autobildin ja huomaa, että joo'o, tossahan se Corvettessa näyttää olevan 450 heppaa tehoa, niin mitä sinä sitten teet "190+10%"-vertailumoottorin kanssa? Toisaalta jos nyt oltais ikäänkuin vihreitä ja huolissaan korrektisti ympäristöstä, niin eikö luulis olevan fiksumpaa laittaa autoon uuden tehokkaan koneen, kuin wanhan liiton ränttätänttäkoneen? Ei Trafin mielestä!
     
  14. rs

    rs 1st gear

    taka aksila

    olisko teillä delta miehillä jäänyt ehjää lukollista perää?? jos on niinmie voin ostto poies!
     
  15. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  16. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    On, mutta takalamput ovat uudempaa mallia kuin v. 1980.
    -Kumma , kun nuo koko peittävät pölykapselit ovat vielä paikallaan, yleensä ne ovat siinä kunnossa, että eivät pysy kiinni.
    Näkyy olevan edessä nuo oranssiin vivahtavat vilkut, ne kai pitää Suomen Kekkoslaviassa vaihtaa valkoisiin, jos auton aikoo tänne ostaa...?
    -Mutta hienolta näyttää!
    - Hintakin vain jotain 5700 euroa, tai jotain.
     
  17. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Re: taka aksila

    Ei uskalla varaperää antaa pois, jos sitä joskus vielä tarttee itse. :poff:

    Mikäs on isoin boorimäärä tohon 8,5" 3 gen lukkomurikkaan? Ja mistä sais edullisesti?

    Saakos jostain pulttilaippa-akseleita ko. murikkaan (muualtakin kuin Karpiolalta)?

    Strangelta saa ainakin 33 boorista spoolia.
     
  18. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Katuraketti on nyt testattu Alastarolla.

    Paras aika 14,742 s & 148,55 km/h.

    ...ja ex raaserin paras aika katukunnossa katurenkailla (BFG) oli 13,762 s & 157,9 km/h...

    Mitens muilla on mennyt varttimaili?
     
  19. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Piti ottaa taksi huoltoasemalle, auto oli renkaiden vaihdossa.
    -Vanhahko taksimies katsoi autoani ja sanoi jotenkin haikeasti, "Vanha kunnon Olds Delta 88".
    - Ja sentään oli uusi mersu hänellä taksina.
    :(
     
  20. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Kyllä minäkin ajelen ennemmin wanhalla Delta 88:lla kuin uudella Mersulla. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!