Oldsmobile pikkulohkon kannet #2

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja fixson, 22.11.2024.

  1. fixson

    fixson Gearhead

    Jenkkilän puolelta yllättäen ei löytynyt suuremmin tietoa kansista, olisiko arvon foorumin väellä tietoa 2 valukoodilla olevista kansista.

    Pikkulohkon kannet kyseessä, kun valumerkki on numeraalinen. Moottorissa on kärjellinen sytytys, joka ajoittaa ainakin sen puolen 1974 tai vanhemmaksi. Jakajan päiväys vuodelta -74.

    Lohkossa valumerkki 350, joka tuli markkinoille 1968. Joten oletettavasti kannet ovat 68-74 väliltä, jos ovat kyseisessä lohkossa olleet kiinni tehtaalta lähtien. Muuten moottori on tehdasasussaan ulkoisesti, kaasarina quadrajet. Smog-kannet oletettavasti?

    Mitään ihmeellistä ei kansista olla hakemassa tai virittämässä. Lähinnä varmistustietoa tarpeesta lyijynlisäaineelle gason joukkoon etsimässä.
     
  2. Tossa jotain:

    1965 #2 Heads

    1965`Olds Small Block No.2# Heads,Special Factory 3/8" screw-in Rocker Arm Studs(Chevy Style)for a "fully adjustable" Performance"Valve Train"(Allows** "racing style" solid lifter,Zero clearance lashing of a hydraulic Valve Lifter,the pushrod "Pre-load",which allows a Higher engine RPM for maxium HP,- before Valve Float &lifter Pump up)..these are the rare High Compression(9.5:to 1) Combustion Chambers with smaller 60cc squish -with some mild decking for higher engine compression ratio (10:00 -11:00 to 1)giving a very streetable HP performance boost on High Octane Gas -(Stock Head Specs: Intake/Exhaust Valves(1.875"/1.56)" Race Machine Shop recently rebuilt(by "Farmer Automotive Machine&Race Shop",in Webster NY)with fresh "3 angle" Valve Job,Guide Work,Shimmed,Seals,"Cylinder Head" Deck Resurfaced Flat(Heads never used in plastic customer "Dust Bags" never used or installed on engine ready to install )these mid-1960`s HP Olds Heads are very good for early Olds 350-330 engines --OR**with Head Bolt mounting Holes "machine shop" bored slightly oversize to 1/2"head bolts ,they can be successfully mounted &used on a typical late 1970s-80s Olds 307-403 for a big performance pickup boost (these late 70s-80s Olds engines came "stock" with very small valves, low compression head chambers ,a very low Horsepower rated "Smog&Street Bog heads"..) Like New- "Never installed" $395 or Best Offer-
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Oldsmibile faq sivustolta löytyy tietoa Oldsmobile koneista. 2 kannet kuuluu 330cid koneeseen! Guugle käänti tekstin

    koodia
    Vuosi(t) CID CC- numero Huomautuksia
    1 '64 330 385101 Käytetyt KEINU-AKSET
    parit PEDESTALSissa.
    2'65 330 ?????? Kaikki V-8:t käyttävät nyt PEDESTALSia.
    3 '66 330 60 389 394
    4 '67 330 60 394 497
    5 '68 - '69 350 64 397742 Erinomainen ehdokas käytettäväksi tänään.
    Hyvä virtaus ja korkea puristus.
    6 '70 350 64 403859 W-31:ssä oli suurempi 2 000 sisäänotto. '69
    W-31?
    7 '71 350 64 409147 W-31:ssä oli suurempia [2 000] venttiilejä.
    7A '72 350 64 409147 'A' on alaindeksi, kuten ¼"
    korkea, 7-luvun oikealla alapuolella,
    kuten | 7 A.
    8 '73 - '76 350 79 411929 Sumupäät. Siinä on valtava bb-kokoinen 79cc
    kammiot, jotka tuottavat huonon puristuksen
    suhteet ilman äärimmäisyyksiä
    korvausta.
    10 '76, '77? 260? 57 550362
    2A '76 - '81 260 554715 Helppo tapa tunnistaa 260-moottori.
    3A '77 - '80 350 75 554716 1/2" pultinreiät.
    4A '77 - '79 403 83 554717 Sopii 4A- tai 4B-lohkoon, ymmärrätkö?
    Helppo tapa tunnistaa 403. 1/2" pultinreiät.
    5A '80 - '84 307 64 3317
    myös -85???
    6A '85 - ?? 307 67 5844 Muut kuin ECM:n kanadalaiset autot?
    7A '85 - '90 307 67 0142 Tämä "A" ja muut 2A:sta
    6A, on iso iso kirjain, joka on yhtä suuri
    kooltaan ja välittömästi vieressä
    7, kuten | 7A.
    D3A 350 3948 Diesel.
     
  4. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Ei ole smog kannet. Ehkä yhdet parhaista pikkulohkon kansista. Vuoden '65 tuotantoa, ja olleet alunperin 330cid koneessa. 60cc palotilalla, ja 1.56" pakovenalla, kun normaalisti olds käyttää pikkulohkossa 1.5"pakoa. Imuvena normi 1.875"

    Vuoden' 65 330cid lykkäsi 4bbl kaasarilla ja 10.25:1 puristuksilla ja 2 kansilla 315hv

    Mulla yhdet tuommoiset käynyt omistuksessa, ja harmittaa pirusti, että silloin ~15v sitten lähes lahjoitin ne pois, kun en tajunnut niiden harvinaisuutta ja todellista arvoa.
     
  5. fixson

    fixson Gearhead

    Kiitoksia. Ja kansien ollessa siis aiempaa tuotantoa lyijynkorviketta saa tankkiin lisätä. -71 tai -72 tuli unleaded fuel. Noissa voi olla kovemmat seetit tehtynä lyijyttömälle tai sitten ei.
     

Kerro tästä muillekin!