Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. Man in Black

    Man in Black 3rd gear

    On se hyvä, että joku oikaisee asioita, eikä ole pelkästään politikoimassa tai agitoimassa tämän keskustelupalstan lukijoita kaatamaan yhdistyksen vaaleilla valittua ja toimivaltaista hallitusta.

    Koko aihe tarjoaa ainekset pahempaan draamaan ja vehkeilyyn kuin TV:n saippuaoopperat.

    Ensin halutaan saada vastuuta ja hallituspaikkoja, mutta sitten ei hartiat enää kestä annettua vastuun taakkaa. Tuolloin olisi parasta, että keskittyisi vaan tekemään työtä jolla tienaa ja jättäisi politikoinnin sikseen. Ole siinä sitten uskottava enää.

    Onkohan tässä koko aiheessa enää niinkään kyse yhdistyksen kehittämisestä vai "kukkotappelusta"?

    On paljon helpompi narista ja kritisoida kuin esittää vaihtoehtoisia ratkaisu- tai toimintamalleja puhumattakaan, että alkaisi itse tekemään. Harvoin vastuunkantajia löytyy niistä, jotka eniten kritisoivat ja täällä kirjoittavat aikansa kuluksi.

    "Tomma tunnor bullrar mest" sanotaan meilläpäin.

    t. FHRA:n äänivaltainen jäsen
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Vähän asian vierestä...
    Tuolla FHRA:n käyttäytymismallilla saattaa olla jäsenmäärään vaikutusta jatkossa, itse olen alkanut harkitsemaan jäsenyyteni päättämistä kuluvaan vuoteen. Ei noissa tapahtumissa ole enään juurikaan tullut käytyä, enemmänkin aatteesta ollut mukana.

    cruisailla voi ilman jäsenkorttiakin :poff:
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Joskus tuli ajateltua jäsenyyttä, mutta parin viime vuoden jälkeen en todellakaan. Kiihdyttely kun ei juurikaan kiinnosta, niin FHRA:n anti tavalliselle katuautoilijalle jää vähän köyhäksi... Jäsenmaksut tuntuu menevän hukkaan?
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    FHRA on jäsenistönsä yhdistys ja tekee varmaankin sitä mitä vuosikokouksissa halutaan. Et jos haluaa sitä painopistettä siirtää enempi cruisailun ja muun toiminnan puolelle, niin se onnistuu osallistumalla yhdistyksen toimintaan. Jäsenistön aktiivisin osa on tähän asti ollut kiihdyttelypainotteista väkeä niin johtokunnassa kuin vuosikokouksissakin. Näyttely, swapit, power park, drive in leffat..., kyl kait tuo jotain tähänkin asti on tehnyt muutakin kuin kiihdyttelyä. Jatko riippuu sitten jäsenistön tahdosta.
     
  5. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    Hyvä Luigi,
    pistisilmään juttusi lupesta. Aika jämäkkiä totuuksia latelet täällä tulemaan ja sit kenttä vielä uskoo niitä koska olet ex-johtislainen, niin olettavat että perustuu tietoon...... Mut vaik tää onkin tällänen höpinä palsta niin pysyttäis edes jonkin verran totuudessa. Kaikkihan sen tietää että teillä on henkilökohtainen hyökkäys FHRAn nyky hallintoa kohtaan ja sehän jatkuu hautaan asti tapahtuu mitä vaan...o), mutta...

    Minä en nyt ollut edes paikalla kun luppe irtisanottiin! !loite ei todellakaan tullut minulta! Sinä kyllä olit kokouksessa paikalla asiasta päättämässä?

    Sit muutoinkin voin valaista tosta lupesta sen verran että kun rupesin uutta organisaatiota kasaamaan niin luppekin on siinä huomioitu. Edellisessä johtiksessa asiaa kysyttiin, niin luppe kertoi olevansa halukas jatkamaan, mutta kieltäytyi toistaiseksi koska koki henkilökohtaisessa elämässään olevan asioita mitkä haluaa saada järjestykseen ennen kuin pystyy työpanoksensa fhralle antamaan.

    hienosti toimittu lupelta että oli selkärankaa sanoa suoraan ja kieltäytyi koska tiesi ettei pysty tällähetkellä odotuksia täyttämään.

    Et tällästä sit tällä kertaa.....
    Nyt aletaan olla homman ytimessä. Aloite tohon Lupen erottamiseen tosiaan lähti "uudelta" toimitusjohtajaltamme Vesa Raiskilta., siis mieheltä jota homma ei enää sytytä, eikä aika ja mielenkiinto tähän hänen omien sanojensa mukaan enää riitä. Siihen kun saatiin niiden vielä johtokunnassa mukana olevien Vesan sätkynukkejen siunaus, niis se oli siinä. Johtokunnan kokouksista on sovittu, ettei niistä kylillä huudella, enkä niin strategisten asioiden kohdalta aio tehdäkkään, mutta kuullun perusteella, ei Luppe osaa enää mitään, Lupesta ei ole enää mihinkään, Lupen tulisi keskittyä ihan muihin juttuihin kuin FHRAhan sekä Luppe kuunlemma tulee liian kalliiksi FHRAlle.

    Vaikka kaikki noi edellämainitust nyanssit pitäisivätkin paikkaansa, mitä en allekirjoita, nin Lupen olisi ehdottomasti pitänyt antaa jäädä FHRAsta arvokkaasti eläkkeelle viimeisenä päivänä oikein kultatuolissa kantaen ja limokyydillä kotiin vieden. Mä luulen, että niitä kantajia olisi mukana ollut useita ja kyytejäkin olisi ollut tarjolla. Mutta tämmönen ei "uudelle" toimitusjohtajallemme sopinut, vaan hän määrätietoisesti raivasi, hänen mielestään "epäsopivan" henkilöstön tieltään, toisen ekassa viestissäni mainitulla tavalla ja toisen ajaen asian johtokunnassa läpi "omiensa" mielipiteillä.

    Vihjeeksi vaan,. että syyskokoukseen voi edelleen ehdotella niitä "epäluottamuslauseita" muutamia henkilöitä kohtaan, mutta tehkää se etukäteen, jotta asia voidaan ko kokouksessa käsitellä.

    Nää on osa niistä asioista miksi mä tuolta lähdin. Vesan henkinen ylivalta ja manipulointi johtokunnassa ei istu mun tapoihin hoitaa asioita. Jos joku olisi seuraavassa syyskokouksessa kysynyt sen niin monasti kysytyn kysymyksen, että seisooko koko johtokunta 100% Vesan takana, olisin joutunut sanomaan ei. Lisäksi nyt siellä on ainakin työrauha kun tällainen epäsosiaalinen aines on saatu tieltä pois. Tosin mun aloitteesta tässäkin ketjussa mainittujen syiden takia. Lisäksi niitä syitä vois olla muitakin. Vihjeeksi vaikka, että edelleen odottelen mielenkiinnolla niitä johtoryhmän tiivistelmiä Huhtikuun alusta lähtien...[/quote]
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Nyt näyttäis ilmaantuneen sitte niitä kaivattuja johtokunnan tiivistelmiäkin FHRA:n sivuille. Toi avoimmuus olis asia millä tällaiset turinat pystyttäis estämään tai ainakin tehokkaasti hillitsemään. Miksei sitä harjoiteta?

    Mä oon samaa mieltä Vesan kanssa siitä, et henkilökohtaiset ristiretket pitäis pystyä unohtamaan, on kohteena sitten Vesa, Luigi, Luppe tai kuka hyvänsä. Kaikki ei ole yks yhteen julkista eikä voikaan olla, ja erilaisissa päätöksissä on varmasti vaikuttimina sellasia asioita mistä vähempi asioihin vihkiytyneet eivät ole tietoisia ja sitä kautta monet asiat joihin olis olemassa ihan loogiset selitykset ja syyt voivat näyttää kummallisilta.

    Siinä mielessä itekin antaisin "uuden" henkilökunnan ja johtokunnan näyttää kyntensä ja nauttia sitä luottamusta mikä sille on ääänestyksessä annettu, suoda niille työrauhan. Eiköhän sitte jo syyskokouksessa ole jotain näyttöä siitä onko suunta ylöspäin vai alaspäin. Se on ainakin varma et toi jatkuva nokkiminen ei oikeen mitään auta.
     
  7. nash

    nash 3rd gear

    Nyt on pakko kysyä tähän väliin, että koska FHRA on järjestänyt Drive in leffoja?
     
  8. transport01

    transport01 3rd gear

    Ton hommanhan pitäisi mennä niin, että vuosikokouksessa jäsenistö kertoo, että mitä toimiinalta halutaan. Selkein esityksin tarvittaessa äänestyksin ym. Ja nämä asiat kirjataan pöytäkirjaan. Tähän saattaa asettaaa yhdistyksen säännöt rajoitteita, mutta niitäkin voi muuttaa.

    Johtokunta valitaan toteuttamaan näitä aisiota. Johtokunta valitsee operatiivisen johdon ja antaa johdolle pykälää tarkemmat ohjeet tyyliin, että tässä on linja ja tavoitteet, joita sun pitää vetää ja vielä pyyttää johdolta sitoumus asiaan, eli jonkin sortin kuittaus, että ok tähän minä pystyn ja tässä ajassa ja näillä ehdoilla.

    Operatiivinen johto sitten toteuttaa asiat tuon ohjeistuksen mukaan. Johtokunta sitten arvioi riittävän usein mennäänkö oikeaan suuntaan ja tarvittaessa potkii johtoa oikealle ladulle tai tarvittaessa vaihtaa sen.

    Tällaiset julkiset puinnit tai yksittäisiin henkilövalintoihin tai yksittäisiin toimenpiteisiin kuuluvat asiat eivät mielestäni kuulu julkisen puinnin piiriin..
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eiks se Kalasatamassa jotain järjestänyt, muistaakseni ainakin toissakesänä olin itekin paikalla, ja olisko viimekesänäkin ollut? Tai sit viimekesänä kaks kertaa.

    Noin äkkii googlettamallla:
    http://kalasatama.blogspot.com/2009/09/ ... tivat.html
     
  10. nash

    nash 3rd gear

    Kyllä nuo järjesti enemmän Hairetdinin Aki kuin FHRA
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Siihen en osaa ottaa kantaa et kuka ennemminkin mitä järjesti (vaikka naapureita ollaankin :rotfl: ), kenen oli idea, kuka teki eniten töitä, kuka hommas eniten kalustoa, kuka rahotti eniten, mut FHRA ainakin virallisesti oli yksi järjestäjistä. Aika harva tapahtuma täällä ylipäätään pyörii yhden ihmisen tekemänä. Mut ehkä se sit oli väärin FHRA:lta olla tossa mukana, tai ainakin yrittää ottaa osan siitä kunniasta? Mun mielestä toi kutienkin on nimenomaan sitä normiharrastajalle suunnattua toimintaa jota jotkut on täällä FHRA:ltakin kaivannut.
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tarkastetut pöytäkirjat saapuivat heti seuraavana päivänä kun niitä pyysin. Mä tarkoitin tietysti niitä johtoryhmän tiivistelimiä, mitä FHRAn nettisivulla on aikaisemmin julkaistu. Ois kiva nähdä mitä sinne noista keskusteluista kirjoitetaan :rotfl:

    Mulle sillä ei tosin oo enää väliä kun lopetin politikoinnin ihan yhden palstalaisen pyynnöstä, enkä enää aio mukaan johtokuntaan lähteä. Mutta jos joku muu saisi kipinää... :rotfl:
     
  13. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    sen verta ottaisi kantaa tohon jäsenmaksuun/maksamatta jättämiseen,että itse liityin jäseneksi nimenomaan harrastus toiminnan tukemiseksi,sillä yleensä harrastustoiminta kaipaa jäseniä toimiakseen eikä ole tarkoituskaan,että pitää olla jokin hyötynäkökohta voidakseen olla jäsen.Kaikki edellämainuttu on sitä plussaa joka tulee ,jos on tullakseen.

    Hyvä pointti oli jollakin aikaisemmin huoli kovin nousseista kilpailu/osanotto maksuista,sillä tässä on Hallitus/johtikselle haastetta saada toimiva paketti niin,että tiimejä nähdään jatkossakin radalla ja mielummin vielä uusia.

    Minusta rahat pitää pystyä keräämään/säästämään muualta,kun osanottajilta,ja tähän vois organisaatio hieman panostaa.

    Mites ku tyhmä kysyy,jotta onko kisoissa ollut tapana palkita rahapalkinnoilla,jos ei niin eikös markkinointi voisi kerätä sponssi rahaa kuljettajille/tiimeille,jos ei ole tiimejä ei ole yleisöäkään.
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kiitos Vesa avautumisestasi :rotfl:

    Ihan parhalla kyvylläsi taas kirjoitit sen mikä tilanne on... tai sitten et. Kyllä totuus on, että sinulta se ehdotus ilmoille lähti, että Lupesta pitäisi päästä eroon. Et luonnollisesti ollut ton päätöksen aikana enää paikalla, sillä olithan ymmärtänyt jäävätä itsesi, sillä samassa kokouksessa käsiteltiin myös sinun irtisanoutumistasi. Jokatapauksessa sulta lähti liikkeelle pöytään se ajatus, että Luppe ei mahdollisen jatkamisesi, jos siis jatkaminen olisi mahdollista aikaiseen toimistoon mahdu. Samaiseen palopuheeseen mahtui vielä vaatimus siitä, että sinä valitsisit itse oman henkilökuntasi jatkossa, jos siis jatkaisit. Johtokuntahan tuolloin päätti antaa sun mennä ja pyörsi päätöksensä myöhemmin.

    Tohon spekulopintiin tosta FHRAn nykyhallinnon ajojahdista vastaan vaan, että mielestäni muutoksia kaivataan, eikä nykymenolla asiat rivijäsenen näkökulmasta suju niinkuin pitää. Joka sanan takana kuitenkin pystyn seisomaan, eli niihin totuuksiin nojataan, mitä siinä pöydässä jossa muukin johtokunta istui, puhuttiin. Sähän et sitä tosin tiedä kun et ollut paikalla.

    Luppe muuten otti melko raskaasti sen, että hänet irtisanottiin. Hän tosiaan olisi halunnut jatkaa ja ilmaisi pettymyksensä muulle johtokunnalla sanoin: Kyllä mä tän arvasin, olisin mielummin jatkanut mutta näin kai sitten mennään. Kumpi meistä oli tuolloin paikalla vai keksinkö mä vaan tonkin....

    Vihjeeksi Vesalle: Tarjoa julkisesti Lupelle hänen työpaikkaansa takaisin. Jos Luppe julkisesti kieltäytyy mainitsemiisi syihin vedoten, niin sitten mä kai oon ymmärtänyt jotain väärin :rotfl:

    Uskokoon kukin kehen tahtoo. Tällasta tää on. Mähän oon aina ollut suuri väärintekijä joka aina valehtelee ja tavoittelee sillälailla omaa etuaan....
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tässä on kyllä järkeä. Johtokunta ja uusi henkilökunta todennäköisesti yrittää parhaansa jotta homma toimii parhaalla mahdollisella tavalla. On totta, etä noi FHRAn kokoukset on niitä paikkoja, missä tällaisia asioita pitäsi käsitellä. Mistä vaan saadaan se suuri joukko halukkaita ihmisiä niihin kokouksiin kertomaan johtokunnalla ja toimistolle mitä rivijäsenet FHRAlta oikein haluavat. Josko tällälailla asioden puimisella julkisesti saataisiin kuitenkin muutama uusi ehdotus mukaan tonne kokoukseen ja muutamia uusia tuulia sisältäviä päättäjiä tekemään harrastusta edistäviä päätöksiä.
     
  16. Jussi N

    Jussi N 1st gear

    Kalasataman Drive In Movie tapahtumia on ollut kaksi kappaletta. Ensimmäisessä oli FHRA mukana. Tapahtuma oli muutama sata euroa miinuksella. Tästä FHRA:n työntekijänä/projektista vastaavana sain aikamoisen ripityksen johtokunnalta.
    Joten seuraava eli viime kesäinen tapahtuma tehtiin yksityisin voimin ja riskein.
    Drive In Movie tapahtumien pääjärjestäjät ovat olleet Aki ja Jaana.

    Omasta mielestäni FHRA keskittyy liikaa kilpailujen järjestämiseen ei niinkään harrasteajoneuvo harrastajille suunnattuihin tapahtumiin tai edes niiden tukemiseen.
     
  17. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Varmaan näin on,koska pääpaino vissiin on sillä puolen ja jokapaikkaan pienellä porukalla ei vaan rahkeet riitä.

    Hyvä ,että keskittyy yhteen asiaan kunnolla eikä sinkoile sinne sun tänne,vaikka kaikkea ei se miellyttäisikään.
     
  18. Jussi N

    Jussi N 1st gear

    Heitän ajatuksen joka muhinut mielessäni.

    Pitäisikö FHRA:n toimia ainoastaan kilpailujen järjestäjänä, hieman NHRA tapaan. Keskittyä kilpailujen ja ratojen kehittämiseen.

    Ei puuhastella ajoneuvoharrastajien kattojärjestönä? Johon FHRA:lta ei löydy aikaa, mielenkiintoa eikä rahaa.
     
  19. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Tämä ajatus on muhinut aika monella, jotka ovat enemmän painottuneet drag racingin ulkopuoliseen jenkkiautoharrastukseen. Fyyra on jo vuosikymmeniä ollut pääasiassa drag racingin lajikattojärjestö ja American Car Show siinä sivussa isompana ei-kiihdytysjuttuna, mutta sellaisia asioita joita cruisailuun, rakenteluun ja kulttuuriin painottuvan ajoneuvoharrastuksen kattojärjestöltä toivoisi, ei ole juuri pystytty ylläpitämään.
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    http://www.fhra.fi/news_2008/20110607_tii.html



    Johtoryhmän kokous 29.4.2011

    Läsnä:

    Tapio Väljä, Juha Ellimäki, Martti Luoso, Seppo Raussi, Piia Siven, Esa Suokas, Mika Tähkänen, Jani Vaittinen, Vesa Raiski (läsnä osan aikaa, toiminnan-/toimitusjohtaja, ei äänivaltaa) ja Juha Nykänen (läsnä osan aikaa).

    Todettiin myyntijohtaja Juha Nykäsen irtisanoutuneen FHRA Marketing Oy:n palveluksesta.


    Päätettiin projektipäällikkö Martti Luoson työsuhteen päättyvän 29.10.2011.


    Päätettiin laittaa FHRA Marketing Oy:n "toimitusjohtajan" paikka yleiseen hakuun, toimen lopullinen nimike jäi vielä päättämättä.

    Todettiin, että nykyisen toimiston (Tillinmäentie) vuokrasopimus on irtisanottu vuokranantajan taholta.

    Jep jep. Eli irtisanottiin... Mutta mähän aina vaan keksin omiani :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!