Olipa kerran.... johtokunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 21.5.2011.

  1. Jussi N

    Jussi N 1st gear

    Lainaus Vesan tekstistä:
    Ja niin kuin kokouksessa jo sanoin niin en ollut väsynyt työhöni vaan olin kyllästynyt tuohon 1,5 vuotta kestäneeseen omien kyräilyyn ja paskanjauhantaan seläntakana, eli niin sanotusti omille jaloille kusemiseen.... Ongelmia tekemällä tehtiin ja jokainen käänne "uutisoitii" negatiivisena jne.... Eli samoin kuin jussikin, niin myös tuo ilmapiiri vaikutti mun motivaatioon....o) mut kummasti toi ilmapiiri aina parani kun eka eros yks johtiksesta ja sit eros seuraavasta kaks ja sit vielä kun eros työtekijöitäkin..... Niin jostain syystä ko. Ilmapiiriä ei ole tällä hetkellä olleskaan?????

    Vastaukseni Vesalle:
    Yritimme pysäyttää sinua keskustelemaan kanssamme yrityksen työmoraalista, sekä muista työhömme vaikuttavista ongelmista, tuloksetta. Pysyit poissa vedoten kiireisiisi. Milloin sinua näki toimistolla oli omien yrityksiesi palaverit. Joista livahdit asiakkaidesi kanssa nopeasti pois. Yritetty on vaikka muuta väittäisit.
    Päätökseni erota FHRA Marketingin palveluksesta on ollut oikea ratkaisu. Minulle kuten myös sinulle sekä FHRA:lle.
    Toivon FHRA:lle nousu johteista tulevaisuutta näinä taantuman aikona.
    Ex FHRA jäsen 143 Jussi
     
  2. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    olet jussi oikeassa että jossain vaiheessa tilanne luisui käsistä ja ilmapiiri rupesi olemaan niin tulehtunut että sen korjaaminen tuntui aika mahdottomalta ja tämä koski silloin koko työporukaamme jossa kyräily vaan lisääntyi. :argue: eli keskityttiin enemmän toisten virheiden kyttäämiseen kuin omientöiden ja ilmapiirin parantamiseen. myönnän että siinä vaiheessa minun olisi pitännyt ottaa voimakkaampi ote aisiaan, mutta olisiko sekään auttanut, sitä emme tiedä? mutta niin kuin jussi olen sullekkin monesti sanonut niin henkilöstöjohtajana olen ehkä omalatuinen ja haluan että työskentelemme teamissa ja jos teami ei toimi niin ilmapiiri ja tulos kärsii, ja aina ei teamiin saa hyvää henkeä, vaikka yksilöpelaajana työntekijät olisivatkin vaikka kuinka hyviä. ehkä suurin ongelma oli koko teamimme sulkeutuneisuus ja avoimuuden puute? eli liikaa yksilösuorittamista? no onneksi tuostakin on opittu ja avoimuus kaikkeen tekemiseemme on kasvanut huikeasti, ja se on selkeästi vaikuttanut ilmapiiriin ja tuloksentekoon joka näyttää nyt erittäin hyvältä.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toimiiks koko tiimi nykyään samassa osoitteessa ja on puheväleissä? Jussin viestistä oli nähtävissä pikku heitto et tiimi olis ollut yhtä jäsentään vajaa? Vaikkei tän tunkion tonkiminen sinänsä mitään auta ja toivottavasti tosiaan asiat nyt ovat hanskassa, niin väkisinkin näistä viesteistä paistaa et propakandaa tosiaan tehdään, mut sen suunnasta ei oikeen oo varmuutta. Missä sit lienee se totuus vai riippuuks se tyystin katsojan asemasta, eli on vähän niinku subjektiivinen?
     
  4. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    nykyjään osa teamista on samassa osoitteessa ja osa kentällä. mut puhelimet on keksitty ja yhteydenpitoa tapahtuu useampaan kertaan päivässä, eli yhteydenpito ja osallisuus kaikkien kesken on tiivistä. ja ei nämä mun kirjoitukset ole propakandaan vaan oma näkemykseni todellisuudesta. :poff: ja niinkuin jo aikasemmin kirjoitin ja myönsin et organisaatioita ja johtajia on monenlaisia, toiset tulee toimeen toisessa ja toiset toisessa. eli kaikki ei vaan toimi kaikkien kanssa, ja itse olen tosta selkeästi sanoneut että minä tarvitsen työskentelyni tueksi toimivan teamin tai muutoin en pysty ja osaa tehokkaasti toimia. eli myönnän osaamattomuuteni tältä osin henkilöstöjohtajan taidoissani :oops:. mutta onneksi palasilla on tapana hiotua ja loksahtaa paikoilleen.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sehän täs vähän vaivaakin ja osaks aiheuttaa näitä hämmennyksiä, kun eri tahojen omat näkemykset totuuksista tuppaavat olemaan kovasti ristiriitaisia. Mut ei siinä mitään, hienoa jos homma nyt toimii ja kaikki pääsemme nauttimaan tuloksista sitten vuonna 2012. Nyt on ainkain selvää et kenelle siitä kelpaa kunnia jos menee niinku leffassa. Toivottavasti ei tuu tilannetta mis tarvii kantaa epäonnistumisesta vastuuta, siihen voikin olla vaikeempi löytää suurennuslasii. Mut eiku tsemppiä ja pitäkäähän pyörät pyörimässä!
     
  6. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    mut näissä hommissa on tyylejä tehdä asioita yhtä monta kuin tekijöitäkin? ja on ko sillä oikeasti väliä kenen tyyli on sitten "virallisesti se oikea" kunhan lopputulos tyydyttää kaikkia. ja eihän tässäkään keskustelussa kukaan ole moittinut lopputuloksia? eli jos kaikkia tyydyttävä lopputulos saavutetaan, niin eiks se oo ihan sama löytyykö toimintatapoihin oikeeta ja väärää?
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ainakin näis hommissa on tekijöitä ja teoreetikkoja. Ite kuulun tohon jälkimmäiseen kastiin, ja oon tuonut sen myös ilmi koskien tiettyjä kytkentöjä jotka ei mielestäni ihanteellisesti toimintaan saisi kuulua. Mut teoria ilman toimijaa tuottaa sitä lopputulosta vähän huonosti, eli sillähän se on mentävä mitä tarjolla on ja mikä tuottaa lopputuloksen sit vaikka "väärin". Hyvä jos on taas se draivijakso päällä ja kuten monasti tullut jo esiin täälläkin on noi alkuperäiset "suuret vääryydetkin" kohtuullistuneet ja asiat käsittääkseni siltä osin kunnossa. Toi juupaseipäs sen suhteen kuka kulloinkin on mistäkin asiasta omasta mielestään oikeessa sen sijaan on aika tarpeetonta ja sitä varmaan meidän kaikkien tulis täällä omalta osaltamme hillitä. Tärkeintä meidän jäsenien kannaltahan on se, et henkilöt tehtävissä on niihin oikeita, ylpeitöä tekemisestään ja henki sellanen et homma toimii. Ja jos nyt kerta on niin, niin olkaamme tyytyväisiä!
     
  8. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    sen verran pisti silmään toi lauseesi ""suuret vääryydetkin" kohtuullistuneet ". et pakko muistuttaa et kaikkia syyllisyys teorioita vääryyksistä täälläkin ollaan viljelty mitä erillaisimpia "kytky" yms. syytöksiä, joista yksikään ei ole yltänyt totuusasteelle!

    eli ????

    nykyinen toimitamallimme ei mitenkään poikkea aikaisemmasta, edelleen olen lainaillut kalustoani veloituksetta fyyran käyttöön...o)
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noi "suuret vääryydet" mitä tarkoitin oli tilavuokrat ja toimitusjohtajan työehdot jotka lienee sit jotain muuta mitä tässäkin ketjussa on annettu ymmärtää. Näin ainakin tuolta kokouksesta ymmärsin.
    Noista kytkyistä on kovin vaikee otta selvää, henkilökohtaisesti suhtaudun epäillen bisnesmiesten hyväntekeväisyyteen ilman taka-ajatuksia. Mut se mitä ite oon idealistisesti paasannut on, et noiden kytkösten olemassaolo antaa eväät sepkuloinnille joita ei ilman moisia olis. Sen myöntänet itsekin. Sen enempää ottamatta kantaa siihen et kuka hyötyy, mitä ja mistä, kun en yksinkertaisesti tiedä. Eikä oo välikskään; mitään asiaan liittyviä väärinkäytöksiä ei ole todennettu et se on virallinen totuus ja nyt mennään näin.
     
  10. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    jos nyt oikein tikkuahalotaan niin noissa "vuokra-asioissa" mennää tulevaisuudessa huonompaan suuntaan tältä kannalta koska viimeiset 2 vuotta fhra:n vuokralla olo omistamassani kiinteistössö on ollut 0€, mutta 2012 fhra:n toimisto muuttaa takaisin omistamiini tiloihin vuosikokouksessa käsitellyin ehdoin. mutta niin kuin jo siellä tuli todettua niin erittäin kilpailukykyiseen hitaan, eli kuka sit oikeasti on tässäkin "kytkyssä" häviäjä?

    Toi mun "sponsorointi" fhra:ta kohtaan alkoi jo silloin joskus 90-luvulla kun en vielä edes ollut talon leivissä, ja ajatus malli on sieltä asti vaan ollut mukana et jos kaikkeen ruvetaan syytää rahaa ja ostamaan kaikki palvelut niin rahat tähänkin lajiin harrastukseen loppuisi kättelyssä. :rotfl:

    ja kyllä täällä moni muukin lainailee ja antelee asioita yhteiseen hyvään, eli en ole onneksi ainoa.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mun idealismin mukaan silloin se järjestö ja sen toiminta ei ole kovin tervettä eikä se nasaitsekaan selviytyä. Ei millään muotoa ylipäätään mahdu mun, eikä edes lainsäätäjien, kaaliin ajatus että eiks se oo ihan sama miten siihen lopputulokseen päästään kuhan päästään. Ei se ole ihan sama, ei ideologisesti eikä edes nyt käytännössä. Kait? Mut ei taida tääkään väittely mihkään johtaa eikä oo niin väliäkään; erilaisia näkemyksiä mahtuu maailmaan, ja pitääkin mahtua. Parhaimmillaan se sitten johtaa muutokseen ja kehitykseen.
     
  12. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    tähän vois sanoo et ainahan me voidaan etsiä "terveempiä" ja "kalliimpia" vaihtoehtoja ja nostaa vaik osallistumismaksuja kulujen kattamiseen. :rotfl:

    **** vitsi******* :D
     
  13. Jussi N

    Jussi N 1st gear

    Lainaus Vesan tekstistä:
    mutta niin kuin jussi olen sullekkin monesti sanonut niin henkilöstöjohtajana olen ehkä omalatuinen ja haluan että työskentelemme teamissa ja jos teami ei toimi niin ilmapiiri ja tulos kärsii, ja aina ei teamiin saa hyvää henkeä, vaikka yksilöpelaajana työntekijät olisivatkin vaikka kuinka hyviä. ehkä suurin ongelma oli koko teamimme sulkeutuneisuus ja avoimuuden puute?eli liikaa yksilösuorittamista?

    Vastaan:
    Kuljit todellakin omialatuja (lainaus omasta tekstistäsi) tietämättä toimiston tekemisistä mitään, eniten Lupen ja minun osalta. Otit kantaa toimiston tekemisiin jälkikäteen ja yleensä moittien. Kuten nyt tarmoa uhkuen osallistunut täällä käytävään keskusteluun. Toisinaan koin myötä häpeää puolestasi asiakkaiden edessä sekä moittiessasi johtokunnalle toimiston työntekijöitä.
    En kokenut toimiston yhteen kuuluvuutta tai koko (5 henkeä) henkilökunnan yhteistyötä ennen 2010 syksyä. Joka oli väliaikainen positiivinen aikakausi. Mielestäni silloin saimme aikaiseksi uudistuksia ja ideoita, joiden olisin toivonut myös säilyvän.
    Toivon sinun käyttävän kaiken täällä esille tulleen tarmon keskittämistä työhösi FHRA:n eteenpäin viemiseksi.
    Ex FHRA jäsen 143 Jussi
     
  14. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    voit jussi uskoa että tarmoni olen tänne joutunut kohdistamaankin ja jäinhän juuri tuossa ennen kauden alkua käytännössä yksin ilman yhtään työntekijää, ja siinä samassa tuli uusi organisaatio kasattua ja tulostakin syntyy ja hommat kehittyy ja myös väärään suuntaan menneitä juttuja on oikaistu...0) ja parhaimpana uudistuksena voin sanoa sen minkä sanoin ääneen vuosikokouksessakin että, nykyinen henkilöstömme on ylpeä "tuotteistamme" ja se näkyy mm. myynneissämme jotka ovat muutamassa kuukaudessa yli kaksinkertaistuneet parhaasta kokovuoden myynnistämme. ja et voi jussi väittää etten tätä ideologiaa olisi aikaisemminkin viljellyt, mutta siihen ei vaan silloin uskottu.

    mut kaikki ei ole oikeita henkilöitä kaikkiin hommiin ja jokaisella on oma toimialueensa missä on hyvä. tästä se teami muodostuu.

    mut nyt mennään näillä ja toivotaan että hybe jatkuu... :rotfl:
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    No tää on vähän sama asia kun ylipäätään almuilla eläminen, mikäli se todella on tilanne, et jossain vaiheessa se loppuu joka tapauksessa ja sit se "tervehdyttäminen" vaan on edessä. Tai lopettaminen. Menee helposti "liikaa munia samaan koriin" ja ihmiset tulee korvaamattomiks. Se ei ole terveen organisaation merkki, koskaan eikä missään.
     
  16. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    mut sitähän tää meidän laji on, tai itseasiassa koko moottoriurheilu toiminta. ei tästä suomenmaassa oikein saa bisnestä jossa vielä olis kauheet tulosnäkymät. ja tarviiko sen sellaista oikeesti edes olla? mielestäni hyvä et mennään tällä tasolla ja näin ja että ilman tarrojakin voi osallistua mukaan. ja uskon et jos tota ylijäämää joskus aivan tolkuttomasti jää niin voinhan mä sit vaik harkita toimitamallini muuttamista, mut näillänäkymin investointeja on jonossa sen verran et lähivuosina joudumme menemään näillä. ja tosamuna korissahan on allekirjoittanutta lukuunottamatta ainakin täällä toimistonporukassa kaikki munat vaihtuneet...o)
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mieluummin miten vaan.
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Hyvin se Vesa vaan jaksaa itseään nostella jalustalle kaikkine populistisine näkemyksineen. Onneksi olkoon valitsemallasi tiellä. Toivotaan, että se johtaa parempaan FHRAn tulevaisuuteen.

    Sitten tiedoksi Vesalle, että tää topicci ei ole suunnattu ainakaan mun toimesta sua vastaan, vaan silloisen johtokunnan 4/5 osasta sitä isompaa sanansa syönyttä ta takkia kääntänyttä sakkia vastaan. Mulla ei siis ole mitään henkilökohtaista ketään vastaan, vaan ainostaan silloisen johtokunnan sitä tiettyn osan kyvyttömyyttä nähdä asioita oiken ja pitää omat päätöksensä. Sellainen johtokunta, joka pyllistelee yrityksen toimitusjohtajan edessä, varsinkin tietooon tulleiden kyvyttömyyden, haluttomuuden ja henkilöstön kiusaaamisen tultua esiin, ei mun luottamusta ansaitse. Siksi siis lähdin ja varsinkin siksi, että he jättivät tutkimatta sen syyskokouksessa esiin tuomani kohdan 7.5 asian, oli kyseessä miten vähäpätöinen geissi tahansa tai sitten hiukan suurempi. Sua mä tosta asiasta en syytä, vaan sitä kyvytöntä silloista johtokuntaa joka ei asialle mitään tehnyt. Toivotaan, että nykyinen johtis ottaa myös tollaset vilunkiepäilyt tosissaan.

    Mutta niinkuin sanottu, ei täällä kivien heittely suuntaan tai toiseen johda mihinkään. Kyse kuitenkin on vaan mielipiteistä ja vastasellaisista. Paljon hyvää tämäkin keskustelu kuitenkin on saanut FHRAssa aikaan. Varsinkin sen vuokrasopimuksen kohdalla ja toivottavasti myös asioiden hoidon läpinäkyvyydessä. Toivotaan kaikki, ettei tällaisiin asioihin enää koskaan tarvitse palata. Henkilökohtaisesti kyllä valitettavasti hiukan asiaa epäilen, mutta katotaan.. :rotfl:

    Hyvää Joulua ja rakentavampaa uuttavuotta kaikille 8)
     
  19. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    no noi on sun "henkilökohtaisia" näkemyklsiä johtokunnan toiminnasta. nyt ainakin näyttää siltä että johtokunta teki aikanaan oikeita päätöksiä, mutta sitä miten toiset päätökset olisi vaikuttaneet siihen kuin hyvin tai huonosti asiat olisivat tällähetkellä, emme tiedä koskaan.

    mutta turha syyllistää johtokuntaa siitä jos eivät tee päätöksiä sinun mieltymystesi mukaan, koska ei ne omat mielipiteet aina ole välttämättä niitä oikeita.

    mut hyvää joulua kaikille
     
  20. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Onnittelut Vesa :rotfl:

    Sä olit tässä synkässä porukassa eka joka ymmärsi asian ytimen. Enhän mä koskaan ole muuta väittänytkään kuin, että kerron oman mielipiteeni ryyditettynä palasella totuutta. Hienoa, että edes lauman johtaja pystyy tommosen ymmärtämään. Ja jo nyt reilun 50 sivun jälkeen :rotfl:

    Kuten jo sanoin: Rakentavampaa uuttavuotta kaikille 8)
     

Kerro tästä muillekin!