Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    Mitenhän mä nyt tän muotoilisin;

    Kuten kaikki tiedämme fyyra täyttää ensivuonna 40 vuotta.

    Mulla on ollut etuoikeus tutustua muutamaan henkilöön jotka ovat alusta asti olleet mukana ja kilpailutoiminnassa sieltä keimolan ensimmäisistä kiihdytyskisoista lähtien, jolloin itse olin liian nuori ajamaan edes mopoa.

    Kipinä kuitenkin syttyi, kun tuulilasissa vuonna 197? oli esittely Leinon Polarasta. Lisää kipinää tuli suosikki lehden esitellessä silloin tällöin amerikan autoja sivuillaan ja viimeinen naula arkkuun oli V8 Magazinen ilmestyminen vuonna 1978 jolloin oli jo piikkikortti taskussa.

    Nyt mullakin alkaa jo pikkuhiljaa viisikymmentä häämöttämään ja noista ajoista tähän päivään mun elämä on pyörinyt enemmin tai vähemmin Amerikan autojen ympärillä.

    Jotenkin mä soisin että noiden silloin hurmoshenkisten nuorten perustama FHRA saisi jatkaa elämäänsä, eikä kaatua nyt vuosikymmeniä myöhemmin jonkun yksittäisen Donki Hotin loan heittoon.

    On varmasti fyyran toiminnassa ollut myös arvostelemista, mutta niiden esittämiseen olisi riittänyt viisi sivua. Nyt viimeisestä neljästäkymmenestäviidestä sivusta kyseisen henkilön osalta kun ottaa huumorin pois, jäljelle jää pelkkä VI.......UILU, jolla ei ole rakentavan keskustelun kanssa mitään tekemistä.
     
  2. ata

    ata Gearhead

    Tarkoitan tuolla medialukutaidolla tässä sitä, että osaa suodattaa pahimmat trollailut ja liioittelut ja taistelut pois ja ymmärtää mitä siellä taustalla ehkä oikeasti on, eikä tartu jokaiseen sanavalintaan tai sanan tai koko viestin kirjoittamatta jättämiseenkään puolen tai toisen suhteen. Kyllä tässäkin keskustelussa on paljon sitä pihviäkin seassa, vaikka kastiketta ja läskinpalojakin on siellä seassa, pitää osata vain löytää ne lihanpalat eikä tarttua jokaiseen läskinpalaan tai kastikkeeseen niiden välissä (näin lihakastike-vertauksena...)
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Niinkuin arvasin. Metsään meni taas. Sä vaan oletat asian olevan noin :rotfl:
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Vihdoinkin asiaa 8)

    Sitten kaikille niille lukutaidottomille, jotka olettavat mun edelleen jatkavan sen saman vanhan setin kanssa viilaamista, sanoisin, että opetelkaa lukemaan. Nimittäin viimeiset pari sivua ja varsinkin sen hyviöhelvetin sisältävän viestin tarkoitus oli tuoda esiin palstan keskustelukulttuuria, varsinkin jos kyseessä on monille ilmeisen pyhä FHRA. Vesakin osaa jo nauraa teille. Koska itse kykenette sellaiseen :rotfl:
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Sama täällä. Niitä uusia parempia tuulia odotellessa on hauskaa viihdyttää itseään vaikka lukemalla muutamien nimimerkkkien avautumisia asioista, mitä ne ei kuitenkaan oikeasti ole lukeneet tai lukemaansa ymmärrä. On hienoa huomata, kuinka helppoa on täällä monia viilata linssiin ja saada heidät "raivon" partaalle, ilman, että oikeasti edes sanoo mitään. Vertailee ja arvostelee muutamien avautumisia ja palstalaisten yleisiä näkemyksiä suhteessa FHRAhan tehden niistä värikylläisiä pohdintoja jotka uppoavat ihan joka kerta. Arvatkaa kuinka hauskaa monien juttuja täällä on lukea :rotfl:

    Laittakaan nyt ihmeesä jotain positiivista tiedotetta tänne palstalle, niin saadaan tämä negatiivissävytteinen ilmapiiri paremmaksi. Kuka aloittaa :rotfl:

    Ps. Eikä näitä jorinoita täällä tarvitse kenenkään lukea. Varsinkin jos ne ahdistavat niinkin paljon kuin monien kohdalla tuntuu tekevän :soosoo:
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä oon kanssa FHRA:n jäsen ja vaadin et tää saitti on kahdenettava.

    Mun mielestä ainakin teoriassa tällasesta vois olla hyötyä jos virallinen taho oikaisisi asiallisesti virheellistä informaatiota. Ei millään pahalla, mut Toimitusjohtaja on ulosantinsa ansiosta siihen tehtävään vähintäänkin yhtä väärä kuin osa meistä "rivijäsen" keskustelijoistakin ja vastaa tosiaan siitä bensan liekkeihin heittämisestä. Toki hänellä yksityishenkilönä pitäisi olla mahdollisuus vastata huutoon niin halutessaan, mut toi virallinen huhujen kumoomistaho millä olis kyllä tilausta, pitäis mun mielestä olla kyllä jokin muu.

    Positiivista; kokouksen jälkeen ei oo tainnut tulla uusia "vääryyksiä" esille!
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kenties juuri niiden uusien raikkaiden tuulien ansiosta mitä tämä keskustelu johtokuntaan istunmaan sai. Kiitos siitä asiaan vaikuttaneille :rotfl:
     
  8. Kumirölli

    Kumirölli 1st gear

    Hanki saatana elämä DS 325. On toi nyt aika surkeeta, toi ruikutus. :mad: Lättyyn tarttis vettää. :poff:
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Väärin meni taas. Mä en ruikuta. Mä totean ja nauran päälle :rotfl:
     
  10. Kumirölli

    Kumirölli 1st gear

    Kattellaan naurattaako vielä, ku jäät kahen jyrän alle. :rotfl:
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mua naurattaakin tää asenne, mitä täällä viljellään. Onhan se tosi äijämäistä oikein laumassa hyökätä yhden nimimerkin suuntaan, sensijaan, että kertoisi oikean mielipiteensä keskustelussa olevista asioista. Jos mä kerran olen niin naurettava pelle, että oiken jyrällä pitää yli ajaa, niin kertokaa edes miksi, siis asiapitoisesti, jos kykenette. Mä oon tässä topicissa kertonut paljon kylmiä totuuksia johtokuntamme tekemisistä ja telemättä jättämisistä ihan jäsenistön parasta silmällä pitäen. Vastineeksi sitten jäsenistö "uhkailee" ja "vit**ilee" päin näköä. Aikuismaista keskustelua, eikö :rotfl:

    Mä itse en jaksaisi noista enää jauhaa. Menneet on menneitä ja katseet suunnattu jo tulevaisuuteen, mutta antaa tulla vaan jos siltä tuntuu. Vastauksia saa jos osaa kysyä :wink:
     
  12. studio57

    studio57 Gearhead

    tämäkö on sitä fiksua keskustelua?.. Eikös vois mielummin keskustella asiasta ja perustella omaa kantaansa vastapainoksi sille että jos et oo mun kanssa samaa mieltä saat turpaan asenteella.

    Noita vois joku juristi nimittää laittomiksi uhkailuiksi.. tästähän on jo oikeita esimerkkejäkin käyty raastuvassa.
     
  13. pile

    pile Gearhead

    hyötyä tai ei mutta kivaa luettavaa .ei ovetdraivilla hetkeen oo ollukkaa näin mielenkiintoista saittia
     
  14. VSOP

    VSOP Gearhead

    Onhan sekin näkökanta, että jollekin ajanvietettä.. toisaalta ajanvietteeksi varmaan mielekkäämpiäkin vaihtoehtoja.. jos ei muuta niin talliin ja autojen kimppuun.

    Mulle jäi kokouksesta mieleen se, kun jotkut kisaajat sanoivat tämän kökönheittokeskustelun aiheuttaneen heille harmia. Sponsorit ei ehdi ottaa kaikesta selvää ja sitten tietty ihmettelevät.. pahimmassa tapauksessa joku sponsori sulkee rahahanat..

    Ihan loistohomma kuitenkin, ettei tämä topikki pyöri enää tuolla etusivulla vaan enemmänkin takavasemmalla...
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Se on kuitenkin ihan varma, että jos ei näitä keskusteluja ole täällä, niin ne tapahtuu jossain muualla. Ja tapahtuu jo nyt eri puolilla Suomea, Teboileilla, Shelleillä, Nesteillä. Mun mielestä tää ei ole mitenkään yksselitteistä oman oksan sahaamista, vaan toinen osapuoli eli FHRA ei ainakaan mun nähdäkseni ole laittanut tikkuakaan ristiin erinäisiä väitteitä oikaistakseen. Toimitusjohtaja taas tuntuu käyvän jotain henkilökohtaista taistelua (toki ymmärrän sen koska ainakin itse olen nähnyt joissakin kirjoituksissa myös henkilöön kohdistuvaa ajojahtia) ja sille on tärkeetä selviytyä "voittajana" sen sijaan et se olis neutraali ja tois esille vain asiat. Mut ite aion jatkossa noudattaa kokouksessakin esitettyä toivomusta, et jos on jokin asia epäselvää niin kysyy sitä sitten "sylttytehtaalta" vaikka sähköpostilla ja tekee oman osansa sitten asioiden oikaisemiseksi.
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    No siihen toi vittuilu, avautuminen ja joka suuntaan ampuminen viime kädessä varmaan johtaa, mutta sitä lie halusitkin sen sijaan että itse sanoma menisi perille. Että jengi skippaa tarinat lukematta kun näkee kuka ne on kirjoittanut ja pitää vitsinä?

    En edelleenkään ymmärrä että miten asioista ei voi keskustella kuin aikuiset, mutta näyttää olevan aika mahdotonta. :odroll:
     
  17. Kumirölli

    Kumirölli 1st gear

    Mitä asiallista keskustelua se on, kun joku luupää jauhaa kuukaudesta toiseen samaa? Jollei tajua hyvällä lopettaa itkemistä ja vinkumista, täytyy ottaa jyrä käyttöön. :mad: Niin se meni ennenkin, kun ei vielä ollut edes nettiä. Jollei oo muuta tekemistä, kun vinkua täällä, niin jo on köyhää elämää. Mut senkun vingutte. :argue: Mä valitsen mieluummin jonkun muun tavan keskustella, kun tän itkuvirsisaitin.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Suht vapaa maahan tää on tehdä asioita kuten haluaa ja myös vastata seurauksista. Ja hyvä niin. Mut kuten sanottu, avoimmuudella ja asiallisesti asioista tiedottamalla vinkumista olis kovasti vähemmän, liekö tuo vaan ylivoimaista? Olettaisin et olis ainakin kokeilemisen arvoista. Ja mun mielestä on kuitenkin tavallaan hemmetin paljon parempi et kun toi keskustelu ja vinkuminen eri aisoista kai harvemmin on täällä saanut alkunsa, eli sitä tapahtuu eri puolilla koko ajan joka tapauksessa, niin on ehkä kuitenkin mukavampaa et se mistä kylillä vingutaan on edes tiedossa. Ainakin itse olen kovasti enempi mielissäni vaikka ihan julkisesta tai naamakkain annetusta kritiikistä kuin siitä et selän takana siitä jatkuvasti puhutaan ilman et apinalla on siitä mitään käsitystä. Muutamat yliampumiset kun jäis pois, ni ei nää keskustelut mitään katastrofeja mielestäni ole. Eikä yleiseen nettikeskusteluun verrattuna kenties muutenkaan.
     
  19. ata

    ata Gearhead

    Ehkäpä juuri tuollaisten asenteiden takia tätä keskustelua täällä tarvitaan. Ja mene sitten keskustelemaan jollain muulla tavalla jossain muualla, jos Overdrive on mielestäsi vain itkuvirsisaitti. Minun mielestäni tämä saitti antaa eri ihmisille mahdollisuuden keskustella autoharrastuksen eri asioista eri tavoilla, täme keskusteluketju on vain yksi koko saitilla. Ja ilmeisen tarpeellinen. Asiallinen keskustelu on yleensä aina hyödyllistä, tuo kanta edustaa jotain ihan muuta kuin asiallista keskustelua, kun mennään uhkailuiden ja koko saitin ja sen käyttäjien haukkumiseen. Ei taida perusteita siis olla suuntaan tai toiseen. Ihan rauhassa nyt vaan. OD on tehnyt autoharrastuksen eteen kyllä paljon työtä ja hyötyä, eli ihan turha on OD:ta saittina haukkua jos joku ei pidä yhden henkilön mielipiteistä jossain keskusteluketjussa. Tai sitten et vain tiedä mitä sana saitti edes tarkoittaa ja ne muut tavat keskustellakin voivat olla jotain missä en halua olla osapuolena.
     
  20. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Mitkä mahtaa olla niiden ihmisten motiivit, jotka haluais tän topikin poistettavaksi :eek: ,ettei olis vaan oma lehmä ojassa.....
     

Kerro tästä muillekin!