Olisiko kenelläkään vanhaa Cloyes katalookia?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BRAKE DRUM, 16.4.2019.

  1. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Tai muuten vaan tietoa? Cloyes 7-7103-10 jakopää, ilmeisesti SB MoPariin mutta on sen verta vanhaa tavaraa että KVG menetelmä ei anna mitään tietoa (tai ainakaan minun taidoilla).
    Kysymys siis on että mihin moottoriin tuo on tarkoitettu?
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Osanumero 7103 viittaa Compin tuotteeseen, ja kyseessä on pikku-moparin jakopää.
     
  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Ja se on näemmä aina saletti että kun itse tekee niin vituksihan se menee.
    Oikea numero on 7-3103-10 ja tarralapussa on päiväys 04-24-98. Pahvilaatikossa lukee Cloyes True.

    Kiitoksia hyvät herrat nopeasta mielenkiinnosta asiaani kohtaan
     
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

  5. Jos katsot tarkkaan tuota ekaa numeroa, niin se on todennäköisesti 9, josta puuttuu hiukan väriä.
     
    Jussi289 ja xarper tykkäävät tästä.
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Selvä ysihän tuo kyllä on.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Juu, ku vähemmän siellä on seiskoissa poikkiviivaakaan.
     
  8. TimoT

    TimoT 2nd gear

    Ja taitaa vielä olla toi 10 siinä perässä -010" aarporattuun lohkoon.
    Jenkit ei tosiaan käytä sitä poikkiviivaa siinä seiskassa, joskus vaikea tulkita mehikkolaisen hosen jäljiltä tussilla piirrettyjä numeroita.
     
  9. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Jaaha. Mitähän tuo tarkoittaa, pitääkös tämä laittaa siis tallin seinälle koristeeksi?
     
  10. TimoT

    TimoT 2nd gear


    Center Distance is the measurement taken
    from the center of the camshaft to the
    center of the crankshaft. Making sure you
    properly match the center distance of your
    engine to the center distance of your timing
    set determines the fit, performance, and
    longevity of your timing set.

    Eli kampiakselin ja nokka-akselin etäisyys toisiinsa pienenee, kun lohko aarporataan/linjahoonataan, joka aiheuttaa sen, että vakio jakopäällä ketju jää löysälle, joten siihen saa tollasen jakopään, jossa on eri ketjuja rattaat, joka korjaa tilanteen.


    Tosta Miguelin Cloyes katalookista löytyy kuvat aiheeseen kun rullaa sitä alaspäin.

     
  11. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Ei tommosia lohkoja missään ole, Cloyesista tuli tallin seinälle koriste.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Nyt tekee kyllä mieli kysyä, miksi se pitää tehdä niin, että akseleiden keskipiste muuttuu?
     
  13. Kai tuossa on se kaksi vaihtoehtoa? Joko sä koneistat akselia syvemmälle ja käytät normaaleja laakereita tai sitten koneistat ylikokoon ja käytät ylikokolaakareita. Tässä videossa on kai jälkimmäinen vaihtoehto:

     
  14. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Jos laakerilinjaan kosketaan koneistusvehkeellä, niin kuin selvitään ilman ylikokolaakereita?
     
  15. Näin mä omassa päässäni mietiskelin. Silloin joutuu laakeripukkeja myös hiukan madaltaa. Voin toki tässä arviossani olla myös väärässä.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Joku kymppihän nyt ei paljon siirtymänä ole, mutta minkälaista "vikaa" sillä vielä edes korjaa... Ei mulle ainakaan tulis keskilinjan siirto ekana mieleen.
     
  17. Hai

    Hai Gearhead

    Laakeripukkien jakopinnasta pyyhkästään tavaraa pois. -> reiästä tulee vaakasuuntaan soikea. Sitten koneistetaan linja uudelleen pyöreäksi. Seurauksena runkolinja nousee teoriassa puolet siitä määrästä, mikä pukeista poistettiin.
     

Kerro tästä muillekin!