Omc 4.3 V6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja lillis, 18.6.2018.

  1. lillis

    lillis 1st gear

    terve

    Eli veneestä kyse,moottorina sama 4.3 v6 mitä chevy astroissa. Kone toimii kuin unelma kun ajaa hiljaa,toimii vaikka viikon putkeen. Mutta heti kun veneen saa plaaniin niin sammuu laakista. Suodattimet,bensapumppu,sytytyspuola,tulpat vaihdettu. Missä vika? Ihan kun ei saisi bensaa?
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kurkkaa tankin imuputkeen, ja lisäksi, versioita on ainakin 2 bbl, 4 bbl ja mpi ;)
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja tankin lähdössä, bensaletkun liitoskohdassa on takaisku, katso, onko tukossa.
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Moponi keuli, korjaus; OMC:lla ei ole 4,3 mpi ;)
     
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Itellä se 205hv kaasarimalli 4kurkkuisella, siinä oli hiukka samantyyppistä vikaa.
    Hyytyi just kun pääs plaaniin, mut lähti parin sekunnin päästä uusiks eikä vika tullu takas ku taas seuraavana päivänä ekalla kiihdytyksellä.
    Vikana oli vuotava kaasarin/imusarjan välinen tiiviste, lisäksi kun kaasarin irroitti on sen pohjassa 2kpl ristipää ruuvia jotka oli löystynyt ja pääs vuotamaan myös välistä jonka nämä ruuvit kiristää... Marinepartsilla toi kaasari/imusarja tiiviste muutaman euron.
    Ihan mielenkiinnosta, mikä vene/ koneversio sulla on ja mitkä on huiput?
     
    Muokattu: 18.6.2018
  6. lillis

    lillis 1st gear

    Sunbird 208 DC,en tiedä koneversiosta mitään huiput on siinä 39 solmua. 3 kesää nyt tapellut saman vian kanssa. Pihalla toimii kuulokkeiden kanssa ilman ongelmia vaikka miten kaasuttelee.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onkohan veneenkin nelikurkkusessa se pikkufilsu vielä siinä bensaputken juuressa? Jos ny sattus oleen se Q-jetti siinä.
     
  8. sami82

    sami82 1st gear

    Letkukara tankin päästä irti ja naputtele tuurnalla kuula ja jousi pois. Kannattaa myös tsekata pa letku tankin ja suodattimen välistä, on joskus ollu kudokset kaksinkerroin.
     
    hantta tykkää tästä.
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olen joskus sorkkinut silikoninpalasia tankin imuputkesta ja k.o takaiskuventtiilistä ;)
     
  10. lillis

    lillis 1st gear

    Hitto kun lattiassa ei ole kuin ehkä 20-30cm halkaisialtaan oleva luukku ja kaikki läpiviennit tankkiin on just vähän sivussa että on vaikea yltää niihin. Pitää yrittää tytkia se kuulahomma.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Imuputki pitäisi olla kierteellä, samoin imuputken kulmapala, johon takaisku kierrettynä, eli kaikki pitäisi olla purettavissa.
     
  12. marko84

    marko84 2nd gear

    Huomattavasti helpommalla pääset kun otat 5litran bensakannun mukaan ja vedät siihen letkun polttoaine pumpulta ja käyt kokeilemassa toimiiko. Ei tarvi turhaan repiä letkuja irti jos niissä mitään vikaa ei ole, sit oma homma et saa tiiviisti takas....
     
  13. marko84

    marko84 2nd gear

    Tämä "sammuu laakista" kyllä viittaisi enemmän siihen et kipinä loppuu, yleensä jos bensa puolella vikaa hyytyy tai röpöttää enne ku sammuu.
     
  14. marko84

    marko84 2nd gear

    Kai sulla on ne kaasuvipujen "vaihteen siirto"kytkimet oikeissa säädöissään?
    Niiden tehtävähän on sammuttaa kone hetkellisesti et kierrokset tipahtaa jotta vaihde menee paremmin päälle.
    Ilmeisesti alunperin tehty niin et sammuttaa puolet pytyistä, mut sit kun tää "esa" ohjain yksikkö hajoaa se ohitetaan helposti niin et katkaisee kipinän kokonaan hetkellisesti.
    https://www.marineparts.fi/varaosat...tteet/kytkinohjaus-yksikko-omc-esa-rec987739/
     
    Muokattu: 21.6.2018
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Miten sen letkun saa kokeilua varten irti, jos sitä ei irroita, vai ymmärsinkö jotain väärin?
     
  16. marko84

    marko84 2nd gear

    Otat sen letkun irti bensapumpun imupuolelta ja suoraan erilliseen bensakannuun
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juu, ymmärsin, mutta kun kirjoitit: Huomattavasti helpommalla pääset kun otat 5litran bensakannun mukaan ja vedät siihen letkun polttoaine pumpulta ja käyt kokeilemassa toimiiko. Ei tarvi turhaan repiä letkuja irti jos niissä mitään vikaa ei ole, sit oma homma et saa tiiviisti takas....

    ----- Eli ei kannata irroittaa ja kannattaa irroittaa? Ja kyllä bensa loppuu plaaniinnousussa aika yhtäkkiä, jos sille päälle sattuu, sähkövikaa väheksymättä :)
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  18. marko84

    marko84 2nd gear

    Eikös se suodattimelta pumpulle menevä letkunole aika helpossa paikassa verraten tankin juuressa oleviin....
     
  19. lillis

    lillis 1st gear

    Totta muuten,mutta mikä kumma se voisi olla sitten kun se tekee tismalleen samaa joka kerta. Plaaniin kun saa niin 5 sek. niin kaputt. Joku puhui joskus sytytyksen vahvistajasta että se olisi rikki. Kuulema katkaisee sytytyksen kun lämpenee jos hajalla. Us-partsilta kun kyselin niin autopuolella olisi enemmän käytössä.
     
  20. sami82

    sami82 1st gear

    0983870 omc orkkis numero polttoaine sudille mikä on kaasuttajan sisääntulo putkessa. Kandee kurkata miltä näyttää. Jos en väärin muista ni bensa menee sisään sutiin reiästä joten ulkopuoli on yleensä puhdas. Ni saattaa hämätä.
     
    Jussi289 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!