Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mielenkiintoinen kirjoitus, totta moni kohta.
     
  2. VSOP

    VSOP Gearhead

    Joo, tuo linkin artikkeli oli hyvä.

    Muutaman kerran täällä meiksi ja moni muukin on toivonut, että paikallaan junnaava levy lakkaisi soimasta ja tulisi uusi positiivisempi ja rakentavampi topikki. Ilmeisesti turha toive.

    Tuolla Fyyran syyskokouksessa käyneenä mulle selitti hyvin paljon se DS325:n kommentti, kun häneltä kysyttiin vaikuttimia tähän meuhkaamiseen. Suora vastaus häneltä oli; Jos ei muuta niin KOSTO. Asia ja vaikutin on jo ymmärretty varmaan joka taholla, mutta eiköhän nyt olisi vihdoin aika mennä eteenpäin. Etuikkuna on aina isompi kuin taustapeili ja katkeruus on väärä voimavara.

    Siitä olen aivan samaa mieltä, kun kokouksessa hallitus sanoi, että jos täällä alkavat asioita oikomaan, niin se on kuin bensaa liekkeihin ja keskustelu täällä rönsyisi vaan entistä enemmän ja enemmän myös asiattomuuksiin. Eiköhän tuolla ole otettu tiedotustoiveet huomioon ja parannusta on tulossa.
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä en haluaisi olla ilkeä.... mutta :rotfl:

    Missä mä olen sanonut kaikkien mun kanssa erimieltä olevien olevan kommareita :eek:

    Mun aatteista saat olla ihan mitä mieltä haluat. Mitä mieltä olet sensijaan täällä kasiteltävistä asioista :eek:

    Ketä tai keitä mä olen nimittänyt kommunisteiksi, tyhmiksi, lukuitaidottomiksi tai ääliöiksi. Listaa nimet vastausviestiisi nin korjaan asian, jos tarvetta ilmenee :rotfl:

    Mielipiteesi mun kirjoituksista on toki tärkeä, mutta mitä mieltä olet täällä käsiteltävistä asioista.

    Tossa muutama esimerkki siitä, että asioista ei kyetä keskustelemaan tai ei sitä haluta tehdä, vaan sensijaan syyllistetään se sanansaattaja. Kenties joku on jo aikaisemminkin huomannut saman. Ei nimittäin oo eka kerta :-? :rotfl:

    Odotan mielenkiinnolla vastaustasi ja listauksiasi :rotfl:
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Oletko ihan varma, että sanoin sanasta sanaan just noin. Ja se mitä sanoin, oli kohdistettu kenelle. Olisiko tähän mitään sanottavaa. Oikeassa sensijaan olet, että eteenpäin pitäisi päästä ja rakentavaa keskustelua saada aikaan. Tästä kun sellaista ilmeisesti ei tule, kun asiasta ei joko saa keskustella tai sitä ei haluta tehdä. Edelleen nimittäin väitän, että jäsenistön tulisi olla enemmän kiinnostunut siitä mitä johtokunnassa tapahtuu. Toivotaan niitä hyviä uutisia enemmän, jotta voidaan muuttaa keskustelun sävyä. Ette usko kuinka mielelläni sellaiseen ryhtyisin. Tosin jo tuon kokouksen jälkeenkin olen saanut korviini erittäin huolestuttavia tietoja toimiston suunnalta. Valitettavasti.

    Mutta kielletään vaan kaikki negatiiviset asiat ja vaietaan iäksi. Sillälailla me saadaan rakennettua parempi huominen :odroll:
     
  5. VSOP

    VSOP Gearhead

    En väitä, että sanasta sanaan just noin, mutta kyllä sieltä se KOSTO tuli. Mutta niin tai näin, eiks voitais nyt ja tästä ettepäin alkaa katsomaan etulasiin sen taustapeilin asemesta... Olisi ihan joka taholla pidemmän päälle paras ratkaisu. Harrastajia tässä kaikki ollaan tavalla tai toisella.
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Just näin. Poimitaan sanojen väälistä yksi sana ja tehdään siitä olettamuksia joita ei ymmärretä. Asiaa :rotfl:

    Mä oon hiukan eri mieltä kanssasi kaiken negatiivisen hautaamisen suhteen. Ainakin siis siihen saakka kunnes sitä positiivista alkaa kuulua. Se populistinen hölynpöly, mitä Vesa Raiski jäsenistölle tuolla kokouksessa lateli ei ole ihan sitä, mitä asiat oikeasti on. Niinkuin sanoin, on uusiakin huonoja uutisia kokouksen jälkeen korviini jo kantautunut. Ei täällä netissä, mutta puhelimen välityksellä. Miksi siis haudata ongelman siemen tietäen, että se kasvaa seuraavana vuonna taas uudestaan esiin kaikkien harmiksi. Näinhän on jo vuosia tapahtunut.

    Harrastajia tässä tosiaan ollaan ja FHRAn parasta ajatallaan. Ilmeisesti näkökanta vaan on eri. Tosin sehän on sallittua niin kauan kun sana on tässä maassa vapaa. Antaa vaan tulla niitä positiivisiä uutisia FHRAn toiminnasta ja sen johtokunnan tekemisistä, niin olen ensimmäisenä juhlimassa paikalla. Kaikesta huolimatta mä ajattelen vaan jäsenistön ja FHRAn parasta, vaikkei sitä kaikki haluakkaan ymmärtää :wink:
     
  7. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

  8. rb

    rb Double Gearhead

    Olisiko kaikki loka nyt heitetty tämän asian tiimoilta ja ylläpito voisi ystävällisesti poistaa tämän saitin.
     
  9. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Ei kai sitä nyt vielä. Tämähän on mitä loistavinta viihdettä ulkopuolisen lukijan kannalta, vaikkakin hieman verenpainetta nostavaa sellaista.
    Luigi ei oo vielä ehtinyt sadatta kertaa vihjailla väärinkäytöksistä joista ei voi puhua julkisesti, joten annetaan nyt linjan olla kuumana kunnes jotain faktaa tulee :rotfl:

    Mutta kyllä sitä näin vakavissaan voisi lausua ameriikaksi että "put up or shut up"
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Luigi, kirjoitit näin:
    Tuossahan selvästi mainitset täällä kirjoittelevien olevan "lukutaidottomia", "ääliöitä" sekä "älykköjä"

    Tässä näitä nimiä mitkä mielestäsi ovat näitä ei sun suosikki kirjoittelijoita:
    el borrachitos
    pontso
    Porsas
    ransu68
    mikkis
    gremlin
    VSOP
    C-barge
    Jza
    studio57
    5.7 olssi
    nysse1
    Heikki
    C5_Z06

    Nämä nimimerkit ovat siis ennen tuota
    kirjoitteluasi edeltäviä kirjoittajia.
    Heitä ilmeisesti tarkoitat tuolla tekstilläsi?

    Tämä vastaukseni on tähän seuraavaan:

     
  11. shark

    shark 3rd gear

    On hiukka Fyyra paisunut sitten 80 luvun alun kun viimeks olin jäsenenä ja ilmeisesti on kasvukipua havaittavissa ,kuten monissa muissakin kattojärjestöissä joissa usein samat henkilöt jumittuu tehtäviinsä, koska ei uusia halukkaita ole tyrkyllä pilvinpimein .

    Hyvähän se on jos asioista voi keskustella rakentavalla tavalla ,mutta kuten monissa muissakin topiikeissa ,kun asemasota syttyy ja uudet panokset loppuu, niin alkaa myllynkivi pyörii paikallaan :lol:

    Esim. edellisen sivun "hyymiötäytteinen hippiviesti"

    Kattele sitä pari minuuttia niin vaivut nirvanaan :rotfl:

    Tainnut mennä ammatit sekas.

    Promoottori ja provokaattori
     
  12. gremlin

    gremlin Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Tosta viela Luigille pari vihreeta palleroa lainalle seuraavaa viestia varten.
     
  13. MJL_

    MJL_ 3rd gear

    :D :) :( :eek: :-? 8) :lol: :x :mad: :p :oops: :cry: :odroll: :wink: :pinup: :rotfl: :soosoo: :argue: :wc: :poff: :poff: :poff: :poff: :poff:

    Tuosta voi kans poimia jonkun jos ahdistaa! ja vääryys suivaannuttaa!
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Olen FHRA:n jäsen ja katson että olen oikeutettu vaatimaan ylläpitoa poistamaan tällaisen saitin.

    Tällaisesta ei ole kenellekään hyötyä.
     
  15. Porsas

    Porsas 3rd gear

    Odotan mielenkiinnolla vastaustasi ja listauksiasi :rotfl:[/quote][/quote]

    Mikkis ollut tarkkana :D

    Luigi laittanee kahvit tulemaan niin jutellaan asiat halki. Löytyykö 13-14 jakkaraa turinatuokioon ?

    No leikki leikkinä, yhdistystoiminta on kyllä ihan helvetin vaikea laji, vaikeampi kuin oikeat työt ja tietä näyttäviä on aina valitettavan Pisteliästä kannustusta on saatavissa aina riittävästi, jopa paljonkin. Semmoista se on ihan oikeissa töissäkin. Oikeissa töissähän on se ainoa ero, että henkseleiden paukuttelu ilman rakentavaa aspektia toimii hetken ja sitten toimiva johto päästää yhteistuumissa kohinaa auheuttavat, mutta ratkaisuja tarjoamattomattomat resurssit YT-neuvotteluiden kautta etsimään itseänsä.

    Kyllä tämä tästä oikenee ja hyvä seuraa :D

    Taidan liittyä Fyyran jäseneksi, sillä tämä alkaa olla mielenkiintoista
     
  16. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Jaa että ihan koko saitin? :eek:

    Kuten aiemmin totesin niin eipä se tällaisten keskustelujen sensurointi tai maton alle lakaiseminen juurikaan auta, asiat siirtyy vaan jonnekin muualle nettiin tai johonkin toiseen keskusteluaiheeseen. Tämän poistaminen olisi sama kuin heittäisi sitä aiemminkin mainittua bensaa sinne liekkeihin.

    Ylläpito ja moderaattorit valvoo kyllä parhaansa mukaan ettei mihinkään laittomuuksiin syyllistytä ja on tästä poistettu yli rajojen menneitä viestejä välistä. Keskustelua jostain tietystä aiheesta ei kuitenkaan voi mennä sensuroimaan ilman päteviä perusteluja, koska silloin taas ylläpito syyllistyisi epäasialliseen toimintaan.

    Onhan FHRA:lle aikoinaan toimitettu moderointioikeudet tähän drag racing -osioon, siihen aikaan kun tämä vielä oli FHRA:n "virallinen" keskusteluosio. Ylläpito on myös käynyt sähköpostinvaihtoa FHRA:n edustajien kanssa tästä aiheesta ja edellisen kerran kun asiasta oltiin yhteyksissä niin viesti oli kutakuinkin se, että keskustelu saa olla mutta FHRA poisti linkityksen foorumille omilta sivuiltaan ja drag racing -keskusteluosion nimestä otettiin "FHRA" pois.

    Hyvissä väleissä tässä on käsittääkseni oltu Fyyran toimihenkilöiden kanssa ja myös muidenkin keskustelun osapuolten ja uskon, että kyllä FHRA:sta otetaan yhteyttä jos jotain halutaan tarkistella tai poistella :)
     
  17. ata

    ata Gearhead

    Kyllä asioista pitää voida keskustella. Aiemmin FHRA:lla oli oma keskustelupalsta, joka sitten lopetettiin ja keskustelu siirrettiin tänne, josta sitten yhtäkkiä FHRA irtautui. Keskustelemattomuus ja sensurointi ja viestiketjujen tai koko saitin poistamisvaatimukset vain tuovat enemmän haittaa ja epäilyjä.

    Itse en ole FHRA:n henkilöjäsen, mutta jäsenkerhon jäsenenä olen ollut ensimmäistä kertaa jo joskus 1980-luvun alussa, että aika pitkään on kuitenkin tätäkin seurattu.

    Kyllä kunnollisella medialukutaidolla ja järjellä varustettu henkilö osaa tästä keskustelusta lukea mitä tarkoitetaan ja mitä siellä on taustalla, kun ei tartu jokaiseen sanaan sanatarkasti.
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Kerrotko mulle ata mitä mahtaa tarkoittaa "medialukutaito".

    En ole lainkaan vakuuttunut siitä että olisin normaalijärjellä varustettu,sen takia joudunkin kysymään mitä tarkoittavat nämä Timo.T.A Mikkoselta lainatut "medialukutaito" vertaukset.

    Toiveeni on ainoastaan että entisestään hintelää systeemiä ei myrkytettäisi lisää.
     
  19. studio57

    studio57 Gearhead

    Niin eihän tämä kovin vakava aihe ole, Vesakin ottaa homman huumorilla...

    Annetaan siis kaikkien kukkien kukkia ja pidetään sanavapaana joka paikassa.

    En usko keskustelun olevan erillaista oli se foorumi sitten fhra:n omilla sivuilla tai täällä, ellei sitä rajoiteta erimieltä olevien kohdalla ja tuntuisi epätodennäköiseltä toimelta.
     
  20. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    oisko tää mun eka viesti tähän topikkiin, alusta saakka seurannut
    mut toi s.48 pallomeri viesti jäi lukematta.
    minäkin 80-luv alussa takaluukusta lehteä lukeneena,
    tulee edelleen seurattua mitä täällä tarinoidaan.
     

Kerro tästä muillekin!