Oldsmobile worship thread

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 31.5.2017.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ton jälkeen kaikki autot olleet huonoja
     
    Karpov tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Komppaan täysin. Sauvaohjaus oli jo liian tunnoton.
     
  3. kaarne

    kaarne Gearhead


    Koska se on esimerkki viimeisestä kunnollisesta Oldsmobile-merkkisestä autosta.
     
  4. Dragoon

    Dragoon Gearhead

    Itellä ollut pari Oldsmobileä:

    1978 Oldsmobile Delta 88 (305+TH350)
    1980 Oldsmobile Cutlass (Olds.350+TH200)

    Molempia ihan mukavia autoja, varsinkin Cutlassista tykkäsin.
     
    kaarne tykkää tästä.
  5. kaarne

    kaarne Gearhead

    Arvion että nuo autot aloittivat uransa Suomessa takseina siis ainakin tuo ensinmainittu.
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    -80 cutlasin tuhkakuppia peräänkuulutetaan, halutessaan vaihdossa saa LA-puhelimen telineen.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Voi olla myös firman edustusautoja
     
  8. kaarne

    kaarne Gearhead

  9. kaarne

    kaarne Gearhead

    Aivan mutta juuri Oldsmobile Delta 88 vm. 1978 mallisia autoja hankittiin jonkin verran taksikäyttöön Suomessa ja niissähän oli nämä ongelmalliset dieselit.
     
    Muokattu: 9.6.2017
  10. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    kojelautaan, ratti vai keskikonsoli vaihteisto malliseen? vai istuimiin kuuluva krominen? ps. oisit ny aiemmin sanonu. vaikka viime kesällä.. olisit heti saanu yhden rattivaihteiseen kuuluneen. nyt en enää anna takuuta säilyikö se romuihin heitosta vai ei.. se kun oli ihan väärän värinen mulle ja likanen. :D
     
  11. kaarne

    kaarne Gearhead

    Myös Oldsmobile tarjosi autoilijoille personal luxury kärryjä jotka taisivat olla sieltä tyylikkäimmästä päästä ja toki myös kalliita.


    [​IMG]

    (Oldsmobile Toronado vm. 1974)
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    rattivaihteiseen kojelaudan pohjaan, muissakin vastaavissa geeämmissä varmaan samaa.

    oli siit varmaan ohimennen puhetta "jo" viime syksynä, mut ei mitään hätiä, se on puuttunut multa vasta 10 vuotta,
    nakkaan sikarin kuramatolle simahtamaan jos yhtäkkii poikkeen kahvivärkkejä hakemaan tms.
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jaa oliko.. ei mitään muistikuvaaa.

    ja älä ny noi.. palaa auto vielä. :D

    -eka epämääräinen cutlass romu osalaatikko katottu.. toiset kaks ovatkin toisaalla.
     
  14. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    ei siinä dieselissä varmastikkaan mitään ongelmaa vaan käyttäjässä harva moottori pyörii ilman huoltoja 500 000 asti paitsi nää surulliset oldsin dieselit tossa d lohkosessa kynä suuttimet ainoo miinus jos senkään miinuksena näkee alku pään dx tais olla kanssa kynä suuttimilla no mutta ei valittamista toimii hyvin myös talvi käytössä vielä tänä päivänäkin eikä kesälläkään säikähdä styroksia.
     
    kaarne tykkää tästä.
  15. kaarne

    kaarne Gearhead

    En tiedä tarkemmin tästä asiasta mutta oli sitten vika moottorissa tai auton omistajissa niin jotain perseilyä saatiin aikaan.

    Mutta alan lehdistössä on mainittu että myöhemmät GM:n valmistamat dieselit olisivat olleet luotettavia ja kestäviä.



    "Säästä itsesi eräältä maailman huonoimmista dieseleistä. Bensakoneesta konvertoitu diesel 5,7 on eräs hirveimpiä paskoja, mitä Detroitista on koskaan ulos rullannut.

    Koneen ongelma on muun muassa, että öljynkierrossa on puutteita. Näin kylmänä käynnistäessä kone käy hetken kuiviltaan. Seurauksena laakerin pyörähtäminen yleensä joko kampuran etummaisessa laakeripesässä tai nokassa. Seurauksena ensin öljynpuute koko koneessa, sitten 5. tai 7. sylinterin kiertokangen laakerin pyörähdys, mikä puolestaan estää öljyn suihkuamisen kangen alapään öljyreiästä männän alle ja sylinterin seinämälle.
    Tästä taas seuraa paikallinen kuumeneminen, kiinnileikkaaminen ja kiertokangen katkeaminen.

    Sama seuraa jos koneella on vähänkään ajettu kuivana. Kansipahvi palaa, palotilaan pääsee vettä ja taas on kanki poikki. Se taas puhkaisee yleensä öljypohjan ja muutenkin niitä kangen ja laakerinkappaleita on ympäri kampikammiota....

    Ruiskutussuuttimet tuossa koneessa ovat nk. kynäsuuttimia, joita ei voi purkaa. Ne on aina vaihdettava kokonaan - hinta noin 150 euroa kappale.
    Usein samaan rysään joutuu remppaamaan ruiskutuspumpun, 500 euroa vähintään lisää.

    Ja kun kone on mallia "perseestä", ei siihen kannata laittaa pennin latia.

    6,2 diesel on Caterpillarin peruja ja toimiva, mutta ehjänä helvetin kallis.

    Lisäksi nuo koneet kyllä vetävät rekallisen naftaa sadalla ja automaattiaskina dieselin kanssa on useimmiten täysin paska TH-200, joka ei kestä dieselin vääntöjä. (ei muuten kestä bensakutosenkaan perässä juuri mitään).

    Ohjeena siis; unohda moinen paskakasa ja käytä rahasi ihan mihin tahansa muuhun järkevämpään."

    http://keskustelu.suomi24.fi/t/3770598/5-7dx-diesel
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Amen :poff:
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mitä vitun dieselin vääntöjä?

    Tuntematon sana yhdistelmä.
     
  18. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ehkä se tarkoittaa voimaa joka pistää moottorin osat pyörimään.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Varmaan mutta jos puhutaan 80 luvun autoista diesel ja vääntö ei sovi mitenkään samaan lauseeseen kun ne ei väännä. Eikä kaikki uudetkaan kyllä.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Dieselin kuviteltu vääntö on peräisin ajalta, jolloin ruiskupumpun kuvernööri tuuppas lisää kaasua, kun moottori meinas tikahtua väännön puutteeseen.
    Tossa yllä on taas suolipalstalta hienoa ja asiantuntevaa kommenttia tyypiltä, joka ei vissiin koskaan ole edes nähnyt ko. moottoria.
     

Kerro tästä muillekin!