Olssin 455 moottorii alumiini vai valurautaset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tonttu73, 6.1.2018.

  1. tonttu73

    tonttu73 3rd gear

    Olisin vähä kyselly mielipidettä. Kyse siis olssin 455 moottorist. Kannattaako laittaa alumiini vai rautakannet vakiomoottorii. Puristuksia tulee vähä enemmän ja ehkä vähä jyrkempi nokka. Tosin en tiiä paljonko normisti on puristuksii. 9.75 sais männillä. Mikä ois hyvä nokka, et viel toimis normi ajossa. Tulee olssi 98 avoo eli ei tarvi olla mikää raketti. Mut alavääntöä pikkasen lisää. Tarkoitus tehä semmonen mootyori mikä kestää loppu ikäni eli en oo luopumas.
     
    Muokattu: 6.1.2018
  2. Jsp

    Jsp Gearhead

  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei tullu ilmi minkä vuotinen kiuas kyseessä mutta ei Oldsilla ole "isolohkoon" mitään kovin huonoja kansia olemassakaan. Jos ne on "open champer" versiot niin höylää ne "closed champer" versioiksi ja sitten joku -60 luvun loppupuolen nokan kopio paikalleen niin se on siinä.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Onko rautakannet jo olemassa ja mikä niiden kunto on,ohjaimet ym.?
    Koneistamiset uusine venttiileineen maksaa helposti 1000e
    Nyt heti joku huutaa et sen mopariin makso vain 500e...
    400e hyvät venat,ohjainten kunnostus 16 x 15e=240e,istukoiden jyrsintä 16 x 7e=112e
    Kansitasojen oikaisu 120e ja jos lasketaan,lisää kustannuksia.
    Jouset,lukot ja lautaset 200e ja kunnon ohjarinkumet 50e niin mennään jo yli tonnin ja edelleen käsissä on vuosikymmeniä vanhat rautakannet...
    Ja kyseessä omaan pitkäaikaiseen käyttöön tuleva kone.
    Mitäs ne edelit tähän nyt maksoikaan?
    Nokkaa ei kannata valita ennen kuin tietää rutun edes suunnilleen,mut ei liian tiukkaa.
     
  5. SauliK

    SauliK Gearhead

    edelit oli viimeksi 1200e kpl

    siihen päälle tikut ja keinut ainakin
     
    kime2 tykkää tästä.
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu ei oo olssiin halpoja alukannet.... että siinä mielessä kannattaa vilkuilla hyviä rautakansia (e tai c esmes) ja tehä niistä mieleiset. Riittää varmasti normikäytössä eikä tarvi upottaa vitusti tonneja alukansiin ;)
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ihnanniiku tämän topicin eka kommentti olisi ollut ihan eri aamulla. Tykkään paperille painetuista uutisista just sen takia. Ei mtn henkilökohtaista.
     
  8. tonttu73

    tonttu73 3rd gear

    Muistaakseni G kannet löytyy. Lohko on 396021Fa tai 396021F. Ruosteisia molemmat. Pitäs saada kammiot ja kanavat putsattuu.
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Sitten mennään jo liki 3000e,tosin vaakupissa on silloin uudet kannet jotka kestää lyijyttömän bensan ilman mitään kikkailuita...
    Mutta kyllä taitaisin itekin pitäytyä rautakansissa,etenkin kun/jos kone tulee puhtaaseen katukäyttöön ja cruisailuun.
     
  10. Kasipari75

    Kasipari75 3rd gear

    Pro compin alukannet tais lähtee oldsiin jollain 1800e pari ku viimeks trade partsilta kysäsin... tiiä sit tekkeekö noil mitää...
     
    Muokattu: 7.1.2018
  11. tonttu73

    tonttu73 3rd gear

    L

    Kyllä joo on tarkotus vaa ruisailla paikast toisee.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!