Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. Cata

    Cata 1st gear

    Re: FHRA

    Kilpailunjohtaja vastaa kisan kulusta, MUTTA jos kilpailunjärjestäjällä ei ole varajärjestelmää ajanottoon, niin sille kilpailunjohtaja ei mahda mitään eikä häntä voi siitä syyttää, siihen hänellä ei ole minkään maailman vaikutusvaltaa.
    Cata
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    Re: FHRA

    1.
    Se on monesti mietityttänyt että jos kerran fhra tekee hienoa voitokasta tulosta niin eikö olisi mukavaa että osanottomaksuja pudotettaisiin? Näin saataisiin lisää osallistujia ja sen myötä myös yleisöä ja sen myötä taas lisää rahaa... näin ei oltaisiin aina "esiintyjien" taskulla koska niitähän se suuri yleisökin tulee katsomaan ja ilman niitä..... niin senhän kaikki tietää.

    2.
    En usko että yleisön väheneminen johtuu pelkästään johtokunnasta tai muustakaan, ehkä isojen massojen kiinnostus lajista vaan vaihtelee kuten aiemminkin yksi syy voi olla ettei sitä näy missään mediassa.
    huono "markkinointi" asia saattaa olla että FHRA:n TV näkyvyys kilpailu/ muu toiminta on valunut jollekin maksullisille wanna be-kanaville joilla ei ole katsojia kuin promille verrattuna esim. perus mtv3, nelonen ja sub tai esim jim yms.isot kanavat.
    Mikäköhän on saanut isompien oikeiden kanavien vetäytymään tämän harrastuksen ympäriltä on isosti miettimisen arvoinen aihe. Harmillista on myös se että tuo näkyvyys on ollu sponsorisopimus asioissa aihe on iso valttikortti niin kyseiselle yhdistykselle kuin kilpailijoillekin. Henkilö joka tämän televisionti asian ympärillä on toiminut voi varmasti vastata tähän selventävästi.

    3 . Ainakin kaupallinen mainosmarkkinointi on näkynyt ja kuulunut jopa täällä maalla asti ja sitä voi pitää jo hyvänä suorituksena.
    Sekin vaan on kallis tapa olla pelkästään esillä.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    TV-näkyvyys lienee osin talouden ehdoilla, mut liekö sekään loppuun asti ajateltua katsojamäärien kannalta. Ylipäätään lajin näkyminen julkisuudessa on todella vähäistä, tosta tiedottamispolitiikasta olis mukava saada tietoa. Lähetetäänkö kisatuloksia medialle? Kenties lyhyitä artikkeleitakin? Jos lähetetään, ni sitte pitää todella ihmetellä et miks ei mitään missään näy. Jos ei, ni sit ei tarvi, ei kai kukaan tuu niitä toimistoltakaan hakemaan jos ei edes tiedä koko kisoista.
     
  4. homer

    homer Double Gearhead

    Vielä viime vuonnahan kisasta oli väläys oikein ykkösen pääurheiluruudussakin. Tosin ei siellä noteerattu muistaakseni muuta kuin suomalaisfinaali nitrodragstereissa ja taisi päälle tulla Lehtimäen haastattelu.
    Tänä vuonna taisi kisa venähtää niin että finaalien aikaan oli urheiluruutu jo mennyt?
     
  5. spinneri

    spinneri Gearhead

    Muiden medioiden puolesta en tietenkään pysty vastaamaan, mutta Spinneri Magazinelle FHRA ei ole koko lehtemme historian aikana lähettänyt käytännössä mitään tiedotteita. Muutoinkin yhteistyö ja yhteydenpito lehtemme suuntaan on ollut äärimmäisen vähäistä. Mikäli linja on sama myös muiden medioiden kohdalla, on FHRA:n tiedottamisessa hurjasti parantamisen varaa.


    Parempaan huomiseen uskova

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  6. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Enpä ainakaan minä nähnyt yhdenkään valtamedian tv-ryhmää paikalla.
    Janne Ahonen ei ajanut,siinä yksi syy näkymättömyyteen.
    Kyllähän jos tuonne tulis neppaamaan Selännettä,Kimiä,Littiä yms. ni johan olis laji kaikkien Suomalaisten huulilla.

    Kyllä siinä meikäläinen hieman liikuttui,kun näin perjantaina Lupen pienen pokansa kanssa ajamassa sitä isoa Catin kuormaajaa ilta myöhään.
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    OHO, toivottavasti tässä ei ole kyse symbioosista toisen alan lehden kanssa koska se tiedoitusmuoto ei palvele oikein ketään.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jaa, siis mitä hemmettiä? Kammetaan sivuun hemmo, joka on antanut fyyralle lähes koko elämänsä ja jäljelle jää hengaamaan mm. kaveri, jota omien sanojensa mukaan ei juuri homma enää kiinnosta... :eek: missähän kohtaa multa meni taas jotain yli hilseen.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    tämäkin on totta, lajiin pitäisi saada mediasta tuttuja hahmoja.
    Ameriikassa taas menestyneet kuskit taitaa olla julkisuuden hahmoja ilman reality-ohjelmiakin..

    ei kukaan haluasi Tuksua kilpurinsa kuljettajaksi? :rotfl:
     
  10. kapav

    kapav 3rd gear

    Re: FHRA

    Kysyisin kuka vastaa organossatiosta ja sen toiminnasta. Mielestäni kilpailunjuhtaja on se henkilö tässä tapahtumassa. Vai onko kaikki vain herran haltuun niin kenenkään ei tarvitse ottaa vastuuta mistää, niin kuin noissa uskovaisten piireissä. Ajanottojärjestelmän olisi voinut testata vaikka ei ole valtakunnanverkossa sähköä esim. agrekatteja oli varikolla lukuisia. Näin vika olisi havaittu aikaisemmin. Toki on huomioitava että, kyseinen ajanottojärjestelmä on DOS-pohjainen. Käsittääkseni Suomessa on muitakin laitteistoja eri kerhoilla. Toki ne saattavat olla jopa tältä vuosituhannelta jolloin yhteensopivuus voi olla heikko. Vaihtoehtona olisi voinut olla raahata koko järjestelmä esim. länsirannikolta kun vain oltaisiin oltu ajoissa liikkeellä.
     
  11. Cruisemissile

    Cruisemissile 1st gear

    Näyttää vahvasti siltä,että kentällä on asiansa osaavia talkoolaisia ja raatajia vaikka kuinka,mutta päätöksenteko ja strateginen suunnittelu on totaalisen hukassa!!!!!

    Ne henkilöt, joille oppi näistä munauksista kuuluu,sietää nyt tutkiskella toimiaan kriittisesti. On äärimmäisen noloa,että kilpailijat ja katsojat ottavat asiat suht tosissaan, mutta katto-organisaatio ajelee puolivaloilla ja vähättelee tai vaikenee tilanteen kuoliaaksi. On parempi nyt vaikka ylireagoida muodostuneeseen tilanteeseen, kuin jälkeenpäin ihmetellä lajin näivettymistä kuoliaaksi. Kritiikki tulee täältä ruohonjuuritasolta,toimenpiteet johdolta.


    Yksittäiset takaiskut eivät lopeta Nitrokisoja Suomesta, mutta kun näitä "hupsis" juttuja alkaa tulla toistuvasti,niin ollaan samalla polulla kuin Nokia.
     
  12. patukaplas

    patukaplas 1st gear


    Ikävä kyllä tähän on pakko yhtyä !!
     
  13. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Kaikenlaisen median käyttöä kannattaisi lisätä oikein urakalla. Loistavaa mainosta jos saisi vaikka auto-ohjelmia, lehtiä (muitakin kuin veekasi) ja vaikkapa radiota tekemään juttua. Todennäköisesti ne eivät tule jos ei pyydä ja vähän kestitse ym. Ja sen lisäksi on tietysti facebookit sun muut sosiaaliset touhut, jotka toisivat reilusti lisää katsojia kun saisi sinne videoita ym. jakoon. Löytyyhän facebookista jotain vieraiden laittamia, mutta ei se korvaa oman ryhmän mainontaa.

    Se ajanoton hajoaminen on ihan ymmärrettävää kun ajattelee vesimäärää ja sähköjen katkeamista, mutta pitäisi todellakin olla jokin varajärjestelmä jonka heittää kuivasta tilalle. Eikö se muka ole koskaan ennen hajonnut? Ja ehdottomasti pitäisi olla nöyränä ja pyydellä anteeksi eikä vain sanoa että sellaista se on. Ei kauaa ole kisoja jos teamit ottavat nokkiinsa ja päättävät olla menemättä. Ei tule katsojiakaan sen jälkeen.
     
  14. Cata

    Cata 1st gear

    Re: FHRA

    Kyllä, kilpailunjohtaja.
    Uskovaisten pilkkaaminen tästä ketjusta enää puuttuikin ;).
    Kilpailunjohtaja ottaa vastuun siitä miksi ei testattu (jos ei testattu) ja niin edelleen, siis kisan aikana tehdyt virheet tulee viime kädessä hänen vastattavakseen (ja useimmissa kisaorganisaatioissa p***a sitten valuu alaspäin :D, tällä en viittaa FHRA:han jonka kisaorganisaatiota en tunne). Monelta osin myös etukäteissuunnittelun virheet riskianalyyseineen ovat kilpailunjohtajan vastuulla. Mutta jos käytettävissä on vain yksi ajanottolaite niin ei se kilpailunjohtaja sille mitään voi, paitsi kieltäytyä johtamasta kilpailua ellei toisia laitteita jostakin hankita (yeah, right). Tottakai aina voidaan spekuloida että olisi pitänyt sitä ja tätä olla varalta mihin hintaan hyvänsä mutta aina ei voi. Jos katsotaan 5 vuotta takaperin niin ainoa ratakuivurikin oli suht epäluotettava, palo- ja muu ratakalusto veteli viimeisiään jne. Paljon suuremmat riskit tekniseen keskeytykseen silloin varmaan olivat mutta nyt on ehditty osaa kalustoa jo uusia. Valitettavasti ei ajanottoa :(.
    Siitä, mitä ajanoton ja sen testaamisen kanssa TODELLA tapahtui, olen jo kuullut niin monta eri versiota että en osaa sanoa mitä tyrittiin, niin en katso osaavani myöskään neuvoa. Should have, could have, would have. Mutta reisille meni ja kyllä varmasti ne jotka tosiasioista ovat perillä ottavat opikseen. Oli tuo sen verran ison kaliiberin käpy.
    Ovatko nuo muut järjestelmät FIA hyväksymiä laitteistoja? Jos ovat, näin todella luulisi tehdyn. Jos eivät ole niin silti varmaan olisi voitu poikkeuksesta valvojien kanssa keskustella - en tiedä, mutta en ainakaan lähtisi ilman parempaa tietoa väittämään että niiden paikallaolo olisi tämän katastrofin pelastanut.

    Sitten vielä tähän keskusteluun mediasta: medianäkyvyys on tänä päivän äärimmäisen suuri ongelma kaikelle moottoriurheilulle poislukien Ralli ja F1. Drag Racing ei sinällään ole poikkeus tähän sääntöön. Drag Racen EM-kisat näkyivät mediassa muutaman vuoden - ja uutiskärki oli lähes poikkeuksetta Janne Ahonen (joskin joskus kirjoittivat / raportoivat sitten muutakin kun Ahosta tulivat katsomaan). Kuinkas moni täällä palstalla tietää että ensi lauantaina ajetaan maaradan (Fast track) MM- osakilpailu Forssassa? Entä että Vantaalla oli motocrossin MM- osakilpailu kesäkuun alussa Tierpin kisan aikaan? Niinpä niin... ja hei, Six Days Enduro (MM- joukkuekisa) on Kotka-Kouvola alueella elokuussa!

    Cata
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Nyt aletaan olla homman ytimessä. Aloite tohon Lupen erottamiseen tosiaan lähti "uudelta" toimitusjohtajaltamme Vesa Raiskilta., siis mieheltä jota homma ei enää sytytä, eikä aika ja mielenkiinto tähän hänen omien sanojensa mukaan enää riitä. Siihen kun saatiin niiden vielä johtokunnassa mukana olevien Vesan sätkynukkejen siunaus, niis se oli siinä. Johtokunnan kokouksista on sovittu, ettei niistä kylillä huudella, enkä niin strategisten asioiden kohdalta aio tehdäkkään, mutta kuullun perusteella, ei Luppe osaa enää mitään, Lupesta ei ole enää mihinkään, Lupen tulisi keskittyä ihan muihin juttuihin kuin FHRAhan sekä Luppe kuunlemma tulee liian kalliiksi FHRAlle.

    Vaikka kaikki noi edellämainitust nyanssit pitäisivätkin paikkaansa, mitä en allekirjoita, nin Lupen olisi ehdottomasti pitänyt antaa jäädä FHRAsta arvokkaasti eläkkeelle viimeisenä päivänä oikein kultatuolissa kantaen ja limokyydillä kotiin vieden. Mä luulen, että niitä kantajia olisi mukana ollut useita ja kyytejäkin olisi ollut tarjolla. Mutta tämmönen ei "uudelle" toimitusjohtajallemme sopinut, vaan hän määrätietoisesti raivasi, hänen mielestään "epäsopivan" henkilöstön tieltään, toisen ekassa viestissäni mainitulla tavalla ja toisen ajaen asian johtokunnassa läpi "omiensa" mielipiteillä.

    Vihjeeksi vaan,. että syyskokoukseen voi edelleen ehdotella niitä "epäluottamuslauseita" muutamia henkilöitä kohtaan, mutta tehkää se etukäteen, jotta asia voidaan ko kokouksessa käsitellä.

    Nää on osa niistä asioista miksi mä tuolta lähdin. Vesan henkinen ylivalta ja manipulointi johtokunnassa ei istu mun tapoihin hoitaa asioita. Jos joku olisi seuraavassa syyskokouksessa kysynyt sen niin monasti kysytyn kysymyksen, että seisooko koko johtokunta 100% Vesan takana, olisin joutunut sanomaan ei. Lisäksi nyt siellä on ainakin työrauha kun tällainen epäsosiaalinen aines on saatu tieltä pois. Tosin mun aloitteesta tässäkin ketjussa mainittujen syiden takia. Lisäksi niitä syitä vois olla muitakin. Vihjeeksi vaikka, että edelleen odottelen mielenkiinnolla niitä johtoryhmän tiivistelmiä Huhtikuun alusta lähtien...
     
  16. Cata

    Cata 1st gear

    Paljon sä näitä jauhat siihen nähden että sanoit lopettavasi jo monta sivullista takaperin :).

    Tähän asiaan on todettava että ei tule äkkiseltään mieleen mitään sääntöä tai lakia joka velvoittaisi toimittamaan Sinulle ko. pöytäkirjat. Saatan olla väärässä mutta enpä muista ainakaan missään lukeneeni moisesta velvoitteesta. Yleensähän pöytäkirja toki on valmis ennen seuraavaa kokousta jossa se hyväksytään - tämä on yleisesti ottaen hyvä hallintotapa - ja täten käytäntönä se lähetetään kaikille etukäteen jotta se voidaan nopeasti hyväksyä. Mitään tähän pakottavaa sääntöä en kuitenkaan muista lukeneeni.
    Tilin-/toiminnantarkastuksessa katsotaan että pöytäkirjat ovat olemassa ja tarkastetut ja pöytäkirjoissa tarkastusmerkinnät. Siinäkään kohtaa ei sinänsä yleensä tarkisteta ovatko kaikki läsnäolleet pöytäkirjat lukeneet.

    Cata
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mun mielestä tässä ei ehkä ole niin kauheen oleellista se mitä ne pykälät sanoo, ellei tarkoitus ole niiden taakse piiloutua.

    Johtokunnan kokouksista on tullut FHRA:n sivuille tiivistelmä aina tohon "kriisin" alkamiseen saakka, sillä haluttiin lisätä avoimmuutta jäsenistön suuntaan ja sitä taidettiin ainakin suullisesti oikeestaan edellyttääkin tossa kokouksessa kun yhtiöittäminen hyväksyttiin. Nyt se tiedottaminen on loppunut siltä osin kuin seinään. Eikö mitään tiedotettavan arvoista todellakaan ole tapahtunut?

    Nyt ollaan taas samassa suossa kun vuos-pari sitten, loputtomille spekuloinneille jätetään ihan tarpeettomasti tilaa. Mä en ole vaatimassa sinänsä mitään linjanmuutosta esimerkiks toimitusjohtajan henkilön suhteen jos sen kerran on johtokunta päätöksellään yhdistyksen parhaaksi todennut. Mut tota avoimmuutta jäsenistön suuntaan ja tiedottamista ylipäätään sekä suunnitelmista, jälkipuinneista, että tehdyistä asioista on mun mielestä syytä erittäin oleellisesti lisätä.
     
  18. unknown

    unknown 3rd gear

    Kuuntelin radiomainosta:

    "Nitron katkua ja JÄRJETÖNTÄ menoa"


    Alkoi vähän hymyilyttämään.
     
  19. vampyyri

    vampyyri 1st gear

    Cata ei sun tarvi joka väliin sun "viisauksii laittaa" :wc: :lol:
     
  20. Cata

    Cata 1st gear

    ;) ei tarvitsisi, mutta on vaikea pidätellä kun on kaikenkarvaista argumentointia.
    Olen samaa mieltä että tuo FHRA:n tiedotus on huonoa ja on aina ollut - eikä asiaa paranna tässä tilanteessa pantata niitä hallituksen kokouksen tiivistelmiä. Itse en niitä erityisesti kaipaa mutta FHRA:n maineen kannalta tässä tilanteessa on mitä suurinta tyhmyyttä jättää ne julkaisematta. Kaiken kaikkiaan tiedottamisessa tehty jatkuva tumpulointi ja asioiden pimittäminen sataa koko ajan kriitikoiden laariin hallitusta vastaan. Kymmenisen vuotta tilannetta seuranneena - ei sitä vieläkään ole ilmeisesti oikein ymmärretty, eikä ilmeisesti sitä ennenkään.

    Se miksi huomautin tuosta pakosta. Tämä entinen hallituslainen vaan on tuossa moneen kertaan argumentoinut oikeuttaan nähdä ne pöytäkirjat... tuntuu että joillakin ihmisillä ei ole juurikaan käsitystä siitä miten niitä asioita yhdistyksissä hoidetaan saati siihen liittyvistä vastuista, oikeuksista ja velvollisuuksista. Tässä keskustelussa ne on ne puurot ja vellit menneet jo niin monta kertaa sekaisin että tekee mieli välillä oikoa jotten "suurille lukijajoukoille" jää aivan vääristynyttä kuvaa. Jättäessään toimittamatta niitä tai tiedottamatta kokouksista FHRA tekee tyhmästi, muttei mitenkään väärin tai sääntöjenvastaisesti.

    Cata
     

Kerro tästä muillekin!