Olssin kannet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tonttu73, 10.8.2016.

  1. tonttu73

    tonttu73 3rd gear

    Kummat kannet on paremmat 350 moottorii 4 vai 5. Mitä eroo niis on ja mix on paremmat.
     
  2. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    4 kansissa on pienemmät palotilat.. (60cc 330 koneesta)
    5 kansissa isommat (64cc 350 koneesta)
    venttiilit todennäköisesti samat (paitsi jos 5 kannet w31 isoventtiiliset) ...kanavista ei tietoa...
     
  3. tonttu73

    tonttu73 3rd gear

    5A on kannet. Kaikki kuitenki sanoobet pienemmät palotilat ois paremmat. Mut onko nuo jo liian pienet. Tarkotus tehä suht normi kone. Autoni on olssi 98 -67 avo
     
  4. moor

    moor 1st gear

    5A on 307 kannet, pienet imuventtiilit ja pienet palotilat. Itsellä on nuo 5A kannet 350 päällä -70 avo Cutlass. Viime talvena kairasin niistä kanavia vähän auki ja 1mm kantta matalammaksi. Pelaa ihan ok, ei ole mikään raketti 2.73 peräruuvilla.
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    5
    397742 64cc

    1.875, 1.995
    1.562, 1.624
    All 1969 350s use the #5 head, 2bbl, 4bbl, or W-31, they all use it. The 2bbl and the 4bbl use exactly the same head. Same valves, springs, etc. Only the W-31 got the big valves and springs. Only W-31's were fitted with the larger valves.



    5A
    3317
    64cc

    1981 - 1985 307. Used on the regular hydralic lifters engines. This head is preferred for 307 performance use because there are port matching problems between aftermarket intakes and exhaust headers with the 7A heads. 5a heads are rumored to flow slightly better. The 5a ports are larger than the 7A's, so this makes sense. So, if you switch from 7A to 5A heads you should get the intake and exhaust manifolds from the donor engine. Rotator style spring retainers were used on the intake and exhaust springs.


    http://www.442.com/oldsfaq/ofhed.htm
     

Kerro tästä muillekin!