Olenko poikkeava?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja HenkkaS77, 27.5.2004.

  1. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Kun täällä lukee näitä juttuja jenkkiautoharrastajista, niin väkisin tulee mieleen, että olenko totaalisen poikkeava jenkkiharrastajien valtavirrasta, kun en ole kiinnostunu rockista, hihamerkeistä tai rebel-lipuista?
    Musiikkimaku on ihan jotain muuta, enemmänkin tuningpoikien tyyliä, pukeudun suht huomaamattomasti, eikä mun olemuksesta muutenkaan huomaa mistään että jenkkiautot on mulle ainoa oikea kulkuväline.
    Minkähänlaisiin kokoontumisiin ja tapahtumiin sitä tällä olemuksella uskaltaa tulla, ettei tarjota paikkaa aidan ulkopuolelta..

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: HenkkaS77 2004-05-27 16:42 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    vähän sama juttu täälä. ei se ulkonäkö mitään merkkaa näissä hommissa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    muista kammata hiukset ennenkuin tuut tai me ei tykätä susta
     
  4. sama juttu täällä, musiikkimakukin kallistuu lähinnä tonne raskaan metallin puolelle mutta jos uutta autoa olisin ostamassa niin se olis ameriikkalainen niin kuin se on täälläkin hetkellä. Eihän noissa rokkikuteissa mitään vikaa ole, päinvastoin mutta en vain koe tarpeelliseksi niihin pukeutua ja kyllähän esim. Stray Cats ja Elvis soittavat erittäin hyvää musiikkia, mutta eihän sitä ole ennenkään tarvinnut vaatetusta ja musiikkimakua muuttaa harrastuksen takia ellei harrastus ole muuttunut jo enemän elämäntavaksi jolloin edellämainitut asiat muuttuvat varmaan väistämättä, että silleen.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kirjoitan tarkoituksella nimettömänä. Pidän pipoa/huivia paljon, pukeudun löysiin kuteisiin ja kuuntelen klubimusaa/rappiä ja radiokanavakin on ennemmin Energy tai Groove kuin City.Ja auto on jenkki v8,ja muuta en edes harkitse.
     
  6. pas2

    pas2 Gearhead

    Kirjoitan tarkoituksella nimimerkillä. En tajua fanaattisuutta minkään asian suhteen. Kuuntelen kaikenlaista musaa (paitsi nykyiset "rap" ja "tanssimusa"). Ajan kaikenlaisilla autoilla, pääasia lienee autossa että se on hirveen vanha (normaali-ihmiselle). Tällä hetkellä V8 + automaatti tuntuu mukavimmalta vaikka ajankin pääasiassa 2-tahtiprätkällä.

    Edit: Jos on radio päällä niin kanava on joko Xtrem, Sävelradio tai iskelmäradio.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: pas2 2004-05-27 18:30 ]</font>
     
  7. Holley

    Holley Gearhead

    Jep jep, Caminolla on varsinkin talvella hauskaa ajaa, kun mankka soittaa Rammsteinia, Ozzya ja Trio Niskalaukausta. Ulkonäkökin on niin nössöä, että ainoa itsetehostuväline on tietty iso ja hieno autoni :smile:
    Tuttavapiiristä löytyy kyllä HD-partaa, stetsonjengiä ja hyvin laadittua heittoa linttakuteilla, mutta autokalusto ainakin talvella onkin jo seestyneempää: on dieselmersua, Seatia ja Mazdaa. höh.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    No joo.Jenkit on aina ollu lähellä sydäntä
    ja aina niillä oon ajanu,niin kesät kuin talvetkin.
    Ja hevimiehiä ollaan.Tukkaa piisaa.
    Ja muuta asiaankuuluvaa.
     
  9. Konte

    Konte 1st gear

    Jaahas, ja täällä päässä sitten siisti koti-isäkampaus, vetimet farkuista tummaan pukuun, radiossa soi yleensä Nova tai CD:ssä lastenhumppa mutta autona on järjestyksessään toinen jenkki, tosin luvattoman uusi monen harrastajan mielestä, mutta silti aito Georgian Doravillessä tehty :grin:

    Eiks jenkkiharrastajan kuitenkin pohjimmiltaan ole yhtä avarasydämisiä kuin autot isoja, joten ei kai ketään lempata aidan taakse, saati ammuta navetan takana :smile:
    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Konte 2004-05-27 22:45 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Konte 2004-05-27 22:47 ]</font>
     
  10. jaketin

    jaketin Gearhead

    itsekkin pitkätukkaisena poikkean jonkun verran tästä "normaalista" lookista. ja musamaku on myös raskaanpuoleinen. sekaan vaan, tässä porukassa on kaikenlaista hemmoa...
     
  11. supaman

    supaman 1st gear

    Ei tätä alan meininkiä voikkaan liian fanaattisesti ottaa,pääasia että homma tuntuu ittestä mukavalta ja miksei vaimottarestakin.
    Ite maleksin mialuusti DIADORAN nappiverkkareissa ja TARJOUSTALON ruutupaidoissa,eikä kukaa oo viälä tullu huastelemaa,et swidun kummitus mikä sä oikee oot,ku ajelet rebeli olssila ja oot muka olevinas?
    ...kele mä mikään oo olevinani,kuha vaa oon ja teen mitä lystään.
    Muut tekee mitä ne osaa.
    Löytyy myös 2kpl käyttö nipponia joita ulkoilutetaan myös.
    HMMM oonkohan mä sit jenkki harrastaja,vai "tuunaja" ?
    Tukkamuotiki vaihtelee JASON DONOVANISTA,CRASY CAVANIIN fiiliksen mukaan.
    Pääasia,et on hjuva meininki.
     
  12. tl

    tl 1st gear

    Eiköhän se musiikkimaku ja pukeutumistyyli väkisinkin muutu uusien harrastajasukupolvien myötä. Kyllähän sitä vieläkin välillä törmää sellasiin oletuksiin että jos ajat vanhalla jenkillä niin diggaat automaattisesti rockenrollijatsia. Ei autoharrastus ja musiikkiharrastus mitenkään kytköksissä toisiinsa ole mutta eivät tietysti toisiaan poiskaan sulje.
     
  13. salainen

    salainen 1st gear

    "keskimääräinen" (amer.)harrasteauton omistaja ei ole "keskimääräisesti" määriteltävissä. useimmiten kyseessä on kaikkea muuta kuin tyypillinen rivikansalainen, musiikkimakunsa ja työtehtäviensä osalta. hevarista iskelmälavojen seinäkukkaan, tehtaan juoksupojasta herraan toimitusjohtajaan.
    mielestäni on turhaa ressata sitä että yksi näkyvä osa olisi kaikkien ainoa mahdollinen tapa pukeutua ja harrastaa amer.autoja; r&r nuoriso joka omistaa autoja on vain yksi ryhmä, joille hauskanpito on yhtä oleellista kuin auton muista ominaisuuksista tai ulkonäöstä välittäminen...

    joten lopettakaa tuo aiheesta stressaaminen!
    tässä ryhmässä on kuule niin sekalaista kööriä ettei paremmasta väliä!
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oo mikä oot, kunhan oot oma ittes.
    Tee mitä teet,kunhan teet sitä mitä haluat.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiköhän sen tuolla tapahtumissa näe, että erinäköstä tyyppiä on laidasta laitaan. Ei jenkin omistaminen velvoita muuttamaan ihnmistä mihinkään suuntaan, pääasia että ymmärtää jotain asian päälle. Sitäpaitsi onhan autokalustokin siten monipuolisempaa erilaisten omistajien myötä.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ehkä sen voisi kääntää niin, että rockabilly porukoista valtaosa on kiinnostunut myös jenkeistä, kun taas muunlaisen musamaun omaavat
    tyypit ajelee enemmän muunlaisilla autoilla??!!!
     
  17. B 50

    B 50 Gearhead

    Tää kymysys taitaa mennä samaan osastoon, kun "Miksei noi moikkaa vaikka munkin auto on tehty samalla pallonpuoliskolla?". Miks omia juttuja pitäis peilata muitten mielipiteistä? Varminta ois istua himassa ja odottaa, että virallinen hotrodvalvoja tuo käteen todistuksen yleisestä hyväksynnästä. Seuraavaks joku töttöröpää kirjoittaa, että "Pitääks mun ostaa kädilläkki, ku mä haluisin mennä rokkipileisiin?" Bileissä mun ajatuksena ei kyllä oo päälimmäisenä, et kukahan näistä oli se, ketä tuli Nissanilla? Eli en usko että auto(tai muissakaan) tapahtumissa ketään kiinnostaa puntin leveys tai tukan pituus. Taisitte kyllä paljastaa omat ennakkoluulonne amerikanautorokun stereotyypistä?
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin ja edellinen nimetön-minä-heitin kommentin lähinnä tämän http://www.streamline59.com/rokkivoorum ... c.php?t=52
    johdosta. Ei mulla mitään ennakkoluuloja tai muutakaan ole. Musta jenkeillä ajelee monenkinlaiset tyypit ja se on hyvä se, jenkki on jees. :smile:
     
  19. Scartman

    Scartman 1st gear

    Niin. Itsekin pitkätukka, kun parturirahat menee yleensä muuhun käyttöön. Kait se on niin että kuski saa olla rumempi kuin auto!!!
     
  20. Mikey

    Mikey 1st gear

    Mustat farkut, mustat paidat, ketju, mustat tai siniset linssit, pitkä musta/punainen tukka ja trimmattua partaa naamassa. Musiikkimaku laidasta laitaan, tänään voi kuunnella Nirvanaa, Painia tai Dying Fetusta ja huomenna vaikka S-Rangea, Ian Van Dahlia tai Hi-Gatea... Olen tällainen siksi kun mää oon mää.
     

Kerro tästä muillekin!