Oldsmobile worship thread

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 31.5.2017.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead

    Mutta nykyään se lienee mattamusta ja penkit ovat päällystetty pinkin värisellä keinonahalla.
     
    Karpov tykkää tästä.
  2. DX

    DX Double Gearhead

    sisusta on alkuperäinen ja ehjä hieman jo kulunutta kuljettajan istuinosaa lukuunottamatta, maalipintaa olen pakostakin joutunut paikkailemaan ruostevauriokorjausten takia, myös värinvaihto on mielessä,
    tasopinnoista on hilseillyt alkuperäinen lakka käytännössä kokonaan pois, takaluukun kannen tein kokonaan uuden lasikuidusta, samoin puskurit, koska alkuperäisten erikoisen huono istuvuus ja suunnaton paino ärsyttivät minua.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itse pärjään 70 hepalla.

    Kaikki sitä suurempi on macho pullistelua. Liikenne muutenkin hidastuu koko ajan niin aina paremmin pärjää.
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    mutta jos haluaa toteuttaa vihreää populismia käytännössä, niin siihenhän tarvitaan raakaa voimaa, me olemme jo edellä.
     
    rane58 tykkää tästä.
  5. kaarne

    kaarne Gearhead


    Varsinainen mikälie auto siis.

    Mutta tärkeintä on että omistaja on tyyytyväinen.
     
  6. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ne onnelliset jotka omistavat Fiat 500 vm. 1957 tulevat toimeen 13 hv. moottorilla.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onnneksi olkoon heille
     
    Karpov tykkää tästä.
  8. DX

    DX Double Gearhead

    sanotaan sitä nyt sitten vaikkapa lanseeraamaksesi henkiseksi selkänojaksi, muskeli se ei ole, eikä täysin sleeperikään, itse tosin pidän sitä päivittäiseen liikkumiseen soveltuvana leikkikaluna ja remontti- ja rakenteluharrasteena,
    machoilun kanssa tuollaisella, oman mittapuusi mukaan, lähes ylitehoisella autolla ei ole suoraan mitään tekemistä, koska normaaliliikenteessä kanssakulkija ei voi mitenkään tietää mistä on kyse, hän voi korkeintaan arvailla tarkoitusperiä rottelon ulkonäön, äänien ja muun habituksen perusteella ja
    jos hän laittaa kulkineen pelkän olemassaolon machoilun piikkiin, niin tällöinhän kyse on oikeastaan täysin hänen omasta epävarmuudestaan, hänen oma totuutensa todella paljastuu vasta sitten jos hän itse machoilee ja esittää haasteen ja siihen myös vastataan,
    todellinen motiivi tosin jää varmentamatta jos asiaa ei jälkikäteen kysy asianomaiselta.
     
    Muokattu: 23.6.2017
    cutlass cruiser ja rane58 tykkäävät tästä.
  9. kaarne

    kaarne Gearhead


    Oldsmobilen kuuluu olla rauhallinen pappa-auto tehoversioita lukuunottamatta.


    Pappa-auto:


    [​IMG]

    (Oldsmobile Delta 88 vm. 1985)


    Tehoauto:


    [​IMG]


    (Oldsmobile Toronado vm. 1973)
     
  10. grantorino

    grantorino Gearhead

    Pappa-auto on hyvin kuvaava nimitys oldsmobilesta.
    Nimikin on vapaasti suomennettuna "vanhukset liikkeellä":)
     
    Karpov ja rane58 tykkäävät tästä.
  11. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Ja koko ajan vanhetaan yhdessä Oldsi ja minä.... :cool:
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead


    Useimiten Oldsmobilen ratissa on vanhus.
     
    Karpov tykkää tästä.
  13. kaarne

    kaarne Gearhead


    Oldsmobile on jokaisen eläkeläisen unelma.

    [​IMG]


    (Oldsmobile 98 vm. 1982)
     
  14. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Vuonna 1985 kun ostin oldsmobile delta 88 vm-80 olin 24v.
    Vanhus?
    Onneksi sama auto on mulla vieläkin ja nyt auto on 37v ja minä olen kohta 56v......... Saa Kaarne olla tyytyväinen o_O kun alkaa kohta olla ikää vanhus autoon. Toki olds pitäis saada ensin taas liikenteeseen :confused:
     
    kaarne tykkää tästä.
  15. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ehkä olit vuonna 1985 henkisellä tasolla vanhus.

    Itse olin noihin aikoihin 48-vuotias nuorimies.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tottakai tollasella monsterilla pärjää. Tykkäät varmaan usein ajella vasemmalla kaistalla? Huligaani ja kaahari


    Fiatin 13hv lähellä tarvittavaa vaikka onkin kakisnumeroinen luku.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei ole. Mustang, charger, challenger ja vastaavan kategorian autoissa näkee useimmiten jo elämänsä ehtoopuolella olevan ihmisen koska kellään nuorella ei ole moiseen varaa. Piilofarmari ja deltta 88, ehkä myös sedan caprice on jenkeistä "nuorisoin".
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Heti kun motari alkaa-> siirto vasemmalle kaistalle ja lämä tiskiin.
     
    Kowalski tykkää tästä.
  19. DX

    DX Double Gearhead

    potentiaalinen reissurekiaihio alle kuuskymppisille, yli 395 heppaisella koneella myös semihauska rata-auto nuorisolle.

    käyttökelvottomaksi jumahtanut maalipesty barnfaindi, tai viiteen kertaan fiksattu ja kerran kokonaan uusiksi rakennettu pappa-auto, vanhaa jenkkiä haaveillessa tommonen ei keskimäärin ole nuorison ykkösvalinta.
     
  20. kaarne

    kaarne Gearhead

    Suomessa ehkä mutta Yhdysvalloissa Oldsmobilen (Delta 88, 98) osti eläkkeellä oleva mies.
     

Kerro tästä muillekin!