Olisko Pro Street ´55 myynnissä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Pro ´55, 24.8.2002.

  1. sami

    sami Gearhead

    vaatimattomuus on hyve!
    Jotenkin sen enempää pro 55:sen omistajaa tuntematta tulee mieleen heppu mikä kävelee rinta rottingilla ja paukuttelee henkseleitään mikkelin torilla samalla kun aloittelevat nuoret amerikanauto harrastajat ziigailee silmät pyöreinä ympärillä.

    EN KIELLÄ AUTON KAUNEUTTA TAI SIIHEN UPONNUTTA TYÖMÄÄRÄÄ/RAHAA, mutta eipä esim.
    kartsan golden pakarakaan niitä pienimpiä projekteja ollut ja ei kyllä äijästä juurikaan kuule missään kehumassa tekemisiään.

    Tällainen mieli kuva on jäänyt ja ilmeisesti siitä syystä, että olen törmännyt Jarin letukkaan netissä n.20:llä eri sivulla ja suunnilleen jokaisessa alan lehdessä vieläpä niin, että netti höpinät on aina aloittanut auton omistaja.

    Ja tämä siis vain minun mielipide
    enkä kirjoittanut tätä arvostellakseni autoa.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    "kukas sen kissan hännän nostais, jos ei kissa itse"? Sama "vika" monella muullakin taiteilijalla, egot ei yleensä mihinkään kompaktiautoon mahdu. Mutta sellasiahan me ollaan, kukin toivottavasti omanlaisiamme ihmisiä, ja hyvä niin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sama mielikuva syntyi mullekin kun luki V8:n jutun autosta. Huvitti lukea ilmeisesti omistajan itse kirjoittamaa tarinaa. Hehkutusta ja omakehua piisasi. Onhan se auto ihan kivasti tehty ja nätti, muttei varsinkaan tekniikan osalta mitenkään erikoinen.
    Tämäkään kommetti ei ole tarkoitettu riidan haastamiseksi. On vaan kestettävä myös hieman kritiikkiä kun noin agressiivisesti hakeutuu julkisuuteen .
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä te yleensäkään tiedätte sen auton tekniikasta? V8:n jutussa ei ainakaan kerrottu tekniikasta juuri mitään. pakkohan täällä kirjottelevien on tietää, koska väittävät esim. tietävänsä millainen nokka siinä on. kertokaa mullekkin :razz:
     
  5. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Autossa lähinnä erikoistahan on se, että mistäs löydät toisen yhtä pitkälle viedyn pro-streeterin suomesta. :smile:

    Eipä tule nyt mieleen kuin ne pari turkoosia (?) '55 Chevyä.. Nekin lähinnä kait kisa pelejä. :smile:
     
  6. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Vaatimattomuusko hyve, hah, salli mun nauraa! Toi on se vanha legenda jolla suomalaisia on kyykytetty jo aivan riittävän kauan. Liian vaatimaton ei pidä olla.

    Mä en ole huomannut mitää rehvastelua jutuissa jota olen pro 55:sta lukenut.

    Tyypillistä suomalaista vittuilua, heti ollaan kateellisia kun joku sanoo että: "Minä tuon rakensin ja se on mun mielestä helvetin hyvä." Työtä ja työn jälkeä saa ja pitääkin arvostella jos on siihen edellytyksiä.
     
  7. lake ender

    lake ender Gearhead

    Samaa mieltä kun tero_s. Suomessa on just se meininki, että jos teet jotain hienoa ja upotat rahaakin siihen, niin sitten ei sais kertoa kun että ei siihen nyt niin kauheesti menny aikaa ja rahaa tms...
    Pätee moneen muuhunkin asiaan toi suomalaisten perikateus.
    Pakkohan se on omistajan itsensä kirjoittaa jutut kasiin, kun ovat monta kertaa parempia juttuja, kuin ns. ammattitoimittajien kirjoittamat.
    Esim. se 56 prostreet Chevyn juttu, en muista kenen, jossa mm. jarrut olivat hävinneet pariin kertaa mukavissa paikoissa...paljon parempi juttu, kuin normaalikaavalla kirjoitetut jutut.
    Tunnustaako kukaan kirjoittajaksi? Auton näin viimeks viime kesänä Tuusulassa.
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kukas paremmin autonsa tuntisi kuin rakentaja. Ja kun itse kirjoittaa ei varmasti tule asiavirheitä.

    Kai se on joku suomalainen kansantauti ettei mikään saisi olla hienompaa kuin muilla ja kukaan ei saa kehua omaansa. Onneksi Jari tuntuu olevan sen verran oman terveen itsetunnon omaava että osaa jättää p-puheet omaan arvoonsa.

    Jos jotakuta v-tuttaa hienon auton "mainostaminen" niin tarviiko siitä vielä muille ruikuttaa?
     
  9. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Mielestäni juttu oli ihan hyvä.

    tottakai sitä saa hyvää kehua, kunhan ei kyykytä toisia liikaa.. :wink:
     
  10. sami

    sami Gearhead

    Nyt hieman vääristyy asia jota yritin sanoa.

    En siis ole arvostellut autoa millään muotoa muuta kuin että helv...n hieno kiesi.

    V8 lehdessä nyt saadaan yleensäkin hillitön hehkutus aikaan minkälaisesta kikkareesta tahansa ja sen takia en kyllä juurikaan jaksa enää lehteä edes lukea.

    Kateellisuudesta...hmm
    en ainakaan myönnä :smile:
    Toki mulle tommoinen kelpaisi...

    Edellinen kirjoituksenihan tuli vain syntyneestä mielikuvasta, heppuhan voi olla ihan hyväkin tyyppi jos tuntisi kunnolla.
    Ja kuten sanoin en ole Jaria koskaan tavannut joten sen enempää ei toisaalta pitäisi arvostella.

    Mielleyhtymä saattoi myös syntyä kun ensimmäisenä tuli auton omistajasta mieleen eräs sukulaismies joka on niin täynnä autoansa kuin olla voi ja jumaloi sitä työntämällä autoaan joka läpeen ja lehteen...
    ja nyt vielä helsingin amerikan car show:hun
    keväällä.

    Kaikille hyvää kevään jatkoa ja älkää nyt kaikesta vetäkö hernettä nenään...
    tai vetäkää vaan mutta omalla nimellä!
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joku kysyi tossa aikasemmin... "Mistäs löydät toisen yhtä pitkälle viedyn pro- streeterin Suomesta?"

    Mua alkoi askarruttamaan mikä on pro street auton ja kilpa-auton raja? Saako pro street autossa olla turvakaaria? Tarviiko olla takapenkki ja muutakin kuin alumiinia verhoiluissa?
    Mieleen tulee monta kotimaista autoa joissa on isot läskit, fourlinkit, ford 9" ja isolohko. Kaikki katsastettuja.
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    Sehän on jokaisen oma mielipide. Mun mielestä autossa saa olla huomattavan paljon enemmän racepalikkaa (kaaret, viispistevyöt, puuttuva sisusta) ja kyllä sillä silti voi olla pirun hauska mourastaa kylillä joka viikonloppu :smile:
     
  14. Jake

    Jake Gearhead

    Mun mielestä saa jokainen kehua omia rakennelmiaan niin paljon kun haluaa. Itselläni Pro Street autosta tulee mieleen sellainen, jolla voi käydä ilokseen viikonloppuisin "räyhäämässä" kaupungilla ilman ongelmia ja käydä vaikkapa naapurikaupungissa jos huvittaa ilman suurempia ongelmia. Aspenissanikin on kaaret, alumiini/peltisisusta, kuppipenkit, nelipistevyöt ja varsinkin kun kone on moottorilevyillä kiinni ja perävälitys tiuha, on ajo vähintäänkin mielenkiintoista. Mutta se ei ole mua estänyt ajelemasta kadulla omaksi ilokseni. Eli katsantokantoja asiaan on yhtä paljon kuin ihmisiäkin, eli rakentakoon jokainen autonsa/moottoripyöränsä/traktorinsa/moottorikelkkansa miten haluaa ja kehukoon niitä vaikka maasta taivaisiin niin ei mua ainakaan häiritse.
     
  15. blazer

    blazer 1st gear

    minusta asia tuulee paremmin selville jos joku itse jaksaa kertoa asioista ettei tarvi kysellä kaikkea,niin kuin yleinen käsitys että heti kun kehuu tai puhuu omasta autosta(tai jostain mitä on tehnyt tai omistaa)niin heti kateus iskee! siksi varmaan suomalaiset on yleensä niin hiljaisia omista asioista mutta jos on toisten asiosta puhe niin kyllä jaksetaan puhua p**kaa.tottakai asiosta pitää puhua ja saa arvostella.ei herneitä kiitos! :smile:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Näyttääpi olevan hemmetin nurkkakuntaista jengiä tän palstan sakki.
    Jos joku arvostaa autossa muutakin kuin sisustuksen sävyä ja sanoo että tekniikkapuoli ei oo kovin kummonen niin aletaan yhteen ääneen huutaan kateelliseksi.
     
  17. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Hmm..

    Tässä aiheessahan ei tainnut kuin pari hassua arvostella kyseistä autoa pahemmin. :smile:

    Toivon myös, että kerkesit lukea useampaakin aihetta ja viestit suht alusta, ennen kuin muodostit/muodostat mielipidettä koko palstasta ja sen (raaka arvio) noin 100.000 viestistä. :smile:

    Ja aiheesta vielä:
    Itse pidin autosta ja jos vaan lompakko olisi antanut periksi, istuisi se täällä päin tallissa.. Eri värisenä, mutta kumminkin.. :lol:
     
  18. Fastback

    Fastback Gearhead

    Taas joku kateellinen huutelee ja vielä nimetön kateellinen :grin:
     
  19. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Näinhän se on. Jokaisella on omat mieltymyksensä ja sitä kautta ne omat "parannus" ehdotukset kumpuaa.
     
  20. Fe

    Fe 1st gear

    Siitähän tässä täytyy lähteä, että jokainen joka omaa vehjettään rakentaa tekee sen sellaiseksi kuin itse haluaa. Autohan rakennetaan itselle eikä muille. Ja se mitä autojen kehumiseen tulee, omaansa on helppo kehua. Ei sillä että pro 55 olisi ruma/huono auto, mielestäni kyseinen auto on hieno ja tyylillä/taidolla rakennettu.

    Mielenkiinnolla odotan mitä Jarin käsienläpi seuraavaksi kulkee..? Näyttää tuota tietotaitoa olevan...
     

Kerro tästä muillekin!