Omistajakohtainen rakentelusäännöstö / luonnostelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Smirkelimies, 21.1.2018.

  1. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Näin valtio tienaisi lisää rahaa:

    -Halutessaan henkilö voisi hakeutua maksulliseen rakentelusäännöstöjärjestelmään. Siinä tarkasteltaisiin omistaja/ajoneuvo -kokonaisuutta vrs. liikenneturvallisuus.
    -Kriteereinä olisi nuhteeton liikennehistoria, kolariton menneisyys suhteutettuna ajokilometreihin. Plussaa ehkä tulisi ammattiosaamisesta kuten ammattikuljettajataustasta ja vaikkapa kilpailukokemuksesta.
    -Kriteerit täyttävä henkilö saisi erivapauksia auton rakenteluun.
    -Ajoneuvon myynti olisi sitten hankalampaa koska ostajan olisi hyvä täyttää kriteerit jos aikoisi vapaammin rakenneltua ajoneuvoa ajaa.
    - Asia vaatisi tietenkin luonnostelua. Erikoisrekkarijärjestelmällä valtio tienaa. Voisi olettaa että muiden tuloja tuottavien uskottavasti perusteltujen systeemien läpiajo ei oisi mahdotonta.

    Tommosta innostuin pähkäilemään, ihmisten keksimiä ne on säännötkin.

    Edit: Amiksesta valmistunut Niko funtsailisi: "Pakko yrittää ajella seuraavat 5 vuotta nätisti, niin saan sitten Eskoon turbo-luvat." Olisi hyvä että hyvästä toiminnasta saisi palkinnon.
     
    Muokattu: 21.1.2018
    Kowalski tykkää tästä.
  2. multsi

    multsi 2nd gear

    Vanhempia autojahan voi rakennelle melko vapaasti. Uudempia EU-tyyppihyväksyttyjä ei voi, eikä siinä Suomen lainsäädännöllä ole juurikaan sijaa.
     
  3. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Ajatuksena oli, että tolokun kuski saisi esim. asialliseen -32 Fordiin 350:n koneen helpommin.
     
  4. FF62

    FF62 3rd gear

    kohta varmaan luonnostellaan sääntöö sille .kuka saa paskoo kovan paskan ja kuka löysän.
    kalsareista vois tarkastaa onko hyvä pyyhkiä vai huono.valtio vois palkata perseen tarkastajat ja tienata .
     
    Ässä., rane58, 0rs0n ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    enpä ihmettelis,kaikkea muuta täällä jo holhotaan!
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  6. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Tän hetken päättäjiltä ei tule lupaa kuin sähkömoottorille, hommaa voi lähtä kehittään kukuin omalta taholtaan antamalla äänensä ...
     
  7. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    niinpä,ladatahan sekin pitää!
    kumpi sitten luontoa enemmän rasittaa,yks viritetty veekasi vai kivihiilivoimala?
    vesivoima on kallista kun sataa tai ei sada:rolleyes:
    tuulimyllyt suhisee:mad:
    aurinkoenergia,heh täällä synkkyydessäkö:p
    sittenpä ladataan ne patterit sillä kivihiilivoimalla:eek:
    luonto säästyy kun on ekoauto:D
     
    rane58 tykkää tästä.
  8. Seejii

    Seejii Gearhead

    Jep.

    Holhousajatuksen hyvänä puolena on ettei osa amislaisista saa käyttöoikeutta polkupyörää kovempaan vehkeeseen. Eli liikenne tulisi olemaan turvallisempaa.

    Oikeastaa ajoneuvolle pitäisi olla valvottu ostolupa. viranomaisen pitäisi päästä päättämään mikä kansalaiselle sopii.
    Jonka jälkeen pitäisi anoa tietysti käyttö oikeus.
    Käytöstähän pitäisi tietenkin pitää valvottua ajopäiväkirjaa jonka mukaan perutaan tai muutetaan ajo ja omistus "oikeutta"

    S-kortti haaveet valuu reidelle :D
    Vai mitä?
     
  9. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    näin juuri!
    poika ajokorttia alkaessa hakemaan piti anoa lupa että saa hakea ajokorttia,voi v***u mitä
    holhousta(rahastusta).
    toisaalta jollain rahoilla niitä murhaajien ansionmenetyksiäkin pitää korvata!!!
     
    rane58 tykkää tästä.
  10. Seejii

    Seejii Gearhead

    Naama perustainen luvitus on demokratian irvikuva. Vaikka sitä nykyäänkin kyllä on olemassa.

    Käytön rankaisemattomuus ajoneuvo muutosten perusteena on perseestä!

    Pitää olla oikeita todellisia perusteita!

    Miksi valtion pitää päästä vielä tienaamaan lupahallinnolla? Valtio tienaa kaupankäynnin alv-llä joka ostoksesta, jokaisesta ostetusta palvelusta. Rajoittamalla oikeuksia rajoitetaan kaupankäyntiä.
    Ei kukaan osta enää turboa hyllyyn jos sitä ei voi hyödyntää.
     
    talonmiehen vapaapäivä tykkää tästä.
  11. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    No helevetti. Onnistuin ihan tosta vaan luonnostelemaan systeemin joka on:
    -Holhoava
    -Byrokraattinen ja vaikea valvottava.
    -Kallis
    -Tulkintaongelmavaihtoehdot oisi loputtommat ja lopputuloksena luultavasti oisi pelkästään lisää hankaluuksia joita ratkaisemaan pitäisi säätää lisää valvottavia systeemejä

    Meikeläisessä on liikenneministeriainesta :D
     
    Gary Grand ja rane58 tykkäävät tästä.
  12. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    rälläkkäukko eduskuntaan!
     
  13. Jsp

    Jsp Gearhead

    Oishan tuo kiva laittaa taunukseen V8. Ja vielä saada luvat ajella sillä liikenteen seassa.
     
  14. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mites. Ku rekka kuskit aja edes laillisesti? Pitäs sit valvontaa lisätä reilusti et näkis kuinka kansalaiset ajaisi.....?
     
  15. Joo eiköhän täällä oo tätä sääntöviidakkoo ihan tarpeeks jo nyt , purettas vaan vanhoja pois vaikeuttamasta elämää. Vapaat kädet rakenteluun kuten esim Floridassa. Jokainen saa tehdä just semmosen ku haluaa.
     
    0rs0n tykkää tästä.
  16. Seejii

    Seejii Gearhead

    Nykyisellään sinä voit ostaa V8 Taunuksen vaikka niitä mitä on esitelty alan lehdissä ja käyttää sitä vapaasti.
     
  17. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Ja mä haluisin Capriin Viperin moottorin kahdella pakokaasu-ahtimella.
     
  18. Seejii

    Seejii Gearhead

    Ajatus leikkinä:
    Miten pitkään kuvittelisitte kateuden suurmaassa, suomessa ajavanne kiva-moottori-harrasteajoneuvollanne jos lupa sellaiseen olisi henkilökohtainen?
     
  19. FF62

    FF62 3rd gear

    tarkotettiinkohan.tossa M.taunusta?
     
  20. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Kovin Pro Street harrastus voisi kasautua esim. Hailuodon tapaisiin paikkoihin joissa ei pahemmin polliiseja liiku. Tuurijuopot kylänmiehet rällää varsinkin sorsanmehtuu aikaan soseessa pitkin saarta mutta syntilistaa ei kerry yhtään.

    Ja Pohjos-Karjalan Valtimossa ajettaisiin navettatöiden jälkeen Valtimo-open isolohko-corollilla ja -tanareilla.
     

Kerro tästä muillekin!